Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

czolem

 

zdaje sie ze ozywiam ten dzial :P hehe

ale przez moje problemy nastepni beda miec latwiej ;)

 

aa zatem - obczajam rigowanie - a konkretnie jestem przy constrainach i jak zwykle mam problem

chce zrobic tak zeby biodra ruszaly sie niezaleznie od stopy

 

no to zaznaczylem zolty effector / constrain/ pose i klik na zielony root

hm - no i bioderka chodza fajnie tylko ze znowu kolanem nie moge ruszyc- zrobil mi sie z tego lancuch IK :/ jest jakis sposob zebym mogl w razie czego przejsc na FK?

 

moze moglby ktos zyczliwy napisac w paru krokach jak to dobrze robic?

nie mowie o zaawansowanym rigu, tylko o sama "baze" stopy i bioder

 

zalaczam obrazek

 

a moze jakis tutorial ktory przeoczylem w czeluściach neta?

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

srednio sie znam na rigowaniu ale sprobuj zrobic contraina na odwrot, czyli roota foota;) do effectora nogi , wtedy powinienes miec fk jesli zlapiesz za kosc i bedziesz ja chcial obrocic albo ik jesli zlapiesz eff nogi i bedziesz chcial go przesunac, albo tak jak u ciebie masz to zaznacz jakas kosc u nogi i ctrl+r(albo lewy panel create>skeleton>inspect chaine properties) i tam masz ik/fk blending, zmniejsz do zera i bedziesz mial fk ale wtedy bedziesz mogl obrocic tylko kosc nogi bez stopy bo nie zrobiles constraina stopy do nogi tylko na odwrot, chyba troche zamieszalem;)

Napisano

heheh spoko na pewno znajdzie się tam pliki pdf. :)

 

Miłej nauki :)

 

Ja też zaczynam po trochu uczyć się animacji ale to wyłącznie dla siebie.

Napisano
  • Autor

no ja wlasnie z mysla o animacji zrobilem sobie przesiadke :) i sofcik bardzo mi sie podoba poki co

 

...XSI PAŁA ! ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności