Winio Napisano 12 Listopad 2003 Napisano 12 Listopad 2003 Witam. Mam problem z pojęciem ->mapy displacement
Dr. eA Napisano 12 Listopad 2003 Napisano 12 Listopad 2003 >>TUTAJ jest tutorial ktory niezle tlumaczy co to displacement. Nie wiem za bardzo o co chodzi z kamera ale jezeli dobrze rozumiem to musisz ustawic ta kamere recznie.
Winio Napisano 12 Listopad 2003 Autor Napisano 12 Listopad 2003 Z tą kamerą to kompletnie nie wiem jak ją się ustawia i z jakimi parametrami.Dzięki za pomoc :)
VGT Napisano 13 Listopad 2003 Napisano 13 Listopad 2003 Originally posted by Winio [...] jak wstawić kamerę żeby pokazywała to co ja chcę żeby pokazywała np.ten ląd ale tak jakby kamera stała na nim. [...] Biąrąc pod uwagę ten opis, sądzę, że masz tzw. \"wizję\" jak ma się prezentować obraz z tej kamery. :) Tak więc ustaw okno perspective (głównie za pomocą narzędzi \'pan\' i \'rotate\' - znajdziesz je w prawym-dolnym rogu interface\'u max\'a ) tak jak chcesz, aby kamera była ustawiona (możesz włączyć safeframe SHIFT+F, aby dokładnie określić, co znajdzie się na renderze). Gdy już widok jest ustawiony, w oknie perpective stwórz kamerę nie przejmując się zbytnio jej ustawieniem, a następnie wciśnij CTRL+C - kamera ustawi się tak by pokazywać dokładnie taki widok, jak okno perspective. Możesz także na początku stworzyć kamerę i w którymś z viewportów wcisnąć \"C\". W ten sposób okno będzie pokazywało widok z kamery, teraz zmieniając ustawienie widoku za pomocą wspomnianych narzędzi kamera automatycznie będzie zmieniać swoją pozycję, by pokazywać to co jest widoczne w oknie. Możesz także przusywać i obracać kamerę w viewportach. Sposoby są różne :) PS. Na przyszłość, gdy będziesz tworzył nowy wątek, nadawaj taki temat, który będzie opisywał, czego można spodziewać się w środku. \"Pomocy\" niestety nie wiele mówi i tak mógłby się nazywać niemal każdy wątek. :| Powodzenia
Rekomendowane odpowiedzi