Napisano 4 Styczeń 200718 l mam dwa takie dylematy... 1) mam scianke złożoną z oddzielonych od siebie boxów (powiedzmy 100) które znajdują się bardzo blisko siebie, ale tak aby było widać odstępy miedzy nimi, a problem tkwi z animacją, a mianowicie chodzi o to żeby dało sie zrobić aby pozostałe 99 boxów było zależne od jednego wybrango którego wg własnej woli albo obróce albo przesunę w przód albo w tył, a pozostałe 99 boź żeby zareagowało na tą zmianę w słbnący sposób (czyli jak obrócę powiedzmy srodkowy box o 90 stopni to te najblizej niego się obrócą o 89st dalsze o 80st itd, podobnie w przypadku przemieszczenia) chodzi o uzyskanie efektu podobnego do soft selection tylko ze to muszą być oddzielne obiekty i niedeformowalne... 2) czy da się zaznaczając tylko i wyłącznie linie krawędzi danego obiektu (powiedzmy krawędzie trójkąta) utworzyć z nich oddzielny obiekt, zawierający tylko te zaznaczone krawędzie? próbowałem skopiować edges ale gizmo zaraz znikało i nic się nie działo, czy ktoś ma jakieś sugestie jak by się dało stworzyć oddzielny obiekt z krawędzi (nie polygonów, chodzi o same linie), oczywiście obiekt to nie jest trójkąt tylko o wiele bardziej złożony element ufff.... mam nadzije że jakoś drodzy forumowicze się połapiecie w tym co napisałem i bedziecie sklonni udzielić jakiś rad na podstwie wlasnych doswiadczen :) w razie problemow ze zrozumieniem, prosze pytać :) pozdrawiam
Napisano 4 Styczeń 200718 l 1) Życzę udanej zabawy z Parameters Wire 2) Nie da się zostawić obiektu złożonego z samych krawędzi, bez polygonów (z tego, co wiem). A do czego potrzebujesz taki model? Bo może rozwiązaniem jest modyfikator Lattice lub materiał Wire...
Napisano 5 Styczeń 200718 l Autor 3dsmaxman ---> chodzi o to zeby uzyskać oddzielną siatke wszystkich zewnętrznych krawędzi obiektu tak aby powstał drugi obiekt złożony tylko z zewnętrzynch krawędzi pierwszego edit: chodzi o to zeby ten drugi obiekt nie mial płaszczyzn a tylko krawędzie tego pierwszego
Napisano 5 Styczeń 200718 l ale do czego to potrzebujesz powiedz? zeby siatke wyrenderowac? sa odpowiednie materialy. do czegos innego? moze znajdzie sie inny sposob wiec mow?
Napisano 5 Styczeń 200718 l Autor to jest obiekt nieoreslony o złożonej budowie (taki obiekt nie istnieje więc nie ma nazwy) nie chodzi mi o jego całą siatkę z kazdego edge jakie posiada bo to by bylo za gęste tylko chodzi mi o zrobienie siatki oddzielnego widocznego obiektu z wybranych edge
Napisano 5 Styczeń 200718 l Ad.1) Takie przesuwanie obiektów można by też zrealizować w oparciu o MaxScript. To oczywiście wymagałoby trochę samozaparcia. A gdyby tak prościej... Zrobić 100 boxów, połączyć je razem (attach) i potem przy zaznaczaniu w trybie SubObject wybrać ostatnią opcję - jeśli dobrze pamiętam nazywa się "object". Oznaczyć wybranego boxa i przy pomocy Soft Selection przesuwając go wpływać na ruchy pozostałych boxów? Ad.2) Z siatki można uzyskać model zbudowany ze splajnów. Nie będzie to bryła na łatach (patches) ale taki model "drutowy". W panelu Modify jest taka opcja tylko nie pamiętam jak się dokładnie nazywa, może "create geometry from egdes" a moze inaczej. Można wybrać czy ten tworzony model ma być z lini sprostych czy łukowatych splajnów. Pewnie w ten sposób otrzymasz trochę więcej krawędzi niż potrzebujesz ale zawsze to co będzie zbywac możesz skasować. Ta opcja konwesji na "model drutowy" jest zdaje się dla modeli w trybie Editable Mesh. EDIT: ta funkcja to Create Shape From Edges, dostępna jest np. dla Editable Poly
Napisano 9 Styczeń 200718 l Autor jangot >>> podpowiedz do drugiego sposobu jest genialna w swojej prostocie :P ze tez omijałem tą ocje :P a co do pierwszego to... wciąż nie to, bo nadal te boxy sie defomuja a chodzi o to zeby sie przestawialy oraz obracały (kazdy wg wlasnej osii) nie zmieniajac swoich kształtów
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto