gsOne Napisano 26 Marzec 2007 Napisano 26 Marzec 2007 Witam.. jaka jest sytuacja mozecie zobaczyc na zalaczonych obrazkach.. generalnie robie umiarkowanie szczegolowy model stadionu. Krzeselka rozwiazalem jako kilka plaszczyzn( siedzenie, oparcie, nogi) z wrzuconymi mapami przezroczystosci( dopiero te mapy dziela plaszczyzny na poszczegolne krzeselka..) mam problem ze zmapowaniem textury( a w zasadzie opacity map) na krzeselkach ktore nie sa proste. Jakos po prostu nie chce to dzialac( mimo ustawien jak na trybunie glownej gdzie jest w porzadku.. moje pytania: 1) czy sposob jaki przyjalem jest w porzadku, czy moze ma jakies podstawowe bledy razace w oczy:) 2) jak wrzucic texture na oparcia po luku 3) jak zrobic podzialy siedzen dla siedzen ktore sa na lukach... wiekszy: http://img49.imageshack.us/img49/5157/gslog5rl0.jpg wiekszy: http://img265.imageshack.us/img265/2871/gslog6hu7.jpg pozdrawiam i dziekuje z gory za pomoc:) gs
Swinger76 Napisano 26 Marzec 2007 Napisano 26 Marzec 2007 Witam!To może byc fajna pracka jak nad nia popracujesz dobrze:) Moim zdaniem łatwiej, prościej i szybciej byłoby zrobić jedno krzesełko i później arrayem je skopiować odpowiednio?wydeje mi się że efekt byłby dużo lepszy. Możnaby nadać krzesałku wtedy odpowiedni kształt i wogle jakoś tak mi się wydaje że lepiej by to wyglądało!Powodzenia
gsOne Napisano 26 Marzec 2007 Autor Napisano 26 Marzec 2007 dzieki za odpowiedz, ale glownie chodzi mi o odpowiedzi na pytania 1) i 2) napisalem ze z zalozenia ma to byc prosty model, poniewaz pokazuje on stan istniejacy, potem bede robic model koncepcji i wiadomo- stan istniejacy musi wpasc gozej ;) w kazdym razie robienie krzeselek osobno na pewno dalo by lepszy efekt ale i czas renderu wydluzyl by sie duuzo, a cala scena przybrala na wadze.. inna opcja jest zrobienie calosci tak jak jest teraz a dodanie wymodelowanych krzeselek tylko na pierwszym planie( dalej i tak sie zleja i efekt nie bedzie widoczny) wiec powtorze pytanie: 1) jak wrzucic texture z opacity map na oparcia siedzen ktore sa na łukach 2) jak wrzucic texture siedzen na łukach 3) jest moze jakas funkcja ktora dala by rade w prosty sposob pochylic oparcia do tylu? problem z tym oczywiscie wylacznie na lukach 4) jest jakas funkcja ktora moge zaznaczyc wszystkie krawedzie ktore sie lacza( np cala gorna krawedz oparc jednego rzedu krzeselek- jesli jest on prosty krawedz jest jedna, ale jesli po luku, sklada sie z wielu krawedzi- pytam jak w prosty sposob zaznaczyc je wszystkie bez klikania osobno na kazda) mam nadzieje ze dobrze okreslilem o co pytam.. jak bede mial chwile zeby siasc do tego projektu wrzuce update.. P.S. moze ktos poznaje ten stadion- jako podpowiedz dodam ze to polski obiekt znanego klubu pozdrawiam i czekam na feedback
hawrok Napisano 26 Marzec 2007 Napisano 26 Marzec 2007 Całkiem fajny stadionik sie zapowiada :) Co do twoich pytań: 1) jak wrzucic texture z opacity map na oparcia siedzen ktore sa na łukach 2) jak wrzucic texture siedzen na łukach Tu sie musisz zapoznać z modyfikatorami UVW Map i Unwrap UVW, wtedy ci sie teksturka ładnie rozłoży na tych łukach 4) jest jakas funkcja ktora moge zaznaczyc wszystkie krawedzie ktore sie lacza( np cala gorna krawedz oparc jednego rzedu krzeselek- jesli jest on prosty krawedz jest jedna, ale jesli po luku, sklada sie z wielu krawedzi- pytam jak w prosty sposob zaznaczyc je wszystkie bez klikania osobno na kazda) w Editable Poly zakładka selection masz funkcje Loopi Ring powinny pomoc Pzdr i powodzenia
gsOne Napisano 27 Marzec 2007 Autor Napisano 27 Marzec 2007 dzieki.. loop i ring duuuzo mi pomoga- inaczej musial bym zaznaczac jakies 1300 krawedzi ^^ recznie a co do textury mialem nadzieje ze jakos mozna to zrobic bez rozkladania na siatke.. nie da sie moze jakos nakladac textury po sciezce?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się