Skocz do zawartości

Nakładanie tekstur na cząstęczki


Damon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio bawiłem się z Particle i stanąłem w miejscu ponieważ nie wiem jąką teksturę nałożyć i w jaki sposób ją dać tak by w renderingu animacji była ta tekstura, normalnie mam zwykłe linie tak jak wybrałem, a chciałbym żeby był deszcz, taki dosyć realistyczny.Musze w material editor dać coś z bumpem ? A jeśli nie to czy jest inny sposób by "wybrzuszyć" cząsteczkę teksturą ? Proszę o pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Troche tak dziwnie kombinujesz moim zdaniem:D

"wybrzuszyc czasteczke textura" Jesli chcesz miec ultra, super, hiper realistyczne krople to wymodeluj jedna i potem w opcjach /particle type/ dajesz /instanced geometry/ i dalej w /pick object/ zaznaczasz ta krople.

W material edit dajesz jakas mapke z opacity i duzym specularem przypisujesz do spraya i gotowe.

Ale to jest jak strzelanie z armaty do muchy, nie opyla sie:)

Lepiej do tych "linii" dodac motion blur i po klopocie, w animacji i tak nie bedzie przeciez widac pojedynczych kropel, bo beda bardzo szybko spadac nie?

Chyba ze chcesz jakies zblizenia obiektow na ktore spadaja krople w slow motion to wtedy inna sprawa juz.

 

Edit: napisz dokladnie jaki efekt chcesz uzyskac bo dla takich rzeczy [jak zreszta do prawie wszystkich] jest wiele metod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a jak dodać ten motion blur ? Bo albo ja jestem ślepy albo nie wiem gdzie to dodać, ogólny koncept tej animacji to po prostu jakiś plane na ziemi, do tego dodany deflector, kombinacja z cząsteczkami by odbijały się i rozpadały na mniejsze, z tym akurat problemu nie powinno byc, troche pokombinuje i bedzie smigac, do tego ciemna sceneria, może jakaś ciemna uliczka, no i kamera która się przesuwa, z tym wszystkim raczej sobie poradzę jednak nie wiem własnie jak to zrobić z tymi cząsteczkami, a efekt ? One po prostu mają wyglądać jak deszcz, cienkie linie ale z taką przeźroczystością i odpowiednim kolorem.

 

 

 

EDIT

 

 

a co do modelowania kropli, mogę ją zrobić splinem, potem nałożyć modyfikator Lathe by wybrzuszyć, i następnie mesh smooth ? a może jest jeszcze jakiś inny sposob ? z góry dziękowa za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motion blur: zaznaczasz emiter czastek /spray/ klikasz prawym p. myszy -> proporties i w sekcji motion blur dajesz enabled i dalej kombinujesz z wartosciami az do uzyskania pozadanego efektu. Tak chyba najprosciej.

Jesli czasteczki/krople deszczu beda zwyklymi liniami to ich zachowanie [odbijanie sie i rozpryski] kontroluj za pomoca opcji spraya jak /rotation & collision/ i /particle spawn/ bardziej zaawansowane rzeczy to chyba jakimis skryptami lub pluginami da sie rozwiazac

Co do modelowania kropli [jesli juz naprawde chcesz miec je jako "fizyczne obiekty" to nie baw sie w jakies lathe tylko zrob obiekt ktory bedzie mial te kilka polygonow- zwykly box modeling [dajesz boxa 3x3 i dopasowujesz ksztalt bo bardziej skomplikowane modele zajada Twojego kompa]

Ale jak mowie jestem pewien ze wystarczy Ci zwykla "linia" i motion blur:)

 

Edit: I do tego jak chciales deflektor na ziemi i beda sie fajnie odbijaly. A czy te rozpryski [na mniejsze czesci] bedzie widac? kiedy na ziemi beda sie odbijaly setki czastek to zadnych osobnych rozpryskow i tak nie zauwazysz, bo jak mowie w deszczu to przeciez wszystko smiga bardzo szybko i wystarcza zwykle odbicia od ziemi [bez dodatkowych efektow] Ale kombinuj, nieraz fane efekty da sie uzyskac:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności