mblade Napisano 4 Styczeń 2007 Napisano 4 Styczeń 2007 mam dwa takie dylematy... 1) mam scianke złożoną z oddzielonych od siebie boxów (powiedzmy 100) które znajdują się bardzo blisko siebie, ale tak aby było widać odstępy miedzy nimi, a problem tkwi z animacją, a mianowicie chodzi o to żeby dało sie zrobić aby pozostałe 99 boxów było zależne od jednego wybrango którego wg własnej woli albo obróce albo przesunę w przód albo w tył, a pozostałe 99 boź żeby zareagowało na tą zmianę w słbnący sposób (czyli jak obrócę powiedzmy srodkowy box o 90 stopni to te najblizej niego się obrócą o 89st dalsze o 80st itd, podobnie w przypadku przemieszczenia) chodzi o uzyskanie efektu podobnego do soft selection tylko ze to muszą być oddzielne obiekty i niedeformowalne... 2) czy da się zaznaczając tylko i wyłącznie linie krawędzi danego obiektu (powiedzmy krawędzie trójkąta) utworzyć z nich oddzielny obiekt, zawierający tylko te zaznaczone krawędzie? próbowałem skopiować edges ale gizmo zaraz znikało i nic się nie działo, czy ktoś ma jakieś sugestie jak by się dało stworzyć oddzielny obiekt z krawędzi (nie polygonów, chodzi o same linie), oczywiście obiekt to nie jest trójkąt tylko o wiele bardziej złożony element ufff.... mam nadzije że jakoś drodzy forumowicze się połapiecie w tym co napisałem i bedziecie sklonni udzielić jakiś rad na podstwie wlasnych doswiadczen :) w razie problemow ze zrozumieniem, prosze pytać :) pozdrawiam
3dsmaxman Napisano 4 Styczeń 2007 Napisano 4 Styczeń 2007 1) Życzę udanej zabawy z Parameters Wire 2) Nie da się zostawić obiektu złożonego z samych krawędzi, bez polygonów (z tego, co wiem). A do czego potrzebujesz taki model? Bo może rozwiązaniem jest modyfikator Lattice lub materiał Wire...
mblade Napisano 5 Styczeń 2007 Autor Napisano 5 Styczeń 2007 3dsmaxman ---> chodzi o to zeby uzyskać oddzielną siatke wszystkich zewnętrznych krawędzi obiektu tak aby powstał drugi obiekt złożony tylko z zewnętrzynch krawędzi pierwszego edit: chodzi o to zeby ten drugi obiekt nie mial płaszczyzn a tylko krawędzie tego pierwszego
tadzio Napisano 5 Styczeń 2007 Napisano 5 Styczeń 2007 ale do czego to potrzebujesz powiedz? zeby siatke wyrenderowac? sa odpowiednie materialy. do czegos innego? moze znajdzie sie inny sposob wiec mow?
mblade Napisano 5 Styczeń 2007 Autor Napisano 5 Styczeń 2007 to jest obiekt nieoreslony o złożonej budowie (taki obiekt nie istnieje więc nie ma nazwy) nie chodzi mi o jego całą siatkę z kazdego edge jakie posiada bo to by bylo za gęste tylko chodzi mi o zrobienie siatki oddzielnego widocznego obiektu z wybranych edge
jangot Napisano 5 Styczeń 2007 Napisano 5 Styczeń 2007 Ad.1) Takie przesuwanie obiektów można by też zrealizować w oparciu o MaxScript. To oczywiście wymagałoby trochę samozaparcia. A gdyby tak prościej... Zrobić 100 boxów, połączyć je razem (attach) i potem przy zaznaczaniu w trybie SubObject wybrać ostatnią opcję - jeśli dobrze pamiętam nazywa się "object". Oznaczyć wybranego boxa i przy pomocy Soft Selection przesuwając go wpływać na ruchy pozostałych boxów? Ad.2) Z siatki można uzyskać model zbudowany ze splajnów. Nie będzie to bryła na łatach (patches) ale taki model "drutowy". W panelu Modify jest taka opcja tylko nie pamiętam jak się dokładnie nazywa, może "create geometry from egdes" a moze inaczej. Można wybrać czy ten tworzony model ma być z lini sprostych czy łukowatych splajnów. Pewnie w ten sposób otrzymasz trochę więcej krawędzi niż potrzebujesz ale zawsze to co będzie zbywac możesz skasować. Ta opcja konwesji na "model drutowy" jest zdaje się dla modeli w trybie Editable Mesh. EDIT: ta funkcja to Create Shape From Edges, dostępna jest np. dla Editable Poly
mblade Napisano 9 Styczeń 2007 Autor Napisano 9 Styczeń 2007 jangot >>> podpowiedz do drugiego sposobu jest genialna w swojej prostocie :P ze tez omijałem tą ocje :P a co do pierwszego to... wciąż nie to, bo nadal te boxy sie defomuja a chodzi o to zeby sie przestawialy oraz obracały (kazdy wg wlasnej osii) nie zmieniajac swoich kształtów
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się