Napisano 16 Luty 200718 l Witam, jestem bardzo początkujący. Robię pokoik i moje pierwsze pytanie brzmi: 1) czy te modele są dobrze wymodelowane? (jeszcze nie całkiem skończone) fotka z allegro: http://ximg.eu/uploads/ac93bd613e.jpg model: http://ximg.eu/uploads/37060de23d.jpg Tu będzie kaloryfer obity deskami, chwilowo kaloryfera brak. http://ximg.eu/uploads/fe376b6788.jpg 2) na screenie z łóżkiem to muszę tylko tę siatkę z tych desek przesunąć bliżej krawędzi i użyć jakiegoś smooth? ale są dwa różne z tego co wiem, jeden ma tabliczkę z cyferkami, drugi bez, który lepszy? 3) czy texturki na tych listwach, deskach pod kaloryfer dobrze leżą? 4) co zrobić by drewno na stoły, łóżka itp nie było widoczne na renderze jako powtarzające. Albo poszukać texturki odpowiedniej? albo co? (większość textur drewna ma to do siebie, że po zwielokrotnieniu widać gdzie się textura zaczyna, kończy (takie linie)) 5) który render jest najlepszy dla osoby zaczynającej grafikę? (do wersji 3ds max 8)? mental ray, v-ray? i łatwy w obsłudze 6) którym narzędziem można wyginać deskę? powiedzmy, że chciałbym zrobić scenkę z domkiem, przed którym leży sterta desek powykrzywianych, powyginanych. 7) które narzędzie pozwoli mi na stworzenie typowej liny? lub rurki zakręconej, na której wiesza się firanki Takie coś: http://ximg.eu/uploads/41139881d4.jpg http://ximg.eu/uploads/9dfb4a4c6a.jpg Dziękuję za pomoc
Napisano 16 Luty 200718 l sporo pytań zadajesz... co do renderera to kwestia indywidualna, sprawdz dostpene i sam wybierz który ci odpowiada. odnosnei wyginania rzeczy to jest taki modyfikator bend, przetestuj go. co do liny to poszukaj tutoriali odnosnie tego tematy, jest ich kilka na sieci
Napisano 17 Luty 200718 l ad 1) kogo obchodzi jak sa wymodelowane jesli render wyglada dobrze? ad 2) zalezy co chcesz zrobic, jeden wygladza poprzez cieniowanie powierzchni drugi poprzez "fizyczne" zageszczenie siatki ad 3) chyba tak ad 4) zrobic w Photoshopie duza teksture, ew. taka na wymiar ad 5) nie ma odpowiedzi na to pytanie ad 6) modelowanie poly, bend, ffd ad 7) wymodelowanie i meshsmooth