Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

mam dwa takie dylematy...

1) mam scianke z艂o偶on膮 z oddzielonych od siebie box贸w (powiedzmy 100) kt贸re znajduj膮 si臋 bardzo blisko siebie, ale tak aby by艂o wida膰 odst臋py miedzy nimi, a problem tkwi z animacj膮, a mianowicie chodzi o to 偶eby da艂o sie zrobi膰 aby pozosta艂e 99 box贸w by艂o zale偶ne od jednego wybrango kt贸rego wg w艂asnej woli albo obr贸ce albo przesun臋 w prz贸d albo w ty艂, a pozosta艂e 99 bo藕 偶eby zareagowa艂o na t膮 zmian臋 w s艂bn膮cy spos贸b (czyli jak obr贸c臋 powiedzmy srodkowy box o 90 stopni to te najblizej niego si臋 obr贸c膮 o 89st dalsze o 80st itd, podobnie w przypadku przemieszczenia) chodzi o uzyskanie efektu podobnego do soft selection tylko ze to musz膮 by膰 oddzielne obiekty i niedeformowalne...

2) czy da si臋 zaznaczaj膮c tylko i wy艂膮cznie linie kraw臋dzi danego obiektu (powiedzmy kraw臋dzie tr贸jk膮ta) utworzy膰 z nich oddzielny obiekt, zawieraj膮cy tylko te zaznaczone kraw臋dzie? pr贸bowa艂em skopiowa膰 edges ale gizmo zaraz znika艂o i nic si臋 nie dzia艂o, czy kto艣 ma jakie艣 sugestie jak by si臋 da艂o stworzy膰 oddzielny obiekt z kraw臋dzi (nie polygon贸w, chodzi o same linie), oczywi艣cie obiekt to nie jest tr贸jk膮t tylko o wiele bardziej z艂o偶ony element

ufff.... mam nadzije 偶e jako艣 drodzy forumowicze si臋 po艂apiecie w tym co napisa艂em i bedziecie sklonni udzieli膰 jaki艣 rad na podstwie wlasnych doswiadczen :) w razie problemow ze zrozumieniem, prosze pyta膰 :)

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 7
  • Wy艣wietle艅 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1) 呕ycz臋 udanej zabawy z Parameters Wire

2) Nie da si臋 zostawi膰 obiektu z艂o偶onego z samych kraw臋dzi, bez polygon贸w (z tego, co wiem). A do czego potrzebujesz taki model? Bo mo偶e rozwi膮zaniem jest modyfikator Lattice lub materia艂 Wire...

Napisano
  • Autor

3dsmaxman ---> chodzi o to zeby uzyska膰 oddzieln膮 siatke wszystkich zewn臋trznych kraw臋dzi obiektu tak aby powsta艂 drugi obiekt z艂o偶ony tylko z zewn臋trzynch kraw臋dzi pierwszego

edit:

chodzi o to zeby ten drugi obiekt nie mial p艂aszczyzn a tylko kraw臋dzie tego pierwszego

Napisano

ale do czego to potrzebujesz powiedz? zeby siatke wyrenderowac? sa odpowiednie materialy. do czegos innego? moze znajdzie sie inny sposob wiec mow?

Napisano
  • Autor

to jest obiekt nieoreslony o z艂o偶onej budowie (taki obiekt nie istnieje wi臋c nie ma nazwy) nie chodzi mi o jego ca艂膮 siatk臋 z kazdego edge jakie posiada bo to by bylo za g臋ste tylko chodzi mi o zrobienie siatki oddzielnego widocznego obiektu z wybranych edge

Napisano

Ad.1) Takie przesuwanie obiekt贸w mo偶na by te偶 zrealizowa膰 w oparciu o MaxScript. To oczywi艣cie wymaga艂oby troch臋 samozaparcia.

A gdyby tak pro艣ciej... Zrobi膰 100 box贸w, po艂膮czy膰 je razem (attach) i potem przy zaznaczaniu w trybie SubObject wybra膰 ostatni膮 opcj臋 - je艣li dobrze pami臋tam nazywa si臋 "object". Oznaczy膰 wybranego boxa i przy pomocy Soft Selection przesuwaj膮c go wp艂ywa膰 na ruchy pozosta艂ych box贸w?

Ad.2) Z siatki mo偶na uzyska膰 model zbudowany ze splajn贸w. Nie b臋dzie to bry艂a na 艂atach (patches) ale taki model "drutowy". W panelu Modify jest taka opcja tylko nie pami臋tam jak si臋 dok艂adnie nazywa, mo偶e "create geometry from egdes" a moze inaczej. Mo偶na wybra膰 czy ten tworzony model ma by膰 z lini sprostych czy 艂ukowatych splajn贸w. Pewnie w ten spos贸b otrzymasz troch臋 wi臋cej kraw臋dzi ni偶 potrzebujesz ale zawsze to co b臋dzie zbywac mo偶esz skasowa膰.

Ta opcja konwesji na "model drutowy" jest zdaje si臋 dla modeli w trybie Editable Mesh.

EDIT:

ta funkcja to Create Shape From Edges, dost臋pna jest np. dla Editable Poly

Napisano
  • Autor

jangot >>> podpowiedz do drugiego sposobu jest genialna w swojej prostocie :P ze tez omija艂em t膮 ocje :P a co do pierwszego to... wci膮偶 nie to, bo nadal te boxy sie defomuja a chodzi o to zeby sie przestawialy oraz obraca艂y (kazdy wg wlasnej osii) nie zmieniajac swoich kszta艂t贸w

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci