Gość muria Napisano 2 Styczeń 2007 Napisano 2 Styczeń 2007 Wiem, ze ten temat był już poruszany. Jednak czytając wypowiedzi na forum maxwella zrobiła mi się woda zamiast mózgu i dalej nic nie rozumiem. A więć- jeśli w maxie mam ustawione system unit scale na cm, to w maxwellu ustawiam scene scale na 100 czy na 0.01?
Hindus Napisano 2 Styczeń 2007 Napisano 2 Styczeń 2007 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=27110 W oknie render scene (klawisz F10) w zakładce render/system ustawiamy scane scale = 1.0
Gość muria Napisano 2 Styczeń 2007 Napisano 2 Styczeń 2007 Ok, dzięki za odpowiedź. A tak z czystej ciekawości gdybym jednak miał w system unit scale nie metry tylko centymetry?
Hindus Napisano 2 Styczeń 2007 Napisano 2 Styczeń 2007 z czystej ciekawości - przelicz sobie na kalkulatorze :) nie mam 3dsmaxa, ani maxwella żeby zobaczyć jak to było, pod f10 w maxwellu masz napisane ile jednostek maxa odp. ilu jednostkom maxwella. Sprawdz tam. Po drugie zmien tak jak masz a display daj sobie na centymetry.
Gość muria Napisano 2 Styczeń 2007 Napisano 2 Styczeń 2007 no właśnie w nowym pluginie do maxa nie jest napisany ten przelicznik. Jest tylko okienko scene scale i to koniec. No ale na logikę to powinno tam być 100 jeśli mam system unit scale w cm (czyli 100 max unit= 1 m w maxwellu)
Hindus Napisano 2 Styczeń 2007 Napisano 2 Styczeń 2007 jest napisane gdzies pod f10 - po angielsku, xxx max unit are equal..... czy cos takiego...
Gość muria Napisano 2 Styczeń 2007 Napisano 2 Styczeń 2007 http://img151.imageshack.us/my.php?image=scenescaleva6.jpg według tego jeśli mam system unit scale w cm to powinienem ustawić w maxwellu 100, ale z kolei według postu dyarza http://www.maxwellrender.com/forum/viewtopic.php?t=19961&postdays=0&postorder=asc&highlight=scale&start=30 powinienem ustawić w maxwellu 0.01.... A może on sie myli- na logikę jeśli robię w calach to przecież powinienem ustawić 39,37 (bo tyle cali to jeden metr), a tam dyarz pisze, że powinienem jedynkę podzielić przez 39,37 i wpisac wynik. Straszne sie to zrobiło...
Hindus Napisano 2 Styczeń 2007 Napisano 2 Styczeń 2007 wg http://img151.imageshack.us/my.php?image=scenescaleva6.jpg 1 max unit = 1m w maxwellu czyli musisz miec wg tego przestaw sobie teraz na 0,01 i będziesz miał napisane na ile masz przestawic w maxie ja ci tego nie podam bo nie mam maxa, druga sprawa jak chcesz miec wymiary w calach to przestaw display unit system bo ten wyswietla a korzysta z system unit setup wiec co to za roznica, moja metoda jest dobra - sprawdz sobie konwertujac scene do maxwella i otwierajac w studiu sprawdz jednostki - pozatym skala nie jest potrzebna jesli nie uzyzwasz w niej dofa i gdy nie potrzebujesz bumpa.
Gość muria Napisano 2 Styczeń 2007 Napisano 2 Styczeń 2007 no niby tak, tyle że przeniosłem dom w cm z archicada i teraz już nie chcę tego skalować sto razy aby z cm zrobiły się metry bo się boję :)
Gość muria Napisano 2 Styczeń 2007 Napisano 2 Styczeń 2007 http://3dallusions.com/index.php?option=com_content&task=view&id=37&Itemid=72 o, tutaj jest jak byk napisane, że jak robie w cm to scene scale w maxwellu ustawiam na 0.01. Kurde źle, że w nowym pluginie nie pisze pod spodem ile unit z maxa równa się 1m w maxwellu. Panowie od maxwella trochę skomplikowali przez to.
Gość muria Napisano 2 Styczeń 2007 Napisano 2 Styczeń 2007 kurcze, ale jak tak ustawiłem, to kamera ma strasznie, ale to strasznie mała głębię ostrości... nie wiem co jest ale sie to wkurzające robi.
Gość muria Napisano 2 Styczeń 2007 Napisano 2 Styczeń 2007 coś jest nie tak. zrobiłem czajnik, plane i walec w tle. kamera duże zbliżenie, mała przesłona aby zobaczyć jak dof działa. System unit scale ustawiłem tak jak chciałeś- na 1m. Maxwel scale 1,0. Wyrenderowałem, walec był rozmazany- i dobrze. Następnie zmieniłem system unit scale na cm, potem przeskalowałem całą scene 100x aby miałą wymiary poprzedniej. Maxwell unit scale zmieniłem na 100 (100 cm to 1m :) ). Wyrenderowałem, i co... nie ma dofa. Więc zmieniłem max scale na 0,01. Wyrenderowałem- wszystko tak rozmazane, że aż strach. Zmieniłem maxwell scale na 1, wyrenderowałem- i dof tak jak za pierwszym razem, kiedy system unit były w metrach. Więc o co tu chodzi? Czemu maxwell nic sobie nie robi z system unit setup?? Bo tutaj nie mogło być mojego błędu już. Szczęście, że wizualki będę robił w świetle dziennym... Bo jakbym miał wstawiać światła do tyłek zbity
Gość muria Napisano 2 Styczeń 2007 Napisano 2 Styczeń 2007 http://www.maxwellrender.com/forum/viewtopic.php?t=20204&postdays=0&postorder=asc&start=30 hehe, zniszczyło mnie to. okazuje się, że wcale nie trzeba sie w nowym pluginie przejmować skalą, nieważne czy robiło się w calach czy cm czy m. zawsze zostawić 1,0 i bedzie ok. no to chyba pozamiatane.
Hindus Napisano 2 Styczeń 2007 Napisano 2 Styczeń 2007 edytuj posty :) najnowsze nie znaczy najlepsze :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się