Skocz do zawartości

Wiz: Pokój łazienkowy


Synthax

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 23
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

WIP choć może raczej R.I.P

Najwyrażniej nie nadaje sie do VRay'a. Wróce do wizualizacji recznych - szybciej. A wizki niech robią na zachodzie, i ci którze to umieja u nas. Za dużo szarpania z tym. W architekturze jest dużo innych aspektów.

 

Ale dzięki za wczesniejszą pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ejj bez takich nie możesz sie poddać po 2 dniach...

 

-zmień ten kran bo jest nieciekawy.

-nie wiem po co położyłeś ręcznik przed zlewem ale ja bym go zawiesił na wieszaku blisko prysznica.

-ta zasłona od wspomnianego prysznicu jest do wymiany, zrób z takiego przezroczystego "gumo-plastiku" będzie widać to co sie kryje za nią (oczywiście rozmazane, ale pojawi sie więcej szczegołów)

-światło to hmm... zajrzyj do light contest na forum (kopalnia wiedzy, szczególnie do vray'a)

 

fajnie wygląda wzór na suficie, wykorzystaj go gdzieś jeszcze (w jakiejś innej odmianie albo we fragmentach - użyj wyobraźni)

masz w tej łazience dużo przestrzeni - wypełnij ją jakąś roślinką, stolikiem z jakimiś olejkami do kąpieli, mógł byś też wcisnąć gdzieś wannę (widzisz że możliwości jest dużo) kombinuj :D

 

pokaz ustawienia rendera, gdzie i jakie są światła w scenie - zobaczymy co z tym można zrobić :P

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na referce wyglada kozak, teraz siadaj i rob dokladnie taka sama :D

 

co do ustawien to tak:

GI:

 

IRR + LC

 

ustawienia irr:

min rate: -1

max rate: 1

HSph : 70-90

Interp. :15-20 (zaleznie od HSph jak dasz wiecej HS to w Interp. daj mniej)

 

Clr : 0,15-0,2

Nmr: 0,15-0,2

Dist. : 0,35-0,45

 

Adv. options:

interpolation type: Delone Triangulation

 

rQMC Sampler:

Noise: 0,005

Min samples :12

Global .... : 1-4 (ja daje najczesciej 2-3)

 

Color maping:

Type: Exponential lub HSV Exponential (obadaj oba i zobacz ktorym lepiej wyglada :D)

Dark mult. : 1,4-1,9 (duzo zalezy od swiatel jakie masz w scenie)

 

Light Cache

subdivs: 2000

scale Screen

Store diret : on

show calc. pashe : on

Number of passes : 1

 

Reconstruction parameters:

pre-filter :on , 1000

filter : none

 

te ustawienia powinny sie renderowac dosc dlugo :D

 

napisz jakie masz swiatla?

masz tam direct spot'a jako słonce?

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synthax -> ja mam AMD Athlon 1 GHz, więc nie marudź;D

 

Co mnie zastanawia w ustawieniach, które podał Ci :X-em[2]:, to Dist. : 0,35-0,45 powinno się zdaję się zmniejszyć, dla wydobycia szczegółów, a nie zwiększać. Dalej sprawa Delone Triangulation - u mnie są bugi przy zestawie Irr+LC, dlatego tego nie zmieniam. I color mapping, mimo wszystko polecam Exponential, nie HSV. A teraz testy;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to od parametru dist zależy czy w danym miejscu (gdzie obiekty są blisko siebie) będzie więcej lub mniej sampli - dlatego dałem większą wartość (ale ostatnio bawię sie maxwellem dlatego te ustawienia mogą być trochę niedokładne :P)

 

polecam luknąć tutaj :D

http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/render_params_advancedimap.htm

 

co do Delone Triangulation to wyczytałem z light contest ze to jeden z lepszych (poprawnych algorytmów) dlatego go wybrałem, w sumie to nie wiem jaki to daje wyraźny efekt :P

 

tak jak pisze Touch - Exponential the best :D

 

pozdro i czekam na testy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Pierwsze testy za pasem.

 

LC+Irradiance (high) i Exponential, niestety przy tej res czas 3,5h

 

http://img456.imageshack.us/my.php?image=concretecopycd4.jpg

 

Teraz wstukam parametry X'a, z kilkoma zmianami które wygladaja na polepszajace jakosc :)

 

:X-em - tam jako słońce jest mArea Spot. Wytłumacz mi na czym polga te menu reconstruction? z filtrem 'none'

 

----- acha intensive exponential w tym obrazku niechcacy saie kliknał/..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:X-em[2]: --> Zdaję się, że o to właśnie chodzi, aby w miejscach, gdzie 'obiekty' są blisko siebie, było więcej sampli, dla wydobycia detalu;)

Co do Delone, to sam go testowałem przy okazji Light Contest'u i jak mówię, miałem przy tym dziwne bugi, szczególnie na krawędziach.

 

Synthax --> Jeśli chodzi o czas, niestety, coś za coś;) Jest coraz lepiej, pracuj dalej;) Żeby baterie lepiej odbijały, możesz spróbować nadać im lekkiego chamfer'a na krawędziach i potraktować meshsmooth/turbo smooth, wtedy ich powierzchnia nie będzie idealnie płaska co przełoży się na lepsze odbicia. Pozdr!;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako sun nie dawałbym spota, tylko albo directa z cieniami vraya albo vray suna.

Mozesz tez dodać skylight slocie environment, zwyły kolor albo np mapę vray sky. Ogólnie jak wali słońce przez szyby i byś zrobił tak zdjęcie to tło musi być o wiele jaśniejsze, teraz sprawia złe wrażenie.

Jak się będzie przepalać to nie kombinuj z light intensity za dużo tylko w psyhical camera sobie czas migawki dostosuj i iso. Touch dobrze mówi schamferuj sobie ze 2 razy wszystkie edges.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe Touch wiem o co ci chodzi :)

tylko ze zgodnie z helpem do v-ray'a (link wyżej) parametr dist ma jak by miarkę "odwrotnie" czyli z godnie z tym co wyczytałem to więcej znaczy więcej. A nie tak jak w Clr i Nmr mniejsze wartości dają lepszy efekt :) ale to moja wina bo źle napisałem i nie umyślnie wprowadziłem w błąd.

 

poza tym nie zawsze poprawnie znaczy najlepiej wiec może w tej konfiguracji (irr + lc) Delone nie działa tak jak byśmy sobie tego życzyli :)

w każdym razie lepiej niech sprawdzi oba sposoby (czegoś się nauczy nie :D)

 

Distance threshold (Dist thresh) - this parameter controls how sensitive the irradiance map is to distance between surfaces. A value of 0.0 means the irradiance map will not depend on object proximity at all; higher values place more samples in places where objects are close to each other.

 

Synthax: Pre-filter uśrednia sampla do znajdujących sie woku niego innych sampli w wyniku czego lc (w konsekwencji render końcowy) jest mniej zaszumiony. nie radze stosować gdy lc jest na słabych ustawieniach bo może wyjść kaszana :P

 

zastosuj jeszcze rady Kub@y bo wie co mówi :)

 

I jeszcze komentarz do rendera wyszły wyraźniejsze cienie, widzę że zmieniałeś kilka materiałów jak i poprawiłeś zasłonkę prysznica (tam chyba jest szyba jeszcze?) i podoba mi się texturka na podłodze :D

 

czekam na następny test :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc!

Wstukałem co do joty ustawienie HI Q. Ale mam wrażenie że ta scena ich nie wykorzystała. Obrazek liczył sie 10H!! A Efekt sami ocenicie. Acha i kolorki bledsze, wczesniej miałem intensive exp.

Zabrakło jeszcze chamferów, ale po imporcie z rhino mam z tym kłopot... I niechcący odsunął sie od sciany zestaw uwywalkowy...

 

http://img256.imageshack.us/my.php?image=concretexsbk3.jpg

 

Może ma ktoś propozycje w takim razie na LO FI? Szybsze niż 1,5h np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki nie skończyłeś sceny, modele możesz robić sobie w osobnych plikach, testując je w jakimś studio wraz z materiałami, rendering jednego elementu zabierze na pewno mniej czasu, niż całej sceny. Do finalnej możesz przecież dołączyć ten model funkcją Merge. Ustawienia światła z kolei, możesz testować używając jednocześnie dla primary i secondary bounces silnika Light Cache na niskich ustawieniach, na przykład na domyślnym, bodajże 800. Ostateczna scena niestety będzie musiała 'chwilkę' zająć. Dobra jakość = dłuższy czas.

Baterię proponuję wymodelować od nowa w max'ie, przecież to można szybko z jednego box'a zrobić, dasz radę;)

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, mam kolejne 2 kadry

 

Komentarz do pierwszego:

 

Rzeczywiscie spot wszystko psuje w tym wypadku. Wymienie go już na pewno nastepnym razem. Proszę Was o wskazówki dotyczące buggów. Sam kilka widze, ale nie wszystkim wiem jak zaradzić. Np szkło przy kotarze baaardzo długo sie liczyło. Może to kwiestia grubosci? Okazało się że w oknach miałem zdublowane szyby, wiec wyrzuciłem niepotrzebne, i dzieki temu zmniejszyłem światło, ale spot przepalił i tak.

Zatem co teraz?

 

Komentarz do pierwszego:

 

Wreszcie ze spotem, ale tym razem dałem halogenki we wnęce, które za mocno ustawiłem , teraz poszukam na stronie ERCO czegos IES (skoro juz sie bawić to na całego : ) Tutaj czas o wiele lepszy, w sumie kotara zabiara najwiecej i chrom. Stąd w tym ujeciu lepszy wynik

 

Bardzo prosze o dalsze wskazówki

 

http://img393.imageshack.us/my.php?image=zaczynasiedz1.jpg

(tu chyba narożnik przy witrynce tez jest coś nie tak)

 

http://img300.imageshack.us/my.php?image=65sq7.jpg

 

i ten z efektami i retuszem bo zabrakło fotonów powyższym

 

http://img393.imageshack.us/my.php?image=cenieretuszjpgfr9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności