Skocz do zawartości

mieszkanie-projekt-problem :|


black eyed

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam mały problem :) otóż, mam zrobić model mieszkania + poruszanie się po nim (przynajmniej takie było początkowe założenie projektu - powiedzmy, że poradziłabym sobie z nim :P ). Po tygodniu facet wymyślił sobie, że ma to działać na takiej zasadzie: końcowy użytkownik ma mieć możliwość (za pomocą jakiegoś dodatkowego pliku zewnętrznego) zmiany np. wymiaru mieszkania, po czym czary-mary i może sobie brykać po nowo zwymiarowanych pomieszczeniach...Oczywiście nie ma to być plik 3ds max'a bo zakładamy, że zwykły user nie będzie miał do niego dostępu...

 

Wydaje mi się, że nie można zrobić czegoś takiego bez zmian w pliku 3ds max'a, ale oczywiście mogę się mylić...nie jestem expertem dlatego też postanowiłam umieścić posta...z góry dziękuję za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

a gdyby tak pomieszczenia byly zapisane w osobnych plikach np obj lub vrml. wczytanie takiego pliku np w OpenGl-u nie jest trudne. pozniej transformujesz matryce modelu (skalujesz) i laczysz w scenie. haczykiem jest przechodzenie z pomieszcznia do pomieszczenia tak zeby nie bylo przerw miedzy pomieszczeniami, ale tez widze pare rozwiazan...

 

EDIT: w sumie to nie jest haczyk...

 

tu masz link do kodu, ktory w polowie jest rozwiazniem - jak mysle, musisz tylko dorobic laczenie scen i ta transformacje

 

http://www.codeproject.com/opengl/wrl_viewer.asp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm, no tak powiedzmy, że ja mogłabym to zrobić...ale jak dostosować ten finalny program tak, aby dla zwykłego loodka był on zrozumiały i łatwy w obsłudze? Na jakiej zasadzie ten user mógłby sobie zmieniac te wszystkie parametry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze tak:

toolbar dwoma ikonami - pick i skalowanie

jedna kamera z gory ortho na calosc, druga perpsective - czyli to jak widac

split przez ekran ewentualnie dwa okna

kamera z gory obsluguje picka, kamera perspective przesuwa sie strzalkami na klawiaturze.

ot i cala filozofia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności