Napisano 15 Maj 200717 l Witam, ostatnio bawiłem się z Particle i stanąłem w miejscu ponieważ nie wiem jąką teksturę nałożyć i w jaki sposób ją dać tak by w renderingu animacji była ta tekstura, normalnie mam zwykłe linie tak jak wybrałem, a chciałbym żeby był deszcz, taki dosyć realistyczny.Musze w material editor dać coś z bumpem ? A jeśli nie to czy jest inny sposób by "wybrzuszyć" cząsteczkę teksturą ? Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Napisano 15 Maj 200717 l Troche tak dziwnie kombinujesz moim zdaniem:D "wybrzuszyc czasteczke textura" Jesli chcesz miec ultra, super, hiper realistyczne krople to wymodeluj jedna i potem w opcjach /particle type/ dajesz /instanced geometry/ i dalej w /pick object/ zaznaczasz ta krople. W material edit dajesz jakas mapke z opacity i duzym specularem przypisujesz do spraya i gotowe. Ale to jest jak strzelanie z armaty do muchy, nie opyla sie:) Lepiej do tych "linii" dodac motion blur i po klopocie, w animacji i tak nie bedzie przeciez widac pojedynczych kropel, bo beda bardzo szybko spadac nie? Chyba ze chcesz jakies zblizenia obiektow na ktore spadaja krople w slow motion to wtedy inna sprawa juz. Edit: napisz dokladnie jaki efekt chcesz uzyskac bo dla takich rzeczy [jak zreszta do prawie wszystkich] jest wiele metod.
Napisano 16 Maj 200717 l Autor Hmm, a jak dodać ten motion blur ? Bo albo ja jestem ślepy albo nie wiem gdzie to dodać, ogólny koncept tej animacji to po prostu jakiś plane na ziemi, do tego dodany deflector, kombinacja z cząsteczkami by odbijały się i rozpadały na mniejsze, z tym akurat problemu nie powinno byc, troche pokombinuje i bedzie smigac, do tego ciemna sceneria, może jakaś ciemna uliczka, no i kamera która się przesuwa, z tym wszystkim raczej sobie poradzę jednak nie wiem własnie jak to zrobić z tymi cząsteczkami, a efekt ? One po prostu mają wyglądać jak deszcz, cienkie linie ale z taką przeźroczystością i odpowiednim kolorem. EDIT a co do modelowania kropli, mogę ją zrobić splinem, potem nałożyć modyfikator Lathe by wybrzuszyć, i następnie mesh smooth ? a może jest jeszcze jakiś inny sposob ? z góry dziękowa za pomoc :)
Napisano 16 Maj 200717 l Motion blur: zaznaczasz emiter czastek /spray/ klikasz prawym p. myszy -> proporties i w sekcji motion blur dajesz enabled i dalej kombinujesz z wartosciami az do uzyskania pozadanego efektu. Tak chyba najprosciej. Jesli czasteczki/krople deszczu beda zwyklymi liniami to ich zachowanie [odbijanie sie i rozpryski] kontroluj za pomoca opcji spraya jak /rotation & collision/ i /particle spawn/ bardziej zaawansowane rzeczy to chyba jakimis skryptami lub pluginami da sie rozwiazac Co do modelowania kropli [jesli juz naprawde chcesz miec je jako "fizyczne obiekty" to nie baw sie w jakies lathe tylko zrob obiekt ktory bedzie mial te kilka polygonow- zwykly box modeling [dajesz boxa 3x3 i dopasowujesz ksztalt bo bardziej skomplikowane modele zajada Twojego kompa] Ale jak mowie jestem pewien ze wystarczy Ci zwykla "linia" i motion blur:) Edit: I do tego jak chciales deflektor na ziemi i beda sie fajnie odbijaly. A czy te rozpryski [na mniejsze czesci] bedzie widac? kiedy na ziemi beda sie odbijaly setki czastek to zadnych osobnych rozpryskow i tak nie zauwazysz, bo jak mowie w deszczu to przeciez wszystko smiga bardzo szybko i wystarcza zwykle odbicia od ziemi [bez dodatkowych efektow] Ale kombinuj, nieraz fane efekty da sie uzyskac:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto