3dsmaxman Napisano 8 Styczeń 2007 Napisano 8 Styczeń 2007 Witam! Ostatnio muszę się pobawić obrotami z użyciem WireParameters. Mam z tym pewne problemy (muszę sobie robić dużo prób, rozrysowywać na kartce...), a wydawałoby się to takie proste... A więc, by usystematyzować wiedzę: //łączę obiekt 1 z obiektem 2, obiekt 1 kontroluje obrót obiektu 2 jeśli wpisuję np. 180, to WP odczytuje to jako 180 stopni, czy radianów? jeśli wpisuję np. Z_Rotation, to WP odczytuje to jako stopnie czy radiany? czy wyrażenie -Z_Rotation oznacza tyle, że (2) będzie obrócony o kąt -Z_Rotation, czy obecny obrót zostanie pomniejszony o kąt Z_Rotation? ( czyli czy -Z_Rotation == Z_Rotation(2)-Z_Rotation(1) )? Teraz część praktyczna :) Chcę zrobić klapki składane w harmonijkę (-- -- = /\ /\ ) przy użyciu WP. Obrót obiektem (1) ma powodować odpowiedni obrót pozostałych. Teraz założenia: Wszystkie widoczne elementy (bez zawiasów) mają Z_Rot: 0 bądź -0 i identyczne gizma obrotu Z (+ jest w tę sama stronę). Teoretycznie zadanie nie jest trudne: Z_Rot(2) = Z_Rot(1) - wystarczy Link Z_Rot(3) = -Z_Rot(2) Z_Rot(4) = -Z_Rot(1) Z_Rot(5) = Z_Rot(4) - wystarczy link Z_Rot(6) = -Z_Rot(5) W praktyce, jak już powiedziałem, mam problemy. Z góry dziękuję i proszę o odpowiedź... :)
Shogun 3D Napisano 8 Styczeń 2007 Napisano 8 Styczeń 2007 O ile wiem, maxik domyślnie używa jako jednostki stopni. Czemu musisz to wszystko skryptem zrobić?
3dsmaxman Napisano 8 Styczeń 2007 Autor Napisano 8 Styczeń 2007 Dla zabawy... i nauki. Nie wiadomo, co mi przyjdzie robić w przyszłości. Wszystko jest szkoleniem :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się