Skocz do zawartości

[Inne] Tworzenie łańcucha przy użyciu Reactora [3ds max]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

lancuchpe6.jpg

 

Tutorial tworzylem dla kumpla, ale moze jeszcze komus sie przyda, wiec wrzucam.Tutorial trwa 5 minut 30 sekund, ale pracowalem na rozdzialce 1600x1200 dlatego zajmuje 42,6 MB.

Tutorial tworzony z mysla o poczatkujacych, dlatego zaczyna się od stworzenia ogniwa łancucha, do tego specjalnie pokazane 2 bledy na ktore poczatkujacy moglby natrafic.

 

Oto link: (Filefront)

http://files.filefront.com//;7268093;/

 

Jako ze jest bez glosu, kilka uwag: obrot viewportu mam zbindowany, dlatego nigdzie nie klikam by obracac.

 

W zakladce rigid body properities->Simulation geometry standardowo jest zaznaczone Mesh Convex Hull, jednak gizmo reactora w tym wypadku nie bierze pod uwaga dziur w modelu:

meshconvexhullpt8.jpg

 

dlatego musimy wybrac Concave Mesh:

concavemeshpg7.jpg

 

Dwa torusy ktore maja symbolizowac punkt zaczepienia lancucha maja mase zero, w przeciwnym wypadku oddzialywala by na nie grawitacja i caly lancuch by nam spadl w czeluście piekieł ;-)

 

Uwaga na koniec: jezeli film bedzie wydawal sie kilkukrotnie przyspieszony, sprobojcie uzyc innego playera, w Windows Media Player dziala mi normalnie, ale juz w Media Player Classic leci strasznie szybko, nie wiem czemu :(

 

Ok, to chyba tyle z rzeczy ktore trzeba wiedziec.

 

Jeszcze pytanie odemnie: druga polowke ogniw musialem skopiowac i obrocic o 180 stopni, bo jak wybieralem po prostu opcje mirror->copy, to wprawdzie w podgladzie reactora (Preview aimation) wszystko ladnie wygladalo, ale juz po stworzeniu animacji (create animation) normalnie zachowywala sie tylko nie mirrorowana czesc, ta mirrorowana sie rozsypywala-czemu?

  • Like 3
  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dzieki za punkciki :-) Jak sie troche doszkole to znow cos z reactora nakrece, bo podoba mi sie ta maszyna.

 

Chcialem zrobic czolgowa gasienice poruszana przy pomocy kola napedowego, jednak komp mi nie wyrabia :(

 

Korzystajac z okazji nurtuje mnie jedna rzecz - ten lancuszek, skladajacy sie z kilkunastu ogniw, badz co badz musial sie przeliczyc troche czasu, a w grach, np w Oblivionie duzo dluzszy lancuch zwisajacy z sufitu mozemy hustac na wszystkie strony nasza postacia w czasie rzeczywistym-czemu w grze to dziala "od razu" a w max`ie sie liczy i liczy?

 

100 :-)

Napisano

 

Korzystajac z okazji nurtuje mnie jedna rzecz - ten lancuszek, skladajacy sie z kilkunastu ogniw, badz co badz musial sie przeliczyc troche czasu, a w grach, np w Oblivionie duzo dluzszy lancuch zwisajacy z sufitu mozemy hustac na wszystkie strony nasza postacia w czasie rzeczywistym-czemu w grze to dziala "od razu" a w max`ie sie liczy i liczy?

 

100 :-)

 

przede wszystkim poniewaz w grze kazde ogniwo zrobione jest z jakis 10poly lub jeszcze mniej jesli jest na alphie a nie jak przykladowo w tutku z 500-600, do tego obliczenia wykonuje silnik gry ktory radzi sobie z tym szybciej niz renderer

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności