hanna_g Napisano 11 Marzec 2007 Napisano 11 Marzec 2007 witam, mam problem z volume light, a dokładnie parametrem noise. światło wpada do pokoju przez pionowy otwór, i chodzi mi o taki typowy efekt jak na pierwszym obrazku z user reference: volume light environment w maxie 7 - w świetle widać rozrzedzone obłoczki, promień w głębi pomieszczenia blednie. niestety niezależnie od zmian parametrów noise, uniformity i size ściana światła pozostaje zupełnie jednorodna, natomiast na wszystkich powierzchniach pojawiają się mniej lub bardziej wyraźne i różnych rozmiarów jasne plamy. co może być tego przyczyną? podobnie z attenuation; brak efektu przy 10%, 80% czy 400%. byłabym wdzięczna za pomoc, pozdrawiam.
mirach Napisano 11 Marzec 2007 Napisano 11 Marzec 2007 Daaaawno temu też się z tym męczyłem, coś mi się przypomina że chodziło miedzy innymi o rodzaj cienia jaki mialo siwatlo. Możesz wrzucić screen z ustawieniami światła, oraz efektu volume light ?
hanna_g Napisano 11 Marzec 2007 Autor Napisano 11 Marzec 2007 do słońca mam przypisane shadow map, bo wiem, że raytracing tu się nie sprawdza, jeśli to masz na myśli. ustawienia słońca: http://img258.imageshack.us/img258/2415/sunscrnzi1.jpg ustawienia vol light: http://img258.imageshack.us/img258/2645/volscrnln0.jpg render: http://img239.imageshack.us/img239/9968/int3msb3.jpg
mirach Napisano 11 Marzec 2007 Napisano 11 Marzec 2007 Tak, chodzilo mi o shadowmape. Waśnie sprawdzałem, i wrzuciłem czystą scene z target spotem, dalem mu volume light i noise 0,5 fractal i wszystko działa. Tylko da się zauważyć że im dalej od źródła swiatla, tym noise coraz mniej widoczny i swiatlo zmienia sie w biały promien. Poradzilem sobie z tym dodając w świetle (nie w parametrach volume lighta) Far Attenuatnion. Przedział Start i End ustaw tak zeby wychodziło tam gdzie ma byc widoczny noise. Jak to nie zadzala to sie poddaje :) 1
tadzio Napisano 12 Marzec 2007 Napisano 12 Marzec 2007 kiedys kiedys, dawno dawno temu tez gmeralem z noisem w volumie i nic mi sie nie zmienialo... puki nie skapnalem sie ze go (noisea) nie wlaczylem ;)
hanna_g Napisano 13 Marzec 2007 Autor Napisano 13 Marzec 2007 mirach -> wielkie dzięki :) na razie nie mogę sprawdzić, ale to może być to, bo mój obiekt jest właśnie tuż przy targecie. tadzio -> hehe, no niestety, jak pokazuje screen nr 2, to nie będzie takie proste :] btw, jasne plamy na ścianach i podłodze zmieniają się przy zmianach ustawień noise; czy to możliwe, żeby noise był przypisany też do odbitego światła w całym pomieszczeniu? czy to może tak działać? bo materiał ścian to gładki beton, nie powinien tak wyglądać..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się