Napisano 17 Kwiecień 200717 l Tutorial tworzylem dla kumpla, ale moze jeszcze komus sie przyda, wiec wrzucam.Tutorial trwa 5 minut 30 sekund, ale pracowalem na rozdzialce 1600x1200 dlatego zajmuje 42,6 MB. Tutorial tworzony z mysla o poczatkujacych, dlatego zaczyna się od stworzenia ogniwa łancucha, do tego specjalnie pokazane 2 bledy na ktore poczatkujacy moglby natrafic. Oto link: (Filefront) http://files.filefront.com//;7268093;/ Jako ze jest bez glosu, kilka uwag: obrot viewportu mam zbindowany, dlatego nigdzie nie klikam by obracac. W zakladce rigid body properities->Simulation geometry standardowo jest zaznaczone Mesh Convex Hull, jednak gizmo reactora w tym wypadku nie bierze pod uwaga dziur w modelu: dlatego musimy wybrac Concave Mesh: Dwa torusy ktore maja symbolizowac punkt zaczepienia lancucha maja mase zero, w przeciwnym wypadku oddzialywala by na nie grawitacja i caly lancuch by nam spadl w czeluście piekieł ;-) Uwaga na koniec: jezeli film bedzie wydawal sie kilkukrotnie przyspieszony, sprobojcie uzyc innego playera, w Windows Media Player dziala mi normalnie, ale juz w Media Player Classic leci strasznie szybko, nie wiem czemu :( Ok, to chyba tyle z rzeczy ktore trzeba wiedziec. Jeszcze pytanie odemnie: druga polowke ogniw musialem skopiowac i obrocic o 180 stopni, bo jak wybieralem po prostu opcje mirror->copy, to wprawdzie w podgladzie reactora (Preview aimation) wszystko ladnie wygladalo, ale juz po stworzeniu animacji (create animation) normalnie zachowywala sie tylko nie mirrorowana czesc, ta mirrorowana sie rozsypywala-czemu?
Napisano 18 Kwiecień 200717 l Autor Dzieki za punkciki :-) Jak sie troche doszkole to znow cos z reactora nakrece, bo podoba mi sie ta maszyna. Chcialem zrobic czolgowa gasienice poruszana przy pomocy kola napedowego, jednak komp mi nie wyrabia :( Korzystajac z okazji nurtuje mnie jedna rzecz - ten lancuszek, skladajacy sie z kilkunastu ogniw, badz co badz musial sie przeliczyc troche czasu, a w grach, np w Oblivionie duzo dluzszy lancuch zwisajacy z sufitu mozemy hustac na wszystkie strony nasza postacia w czasie rzeczywistym-czemu w grze to dziala "od razu" a w max`ie sie liczy i liczy? 100 :-)
Napisano 20 Kwiecień 200717 l Korzystajac z okazji nurtuje mnie jedna rzecz - ten lancuszek, skladajacy sie z kilkunastu ogniw, badz co badz musial sie przeliczyc troche czasu, a w grach, np w Oblivionie duzo dluzszy lancuch zwisajacy z sufitu mozemy hustac na wszystkie strony nasza postacia w czasie rzeczywistym-czemu w grze to dziala "od razu" a w max`ie sie liczy i liczy? 100 :-) przede wszystkim poniewaz w grze kazde ogniwo zrobione jest z jakis 10poly lub jeszcze mniej jesli jest na alphie a nie jak przykladowo w tutku z 500-600, do tego obliczenia wykonuje silnik gry ktory radzi sobie z tym szybciej niz renderer
Napisano 30 Sierpień 200816 l MU - [klik] Horus - mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko :-) Edytowane 25 Sierpień 201014 l przez Muzzy
Napisano 30 Sierpień 200816 l Autor Muzzy dzieki, szukalem u siebie na dysku ale wlasnie znalezc nie moglem :-) Edytowane 30 Sierpień 200816 l przez Horus
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto