Skocz do zawartości

Optymalizacja czasu pracy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przygotowuję rendering, obliczam i zapisuję do pliku "Irradiance Map" i "Light cache" (dobre wysokie parametry, duży plik dużo informacji).

 

Puszczam render (z ustawieniami IR i LC "from file") i okazuje się, że jednak czas oczekiwania będzie za długi: (np. mam deadline :))

 

I moje pytanie: Co mogę zrobić?

 

1. Podejrzewam, że można zmniejszyć rozdzielczość (duże mapy IR i LC nie popsują a wręcz poprawią efekt ostatecznego renderu)

2. Ale jeśli nie chcę zmniejszać rozdziałki?... czym mogę wpłynąć na czas samego renderingu? Które zakładki, które parametry?

 

Oczywiście zdaję sobie sprawę ze świadomie decyduję się na pogarszanie jakości - bo wiadomo, że to oszczędzanie na czasie to kwestia kompromisu jakości.

 

Rzaczej w materiałach i światłach się już nie grzebie - jeśli się chce korzystać z gotowych, zrobionych wcześniej map światła?

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

AA bardzo potrafi wplynac na ostateczny czas renderingu, warto czasem tez tam podlubac. Zmniejszenie subdivs w cieniach swiatel mozna, ale to juz grzebanie w swiatlach w sumie.

Napisano
AA bardzo potrafi wplynac na ostateczny czas renderingu, warto czasem tez tam podlubac. Zmniejszenie subdivs w cieniach swiatel mozna, ale to juz grzebanie w swiatlach w sumie.

 

Zmniejszanie subdivs w światlach nie zawsze się opłaca - wzrasta szum (noise). Można go usunąć jakimś softem odszumiającym (Neat Image) ale to z kolei powoduje utratę niektórych detali na renderingu.

Napisano
pokaż twoje ustawienia.

 

Rozdzielczość 2200x1650 - tylko Vray VFB (z wyłączonym maxowym - ust. 100x75)

 

IMAGE SAMPLER: Adaptive QMC, Catmull-Rom, min. 1, max. 4,

 

IRRADIANCE MAP: min. -3, max. -1, HSph. subdv.: 40,

Interp. samples: 25, Clr tresh: 0.3, Nrm tresh: 0.2, Dist. tresh. 0.1

Detail enhancement: Screen, 60, 0.3

Advanced options: bez zmian

 

LIGHT CACHE:

subdivs. 1000, sample size: 0.005, number of passes: 4 (P4 HT)

Prefilter: 1000, none

 

rQMC SAMPLER:

AA 0.85, Noise tresh: 0.01, min. samples 8, global subdiv.: 2

 

COLOR MAPPING: Exponential 2.0, 2.0

 

SYSTEM:

Max. tree: 90, Min leaf: 0.0cm, Face/coef: 2.0, Dynamic (800MB), bucket size 64x64

 

Subdivs we wszystkich materiałach: 8-16 (metal satyna - 32)

Subdivs świateł: 150

 

Czas renderingu: 38 godzin (bez liczenia IR i LC)....Coś nie tak...:)?

 

Poza tym mam jakiegoś buga w VIZie: zaznaczyłem Irradiance Map "from file" a on i tak mi puszcza obliczenia mapy (jakieś 40 min.)

 

W nowym testowym pliku tego nie mam. Może jakieś dodatkowe"haczyki"?

Napisano

Jesli chcesz zeby szybciej sie liczylo to mozesz jeszcze wylaczyc Detail enhancement, bedzie pewnie troche brzydziej (ile to zalezy od sceny oczywiscie i co tam widac). Co do buga w Irridiance map, to nie masz moze gdzies interpolacji wlaczonej w jakims materiale?

Napisano
Co do buga w Irridiance map, to nie masz moze gdzies interpolacji wlaczonej w jakims materiale?

 

 

Aaa... sprawdzę. Bo faktycznie czasem włączam. To może mieć wpływ?

 

Zrobiłem plik testowy. Oto konkluzje:

 

1. Interpolacja (z ust. glossy

 

2. Detail Enhancement BAAARDZO mocno wpływa na jakość renderingu (szczególnie na poprawność zachowywania się cieni i bleeding - lepiej wyglądają narożniki w pomieszczeniach. Myślę, że tzw. lewitacja też z tego pośrednio wynika)

 

ale... czasy renderingu mocno się zmieniają:

 

1. AA 0.85, Global subdivs. multipl.=2, Detail Enhc. = ON, czas: 8:39

2. AA 0.95, Global subdivs. multipl.=2, Detail Enhc. = ON, czas: 6:46

 

 

3. AA 0.85, Global subdivs. multipl.=2, Detail Enhc. = OFF, czas: 3:33

4. AA 0.95, Global subdivs. multipl.=2, Detail Enhc. = OFF, czas: 3:39

 

Zakładając, że ustawię te najgorsze parametry w mojej wcześniejszej scenie to jakość będzie zbliżona do Vraya 1.46 i chyba czas też niezły tylko 15-16 godzin. Tyle bywało....

 

Pod spodem plik testowy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności