Horus Napisano 17 Kwiecień 2007 Napisano 17 Kwiecień 2007 Tutorial tworzylem dla kumpla, ale moze jeszcze komus sie przyda, wiec wrzucam.Tutorial trwa 5 minut 30 sekund, ale pracowalem na rozdzialce 1600x1200 dlatego zajmuje 42,6 MB. Tutorial tworzony z mysla o poczatkujacych, dlatego zaczyna się od stworzenia ogniwa łancucha, do tego specjalnie pokazane 2 bledy na ktore poczatkujacy moglby natrafic. Oto link: (Filefront) http://files.filefront.com//;7268093;/ Jako ze jest bez glosu, kilka uwag: obrot viewportu mam zbindowany, dlatego nigdzie nie klikam by obracac. W zakladce rigid body properities->Simulation geometry standardowo jest zaznaczone Mesh Convex Hull, jednak gizmo reactora w tym wypadku nie bierze pod uwaga dziur w modelu: dlatego musimy wybrac Concave Mesh: Dwa torusy ktore maja symbolizowac punkt zaczepienia lancucha maja mase zero, w przeciwnym wypadku oddzialywala by na nie grawitacja i caly lancuch by nam spadl w czeluście piekieł ;-) Uwaga na koniec: jezeli film bedzie wydawal sie kilkukrotnie przyspieszony, sprobojcie uzyc innego playera, w Windows Media Player dziala mi normalnie, ale juz w Media Player Classic leci strasznie szybko, nie wiem czemu :( Ok, to chyba tyle z rzeczy ktore trzeba wiedziec. Jeszcze pytanie odemnie: druga polowke ogniw musialem skopiowac i obrocic o 180 stopni, bo jak wybieralem po prostu opcje mirror->copy, to wprawdzie w podgladzie reactora (Preview aimation) wszystko ladnie wygladalo, ale juz po stworzeniu animacji (create animation) normalnie zachowywala sie tylko nie mirrorowana czesc, ta mirrorowana sie rozsypywala-czemu? 3
Horus Napisano 18 Kwiecień 2007 Autor Napisano 18 Kwiecień 2007 Dzieki za punkciki :-) Jak sie troche doszkole to znow cos z reactora nakrece, bo podoba mi sie ta maszyna. Chcialem zrobic czolgowa gasienice poruszana przy pomocy kola napedowego, jednak komp mi nie wyrabia :( Korzystajac z okazji nurtuje mnie jedna rzecz - ten lancuszek, skladajacy sie z kilkunastu ogniw, badz co badz musial sie przeliczyc troche czasu, a w grach, np w Oblivionie duzo dluzszy lancuch zwisajacy z sufitu mozemy hustac na wszystkie strony nasza postacia w czasie rzeczywistym-czemu w grze to dziala "od razu" a w max`ie sie liczy i liczy? 100 :-)
krzys!3k Napisano 20 Kwiecień 2007 Napisano 20 Kwiecień 2007 Korzystajac z okazji nurtuje mnie jedna rzecz - ten lancuszek, skladajacy sie z kilkunastu ogniw, badz co badz musial sie przeliczyc troche czasu, a w grach, np w Oblivionie duzo dluzszy lancuch zwisajacy z sufitu mozemy hustac na wszystkie strony nasza postacia w czasie rzeczywistym-czemu w grze to dziala "od razu" a w max`ie sie liczy i liczy? 100 :-) przede wszystkim poniewaz w grze kazde ogniwo zrobione jest z jakis 10poly lub jeszcze mniej jesli jest na alphie a nie jak przykladowo w tutku z 500-600, do tego obliczenia wykonuje silnik gry ktory radzi sobie z tym szybciej niz renderer
Muzzy Napisano 30 Sierpień 2008 Napisano 30 Sierpień 2008 (edytowane) MU - [klik] Horus - mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko :-) Edytowane 25 Sierpień 2010 przez Muzzy
Horus Napisano 30 Sierpień 2008 Autor Napisano 30 Sierpień 2008 (edytowane) Muzzy dzieki, szukalem u siebie na dysku ale wlasnie znalezc nie moglem :-) Edytowane 30 Sierpień 2008 przez Horus 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się