Huter Napisano 7 Kwiecień 2007 Napisano 7 Kwiecień 2007 Witam. Mam dziwny problem w dziwnych okolicznościach :-) ... mianowicie robie biustonosz zakrywający piersi kobiece ... nadałem mu właściwości cloth reactora (modyfikator) bo chce by się ładnie ułożył jednak jest problem ... nie wiem czemu ale jedna szelka stanika układa się na ramieniu, a druga przenika jakby nie było ramienia ... na ciało kobiety reaguje w okolicy miednicy (spada przez ramie) ... nie muszę mówić jak wygląda stanik trzymający się na jednym ramieniu a przez drugie przelatuje? :-/ Nie bardzo wiem co mogę jeszcze napisać by maksymalnie Wam objaśnić sytuacje ... może to, ze model kobiety składa się z dwóch brył (niepołączone) i jest tak ustawione, ze zmiana jednej bryły powoduje zmiane w drugiej ... ale czy to może być problem? Podobnie zrobiłem spodnia kobiecie i wiszą na niej poprawnie ... na obu nogach jest ślicznie więc niby czemu stanik miałby stanowić kłopot w zwiazku z dwiema bryłami? Ktoś coś doradzi? Jak ktoś ma pytania to śmiało odpowiem ... ale z góry mówie - nie daje pliku x]
Lis Napisano 8 Kwiecień 2007 Napisano 8 Kwiecień 2007 Hej. Reactor do takich rzeczy jest trochę retro. Od wersji 8 maxa masz clotha. działa rewelacyjnie. (Choć przyznam że ostatnio reactor dał mi ciekawszy wynik niż cloth). Ja bym szukał winy tutaj: - Brak ustawionego Concave Mesh dla wszystkich obiektów w symulacji (opcja w Property editor reactora) - Zmyt mały Col. Tolerance w Utilites -> Reactor -> World - Ewentualnie możesz przestawić odrobinę World scale. - Sprawdź czy drugie ramie ma przypisane ridigbodycollection i ewentualnei przesuń stanik trochę wyżej. może załapie. Pozdrawiam.
Huter Napisano 8 Kwiecień 2007 Autor Napisano 8 Kwiecień 2007 Hej. Reactor do takich rzeczy jest trochę retro. Od wersji 8 maxa masz clotha. działa rewelacyjnie. (Choć przyznam że ostatnio reactor dał mi ciekawszy wynik niż cloth). [...] Mam maxa 7 i reactor to najlepsze co mam do takich rzeczy [...] - Zmyt mały Col. Tolerance w Utilites -> Reactor -> World - Ewentualnie możesz przestawić odrobinę World scale. Pozdrawiam. Zrobiłem conajmniej z 30 kombinacji tych ustawień ... teraz chyba mam najlepszą ... mówie, że oprócz stanika panna ma spodnie i one elegancko się układają czego nie mogę powiedzieć o staniku choć z nim jest dziwnie ... jedno ramie zatrzymuje stanik zaś drugie ramie jakby nie istniało [...] - Sprawdź czy drugie ramie ma przypisane ridigbodycollection i ewentualnei przesuń stanik trochę wyżej. może załapie. Pozdrawiam. No musi mieć ... bo by nogawka spodni spadła x] ... stanik a raczej szelka jest troche wyżej od ramienia ... ma troche luzu ... jak się uda to będe zmniejszał luz bo ja nie chce by stanik pannie spadł x] a właśnie przez ten luz dobra strona stanika (ta co łapie się ramienia) z czasem spada bo naprawdę jest dużo luzu :) ... no kurde nie wiem ... jeszcze poeksperymentuje z pewnymi opcjami ale jeśli ktoś coś ma do powiedzenia byłbym wdzięczny :)
gregorjan Napisano 8 Kwiecień 2007 Napisano 8 Kwiecień 2007 Może jak dasz siatke/model to coś się wymyśli.
Huter Napisano 9 Kwiecień 2007 Autor Napisano 9 Kwiecień 2007 Może jak dasz siatke/model to coś się wymyśli. No nie wydaje mi się by to było konieczne zwłaszcza, że jest to ABSOLUTNA SYMETRIA ... więc czemu niby miało to wpływać? Może opisze jak zrobiłem stanik? Mam kobiete z dwóch nie połączonych brył typu Instance ... sklonowałem jedną bryłe kobiety jako Copy i wszystko z wyjątkiem kopi ukryłem ... zaznaczyłem polygony które są cześcią jej piersi i zapisałem je ... potem zaznaczyłem siatke która mogłaby robić za szelki i zapodałem lekki chamfer ... znów zaznaczyłem polygony piersi (z odczytu) i dodałem polygony powstałe dzięki chamferowi ... potem detach ... bryłe skasowałem i została mi bryła stanowiąca stanik ... lekko go powiększtłem bo nie może być idealny jak oryginalna pierś ... no i wyeliminowałem sutek :P ... zrobiłem klon powstałej bryły za pomocą mirrir copy ... przemieściłem go tak by druga połowa robiła za drugą miseczke i za pomocą attach połączyłem ... odkryłem ukryte obiekty ... zapodałem ustawienia reactora licząc, że po przeliczeniu stanik ładnie się ułoązy ... Ku mojemu zaskoczeniu jedna szeleczka spada, druga wisi na ramieniu ... siatke jakby co to mogę zapodać jak wórce do domu ale ja nie widze sensu zwłaszcza, że to idealna symetria ... cała praca to symetria ...
serratus Napisano 9 Kwiecień 2007 Napisano 9 Kwiecień 2007 Hmm... rzeczywiście dziwne :), a próbowałeś jeszcze raz detach + mirror copy na prawidłowo leżącej części stanika, uprzednio usuwając wadliwą połowę ? Jeśli to nie zadziała to spróbuj jeszcze skopiować body (te z prawidłowej strony) + prawidłową część stanika, eliminując wadliwą część stanika i body, wtedy to już musi zadziałać :/. Pozdrawiam
Huter Napisano 9 Kwiecień 2007 Autor Napisano 9 Kwiecień 2007 Hmm... rzeczywiście dziwne :), a próbowałeś jeszcze raz detach + mirror copy na prawidłowo leżącej części stanika, uprzednio usuwając wadliwą połowę ? Jeśli to nie zadziała to spróbuj jeszcze skopiować body (te z prawidłowej strony) + prawidłową część stanika, eliminując wadliwą część stanika i body, wtedy to już musi zadziałać :/. Pozdrawiam Jutro wieczorem jeszcze porobie bo teraz nawet nie mam maxa :) ... ale zaczałem się zastanawiać nad małym oszustwem ... finalna praca ma być całkiem statyczna ... oczywiście będzie rig ale po to by nadać ładną poze modelowi a nie do animacji więc ten rig to chyba będzie tylko prosty biped. Wracając ... myślałem by zrobić takie oszustwo - wykasował połowe stanika a vertexom które powinny łączyć miseczki nadać parametr który sprawiłby vertext całkowicie statyczne jakby były FREZE (nie pamiętam jak się ta funkcja nazywała ale każdy co się bawił clothem reactora wie o czym mówie) ... w ten sposób uchwyciłbym połówke ułożoną i najzwyczajniej skopiować połowe z sekwencją animacji tylko mirror ... nie łączyć brył ale ustawić je tak, że nikt się nie kapnie, że to osbne bryły ... teoretycznie powinno być ale to już nie to samo ... reactor jest jakiś figlarny :P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się