marek pta Napisano 14 Listopad 2003 Napisano 14 Listopad 2003 Problem jest taki: robimy tubę np.:56,50,250, segmenty dla wyskokości 16, sides 18, slice ON:195. +modyfikator BEND / angle np. 140 /. I co? Powstają jakieś błędy na krawędziach. Jak to zlikwidować?
Dr. eA Napisano 14 Listopad 2003 Napisano 14 Listopad 2003 Pokaz render bo tak nie wiadomo o co chodzi.
VGT Napisano 14 Listopad 2003 Napisano 14 Listopad 2003 Powodem wspomnianych przez Ciebie błędów jest sposób tworzenia edge\'ów w miejscu, gdzie działa slice, czyli na płaszczyznach przekroju tej tuby. Nie są one tak uporządkowane jak reszta siatki i przez to przy wygięciu dziwnie się rozciągają. Ja znalazłem jedno rozwiązanie okrężne: 1. Stwórz taką tubę jak chcesz, ale daj 1 \'height segments\' 2. Przekonwertuj tubę na \'editable poly\' 3. wybierz tryb selekcji \'edge\' i narzędziem slice plane \"ręcznie\" stwórz podział na segmenty wysokości. - po wybraniu \'slice plane\' ustaw płaszczyznę cięcia tak, aby odpowiednio tworzyła segmenty na tubie, przesuwaj tą płaszczyznę stopniowo wzdłuż tuby i wciskaj \'slice\'. W ten sposób także na wspomnianych płaszczyznach przekroju krawędzie zostaną prawidłowo utworzone i bend już nie będzie stwarzał śmieci. Powodzenia.
marek pta Napisano 14 Listopad 2003 Autor Napisano 14 Listopad 2003 Ja zlikwidowałem w końcu vertexy powstające w środkach błędów. Jednak wynikiem tego było zlikwidowanie płaszczyzn. No tak se poradziłem. Model prosty więc nie zaśmiecam miejsca. Idę szukać dalej...dzięki!
Rekomendowane odpowiedzi