Guest goldiepl Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Witam wszystkich fachowców, chcę spróbować renderu architektury. Przyglądam się wszystkim wizualizacjom (Panowie i Panie, chylę czoła) i zastanawiam się, jak robicie blachodachówki. To jest geometria czy displacement map? Zakładam że to drugie, bo to przecież ogromna ilośc polygonów. Ktoś może podsunąć dobrą mapę? Nie znalazłem niczego sensownego, szukając "roof displacement map" w google ani na vray-materials. Pewnie jak się w temat zagłębię, to poproszę jeszcze o pomoc :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaGuu Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=28174&highlight=textures - vol 7 :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 displacement nie jest niezbędny. używam go dość rzadko. technika robienia dachu zależy głównie od tego w jakiej skali to pokażesz. jak ma to byc detal z bliska to lepiej wymodelowac geometrię, jak troche dalej to displace, jak z daleka cały budynek w jednym kadrze to zwykle udaje się zwykłym diffusem. pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest goldiepl Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Na razie chciałem zrobić domek i zobaczyć, co mi wyjdzie :) Bo to chyba najprostsze. Terenem zajmę się później. Jak pisałem - ja to robię dla własnej niekłamanej przyjemności więc pomysł mi się dopiero klaruje. Ale zdążyłem już przetestować mapę - rewelacja przy dalszych rzutach, naprawdę. Dziękuję twórcy tekstur (Lisu) i MaGuu za pokierowanie. Przetestuję też wersję "geometryczną", w niektórych miejscach i tak będzie niezbędna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now