Synthax Napisano 28 Marzec 2007 Napisano 28 Marzec 2007 Od dwóch dni na tapecie... C&C mile widziane. Brakuje modeli armatury, bibelotów, ale uparłem się, że sam je zrobie. http://img177.imageshack.us/my.php?image=dywanikcopydt4.jpg
Fargate Napisano 29 Marzec 2007 Napisano 29 Marzec 2007 pomysł jest nawet fajny ale wieje monotonią, czym to renderowałeś ?
Synthax Napisano 29 Marzec 2007 Autor Napisano 29 Marzec 2007 drobiazgi do dopracowania dlatego... Wizualizacja VRay a tu nowe obrazki wiec czekam na wskazówki i uwagi http://img182.imageshack.us/my.php?image=hmmlowmyuc0.jpg http://img357.imageshack.us/my.php?image=1copyip7.jpg
Touch Napisano 29 Marzec 2007 Napisano 29 Marzec 2007 Synthax... nie jest dobrze, tak od strony designu, jaki i samej wizki;) Ten ornament wrzuciłeś tam na siłę, to nie trzyma się kupy. Ale to W.I.P w końcu;)
Synthax Napisano 29 Marzec 2007 Autor Napisano 29 Marzec 2007 WIP choć może raczej R.I.P Najwyrażniej nie nadaje sie do VRay'a. Wróce do wizualizacji recznych - szybciej. A wizki niech robią na zachodzie, i ci którze to umieja u nas. Za dużo szarpania z tym. W architekturze jest dużo innych aspektów. Ale dzięki za wczesniejszą pomoc.
Touch Napisano 29 Marzec 2007 Napisano 29 Marzec 2007 Ale, ale;D Wracaj tu, co to za zniechęcanie?;D Do roboty i się nie opierd****;D Samo się nic nie zrobi;) Jak się uprzesz, to dasz radę, nie od razu Rzym zbudowano;)
!Ewert Napisano 29 Marzec 2007 Napisano 29 Marzec 2007 światło mi sie nie podoba...a tak to troche nudnawo;)
Fargate Napisano 29 Marzec 2007 Napisano 29 Marzec 2007 ejj bez takich nie możesz sie poddać po 2 dniach... -zmień ten kran bo jest nieciekawy. -nie wiem po co położyłeś ręcznik przed zlewem ale ja bym go zawiesił na wieszaku blisko prysznica. -ta zasłona od wspomnianego prysznicu jest do wymiany, zrób z takiego przezroczystego "gumo-plastiku" będzie widać to co sie kryje za nią (oczywiście rozmazane, ale pojawi sie więcej szczegołów) -światło to hmm... zajrzyj do light contest na forum (kopalnia wiedzy, szczególnie do vray'a) fajnie wygląda wzór na suficie, wykorzystaj go gdzieś jeszcze (w jakiejś innej odmianie albo we fragmentach - użyj wyobraźni) masz w tej łazience dużo przestrzeni - wypełnij ją jakąś roślinką, stolikiem z jakimiś olejkami do kąpieli, mógł byś też wcisnąć gdzieś wannę (widzisz że możliwości jest dużo) kombinuj :D pokaz ustawienia rendera, gdzie i jakie są światła w scenie - zobaczymy co z tym można zrobić :P pozdro!
Synthax Napisano 29 Marzec 2007 Autor Napisano 29 Marzec 2007 Rano zabrałem sie za modeling reszty: wc, właczniki, klamiki, etc... Narazie tylko WC : ) Uparłem sie - musze zmierzyć sie z tematem łazienki... Zatem: Poniżej link do ustawień http://img250.imageshack.us/my.php?image=untitled1wj6.jpg i fotka referencyjna baterii.
Fargate Napisano 29 Marzec 2007 Napisano 29 Marzec 2007 na referce wyglada kozak, teraz siadaj i rob dokladnie taka sama :D co do ustawien to tak: GI: IRR + LC ustawienia irr: min rate: -1 max rate: 1 HSph : 70-90 Interp. :15-20 (zaleznie od HSph jak dasz wiecej HS to w Interp. daj mniej) Clr : 0,15-0,2 Nmr: 0,15-0,2 Dist. : 0,35-0,45 Adv. options: interpolation type: Delone Triangulation rQMC Sampler: Noise: 0,005 Min samples :12 Global .... : 1-4 (ja daje najczesciej 2-3) Color maping: Type: Exponential lub HSV Exponential (obadaj oba i zobacz ktorym lepiej wyglada :D) Dark mult. : 1,4-1,9 (duzo zalezy od swiatel jakie masz w scenie) Light Cache subdivs: 2000 scale Screen Store diret : on show calc. pashe : on Number of passes : 1 Reconstruction parameters: pre-filter :on , 1000 filter : none te ustawienia powinny sie renderowac dosc dlugo :D napisz jakie masz swiatla? masz tam direct spot'a jako słonce? pozdro!
Touch Napisano 30 Marzec 2007 Napisano 30 Marzec 2007 Synthax -> ja mam AMD Athlon 1 GHz, więc nie marudź;D Co mnie zastanawia w ustawieniach, które podał Ci :X-em[2]:, to Dist. : 0,35-0,45 powinno się zdaję się zmniejszyć, dla wydobycia szczegółów, a nie zwiększać. Dalej sprawa Delone Triangulation - u mnie są bugi przy zestawie Irr+LC, dlatego tego nie zmieniam. I color mapping, mimo wszystko polecam Exponential, nie HSV. A teraz testy;)
Fargate Napisano 30 Marzec 2007 Napisano 30 Marzec 2007 z tego co wiem to od parametru dist zależy czy w danym miejscu (gdzie obiekty są blisko siebie) będzie więcej lub mniej sampli - dlatego dałem większą wartość (ale ostatnio bawię sie maxwellem dlatego te ustawienia mogą być trochę niedokładne :P) polecam luknąć tutaj :D http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/render_params_advancedimap.htm co do Delone Triangulation to wyczytałem z light contest ze to jeden z lepszych (poprawnych algorytmów) dlatego go wybrałem, w sumie to nie wiem jaki to daje wyraźny efekt :P tak jak pisze Touch - Exponential the best :D pozdro i czekam na testy!
Synthax Napisano 30 Marzec 2007 Autor Napisano 30 Marzec 2007 Ok. Pierwsze testy za pasem. LC+Irradiance (high) i Exponential, niestety przy tej res czas 3,5h http://img456.imageshack.us/my.php?image=concretecopycd4.jpg Teraz wstukam parametry X'a, z kilkoma zmianami które wygladaja na polepszajace jakosc :) :X-em - tam jako słońce jest mArea Spot. Wytłumacz mi na czym polga te menu reconstruction? z filtrem 'none' ----- acha intensive exponential w tym obrazku niechcacy saie kliknał/..
Touch Napisano 30 Marzec 2007 Napisano 30 Marzec 2007 :X-em[2]: --> Zdaję się, że o to właśnie chodzi, aby w miejscach, gdzie 'obiekty' są blisko siebie, było więcej sampli, dla wydobycia detalu;) Co do Delone, to sam go testowałem przy okazji Light Contest'u i jak mówię, miałem przy tym dziwne bugi, szczególnie na krawędziach. Synthax --> Jeśli chodzi o czas, niestety, coś za coś;) Jest coraz lepiej, pracuj dalej;) Żeby baterie lepiej odbijały, możesz spróbować nadać im lekkiego chamfer'a na krawędziach i potraktować meshsmooth/turbo smooth, wtedy ich powierzchnia nie będzie idealnie płaska co przełoży się na lepsze odbicia. Pozdr!;)
Kub@ Napisano 30 Marzec 2007 Napisano 30 Marzec 2007 jako sun nie dawałbym spota, tylko albo directa z cieniami vraya albo vray suna. Mozesz tez dodać skylight slocie environment, zwyły kolor albo np mapę vray sky. Ogólnie jak wali słońce przez szyby i byś zrobił tak zdjęcie to tło musi być o wiele jaśniejsze, teraz sprawia złe wrażenie. Jak się będzie przepalać to nie kombinuj z light intensity za dużo tylko w psyhical camera sobie czas migawki dostosuj i iso. Touch dobrze mówi schamferuj sobie ze 2 razy wszystkie edges.
Fargate Napisano 30 Marzec 2007 Napisano 30 Marzec 2007 hehe Touch wiem o co ci chodzi :) tylko ze zgodnie z helpem do v-ray'a (link wyżej) parametr dist ma jak by miarkę "odwrotnie" czyli z godnie z tym co wyczytałem to więcej znaczy więcej. A nie tak jak w Clr i Nmr mniejsze wartości dają lepszy efekt :) ale to moja wina bo źle napisałem i nie umyślnie wprowadziłem w błąd. poza tym nie zawsze poprawnie znaczy najlepiej wiec może w tej konfiguracji (irr + lc) Delone nie działa tak jak byśmy sobie tego życzyli :) w każdym razie lepiej niech sprawdzi oba sposoby (czegoś się nauczy nie :D) Distance threshold (Dist thresh) - this parameter controls how sensitive the irradiance map is to distance between surfaces. A value of 0.0 means the irradiance map will not depend on object proximity at all; higher values place more samples in places where objects are close to each other. Synthax: Pre-filter uśrednia sampla do znajdujących sie woku niego innych sampli w wyniku czego lc (w konsekwencji render końcowy) jest mniej zaszumiony. nie radze stosować gdy lc jest na słabych ustawieniach bo może wyjść kaszana :P zastosuj jeszcze rady Kub@y bo wie co mówi :) I jeszcze komentarz do rendera wyszły wyraźniejsze cienie, widzę że zmieniałeś kilka materiałów jak i poprawiłeś zasłonkę prysznica (tam chyba jest szyba jeszcze?) i podoba mi się texturka na podłodze :D czekam na następny test :)
Touch Napisano 30 Marzec 2007 Napisano 30 Marzec 2007 :X-em[2]: --> Yep, masz rację z tym Distance threshold, to ja się zagalopowałem;)
Synthax Napisano 31 Marzec 2007 Autor Napisano 31 Marzec 2007 Czesc! Wstukałem co do joty ustawienie HI Q. Ale mam wrażenie że ta scena ich nie wykorzystała. Obrazek liczył sie 10H!! A Efekt sami ocenicie. Acha i kolorki bledsze, wczesniej miałem intensive exp. Zabrakło jeszcze chamferów, ale po imporcie z rhino mam z tym kłopot... I niechcący odsunął sie od sciany zestaw uwywalkowy... http://img256.imageshack.us/my.php?image=concretexsbk3.jpg Może ma ktoś propozycje w takim razie na LO FI? Szybsze niż 1,5h np.
Touch Napisano 31 Marzec 2007 Napisano 31 Marzec 2007 Póki nie skończyłeś sceny, modele możesz robić sobie w osobnych plikach, testując je w jakimś studio wraz z materiałami, rendering jednego elementu zabierze na pewno mniej czasu, niż całej sceny. Do finalnej możesz przecież dołączyć ten model funkcją Merge. Ustawienia światła z kolei, możesz testować używając jednocześnie dla primary i secondary bounces silnika Light Cache na niskich ustawieniach, na przykład na domyślnym, bodajże 800. Ostateczna scena niestety będzie musiała 'chwilkę' zająć. Dobra jakość = dłuższy czas. Baterię proponuję wymodelować od nowa w max'ie, przecież to można szybko z jednego box'a zrobić, dasz radę;) Powodzenia!
Synthax Napisano 31 Marzec 2007 Autor Napisano 31 Marzec 2007 OK bateryja już jest. W Rhino - przyzwyczajenie : )
Fargate Napisano 31 Marzec 2007 Napisano 31 Marzec 2007 no "bateryjka" już git :D jeszcze pytanko czy nadal masz w scenie mArea Spot?
Synthax Napisano 31 Marzec 2007 Autor Napisano 31 Marzec 2007 Tak, zapomniałem go wywalić w nocy... Tu jeszcze zabawy z bateryjką:
Synthax Napisano 1 Kwiecień 2007 Autor Napisano 1 Kwiecień 2007 OK, mam kolejne 2 kadry Komentarz do pierwszego: Rzeczywiscie spot wszystko psuje w tym wypadku. Wymienie go już na pewno nastepnym razem. Proszę Was o wskazówki dotyczące buggów. Sam kilka widze, ale nie wszystkim wiem jak zaradzić. Np szkło przy kotarze baaardzo długo sie liczyło. Może to kwiestia grubosci? Okazało się że w oknach miałem zdublowane szyby, wiec wyrzuciłem niepotrzebne, i dzieki temu zmniejszyłem światło, ale spot przepalił i tak. Zatem co teraz? Komentarz do pierwszego: Wreszcie ze spotem, ale tym razem dałem halogenki we wnęce, które za mocno ustawiłem , teraz poszukam na stronie ERCO czegos IES (skoro juz sie bawić to na całego : ) Tutaj czas o wiele lepszy, w sumie kotara zabiara najwiecej i chrom. Stąd w tym ujeciu lepszy wynik Bardzo prosze o dalsze wskazówki http://img393.imageshack.us/my.php?image=zaczynasiedz1.jpg (tu chyba narożnik przy witrynce tez jest coś nie tak) http://img300.imageshack.us/my.php?image=65sq7.jpg i ten z efektami i retuszem bo zabrakło fotonów powyższym http://img393.imageshack.us/my.php?image=cenieretuszjpgfr9.jpg
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się