Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Parząc kawe wpadłem na pomysł aby zrobić ekspres do kawy jako że jeszcze

nie umiem dobrze modelować pomyślałem , że nie będzie to trudne . Dni mijają

wkońcu zabieram się za tworzenie oglądam ogół , no spoko , potem patrze na krawędzie ide do kompa , i lipa . Myśle jakby to zrobić nie mam pomysłu. Ostatecznie stwierdziłem że jakoś gengona z góry trzeba zedytować , ale nic poza tym. Dlatego proszę o pomoc kogoś kto wyjaśni mi jak uzyskać efekt

zilustrowany załączonym zdjęciem.

 

 

pozdrawiam startingmax

 

sorry że tak długo ale jakoś napadła mnie mania-pisania

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 885
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a może loftem ?

jako obiekt początkowy N-gon potem na sciezce wstawiasz circle (obracasz odpowiednio) i moze wyjdzie.

-----

circle musi miec tyle segmentow ile n-gon wierzcholkow

Napisano

cylinder 8 krawędzi

potem stożkiem wycinasz boolinem góre i gotowe

3 minuty :)

 

 

albo

 

 

cylinder 8 krawędzi

konvert do mesh

zaznaczasz górną część pikseli pod edit i dajesz meshsmoot

pomniejszasz

też powinno wyjść

Napisano
  • Autor

Dzięki , niestety wasze sposoby mi nie wyszły

W końcu rozwiązałem jednak problem ,

rozwiązanie nasunęło mi się jak Don Kichot'cie napisałeś drugi sposób o tych wierzchołkach po prostu zchemferowałem je a potem inset górnej części cylindra i lekko move do góry(tej inset'owej części przez zaznaczenie polygonów).

 

pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za szybką odpowiedź

startingmax

Napisano

rysujesz linią przekrój ośmiościanu

potem robisz drugiego shapa linią o przekroju koła

potem prosta linia na wysokość dzbanka

 

zaznaczasz linię i pod compounds objects wybierasz loft

wybierasz opcję get shape i klikasz na wcześniejszą linię w kształcie ośmiościanu przesuwasz parametr path 2% w góre znowu klikasz na linię w kształcie sześcianu, przesuwasz parametr path na powiedzmy 78% klikasz na tą samą linię, przesuwasz parametr path na 100% i klikasz na linię w kształcie koła, wyłączasz "get shape".

 

pewnikiem górna część jest skręcona więc rozwijasz loft klikasz na shape, zaznaczasz górny shape czyli okrąg i opcją rotate wyprostowujesz go.

 

wyłączasz opcję "smooth length"

 

wygładzanie:

shape steps najwyżej na 5

path steps zero: 0 ;)

 

ale co to cholera przecież to nie jest takie jak miało być ;)

 

teraz dodajesz pod modyfi "edit mesh"

 

przechodzisz do edycji punktów, zaznaczasz dolną część punktów troszkę ją zmniejszasz tym samym nie masz na dole ostrej krawędzi tylko łagodnie sfazowaną.

 

zostaje tylko dodać te lekkie zaokrąglenia na górze przy przejściu ośmiościanu w koło.

 

przy przy edycji punków zaznaczasz każdy środkowy punkt przy górnej części ośmiościanu, używasz opcji "soft selection" a w niej "edge distanse" parametrami "edge distance" i "fallof" tak ustawiasz zasięg żeby nie sięgnął górnej części siatki, potem przesuwasz te punkty troszkę do góry i masz ładne zaokrąglenia, potem ewentualnie nanosisz korektę proporcji i to wszystko

 

tak jak pisałem to kilka minut roboty jak wiesz o co chodzi.

pozdrawiam :)

 

poniżej dołączam screena i plik maxa.

dzbyd9.jpg

Napisano

a żeby nie było że ściemniam i to boolinem wyciąłem :P

 

siatxt4.jpg

 

za to jakieś buzi w rączkę ? albo coś :P

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności