Shine_lobo Napisano 11 Maj 2007 Share Napisano 11 Maj 2007 witam. Chodzi o paczkę z prezentem typowy box z drugim w formie przykrywki/wieczka. wokół paczki, jak to na prezentach wstążka oplatająca całość prezentu. Problem mam z wymodelowaniem węzła, "uszek" za które się ciągnie, żeby zacieśnić węzeł i "wąsów" które są skrajnymi końcami wstążki wychodzącej z węzła. Zastanawiam się jak to wszystko zrobić. Model ma być przeznaczony do reaktora, więc musi być spójny, prezent będzie spadał a "uszka"i "wąsy"pętelki po upadku będą się musiały ładnie zakołysać itp. Próbowałem box modelingu ale przy samym węźle robi się z tym problem. Może istnieje jakiś lepszy sposób na zrobienie takiego modelu? Na filmach pixara nie jednokrotnie widziałem scene odpakowywania prezentów (np.Potwory i spółka) i specjalnie cofnąłem się do tych momentów, żeby je przejrzeć. Pętla wymodelowana perfekt, jak to u pixara. I do tego jeszcze się rozplątywała ;) ja nie mam aż takich ambicji, ale chce, żeby pętla wyglądała na pętlę a nie sphere + uszka + wąsy. pozdrawiam i dziękuje za sugestie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 11 Maj 2007 Share Napisano 11 Maj 2007 Hm, ja bym to probował robić poly by poly. Zeby nie komplikowac roboty, zaczoł bym od Plane, i pierw wymodelował pi razy drzwi taki węzełek (chociaz chyba bym spedzil pol dnia zastanawiając sie jak taki węzelek sie zgina itp) pozniej coraz wiecej cięć żeby to wydetalowac, a na sam koniec Meshsmooth i Shell (albo na odwrot, w zalezonosci od zechcianego efektu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Topek Napisano 11 Maj 2007 Share Napisano 11 Maj 2007 ja to bym zrobil nastepujaco. jakies pudelko + sznurek, patrzysz jak sie tam wezel uklada, potem w maxie robisz spline'a, ukladasz go mniej wiecej podobnie, robisz rectangla, loft po splinie ktory tam sobie ulozyles i dalej rzezbisz juz w poly zeby to jakos wygladalo. tak bym to zrobil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
.ai Napisano 11 Maj 2007 Share Napisano 11 Maj 2007 Hej, tak się składa że nie cały miesiąc temu musiałem coś takiego wymodelować "na wczoraj" do reklamy książek na prezent. Wykonałem to metodą zbliżoną do tej opisywanej przez Topka. Czyli loft po splajnie i potem dopracowywanie na vertexach. Myślę że gdzieś bym to jeszcze odkopał, mógł bym Ci przesłać obj'ota, daj znać na gg lub na maila z profilu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shine_lobo Napisano 14 Maj 2007 Autor Share Napisano 14 Maj 2007 dzięki za sugestie ! faktycznie spline i loft to dobra metoda. idę dłubać ! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi