Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

lancuchpe6.jpg

 

Tutorial tworzylem dla kumpla, ale moze jeszcze komus sie przyda, wiec wrzucam.Tutorial trwa 5 minut 30 sekund, ale pracowalem na rozdzialce 1600x1200 dlatego zajmuje 42,6 MB.

Tutorial tworzony z mysla o poczatkujacych, dlatego zaczyna się od stworzenia ogniwa łancucha, do tego specjalnie pokazane 2 bledy na ktore poczatkujacy moglby natrafic.

 

Oto link: (Filefront)

http://files.filefront.com//;7268093;/

 

Jako ze jest bez glosu, kilka uwag: obrot viewportu mam zbindowany, dlatego nigdzie nie klikam by obracac.

 

W zakladce rigid body properities->Simulation geometry standardowo jest zaznaczone Mesh Convex Hull, jednak gizmo reactora w tym wypadku nie bierze pod uwaga dziur w modelu:

meshconvexhullpt8.jpg

 

dlatego musimy wybrac Concave Mesh:

concavemeshpg7.jpg

 

Dwa torusy ktore maja symbolizowac punkt zaczepienia lancucha maja mase zero, w przeciwnym wypadku oddzialywala by na nie grawitacja i caly lancuch by nam spadl w czeluście piekieł ;-)

 

Uwaga na koniec: jezeli film bedzie wydawal sie kilkukrotnie przyspieszony, sprobojcie uzyc innego playera, w Windows Media Player dziala mi normalnie, ale juz w Media Player Classic leci strasznie szybko, nie wiem czemu :(

 

Ok, to chyba tyle z rzeczy ktore trzeba wiedziec.

 

Jeszcze pytanie odemnie: druga polowke ogniw musialem skopiowac i obrocic o 180 stopni, bo jak wybieralem po prostu opcje mirror->copy, to wprawdzie w podgladzie reactora (Preview aimation) wszystko ladnie wygladalo, ale juz po stworzeniu animacji (create animation) normalnie zachowywala sie tylko nie mirrorowana czesc, ta mirrorowana sie rozsypywala-czemu?

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 4,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Dzieki za punkciki :-) Jak sie troche doszkole to znow cos z reactora nakrece, bo podoba mi sie ta maszyna.

 

Chcialem zrobic czolgowa gasienice poruszana przy pomocy kola napedowego, jednak komp mi nie wyrabia :(

 

Korzystajac z okazji nurtuje mnie jedna rzecz - ten lancuszek, skladajacy sie z kilkunastu ogniw, badz co badz musial sie przeliczyc troche czasu, a w grach, np w Oblivionie duzo dluzszy lancuch zwisajacy z sufitu mozemy hustac na wszystkie strony nasza postacia w czasie rzeczywistym-czemu w grze to dziala "od razu" a w max`ie sie liczy i liczy?

 

100 :-)

Napisano

 

Korzystajac z okazji nurtuje mnie jedna rzecz - ten lancuszek, skladajacy sie z kilkunastu ogniw, badz co badz musial sie przeliczyc troche czasu, a w grach, np w Oblivionie duzo dluzszy lancuch zwisajacy z sufitu mozemy hustac na wszystkie strony nasza postacia w czasie rzeczywistym-czemu w grze to dziala "od razu" a w max`ie sie liczy i liczy?

 

100 :-)

 

przede wszystkim poniewaz w grze kazde ogniwo zrobione jest z jakis 10poly lub jeszcze mniej jesli jest na alphie a nie jak przykladowo w tutku z 500-600, do tego obliczenia wykonuje silnik gry ktory radzi sobie z tym szybciej niz renderer

Napisano

MU - [klik]

 

Horus - mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko :-)

Edytowane przez Muzzy

Napisano
  • Autor

Muzzy dzieki, szukalem u siebie na dysku ale wlasnie znalezc nie moglem :-)

Edytowane przez Horus

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności