Napisano 27 Maj 200717 l Witam, jestem nowy na forum i nowy w tym co chciałbym robic. mam pytania które dręczą mnie już jakiś czas... widziałem że są tu ludzie którzy "wymiatają" w grafice. otóż, " czy da sie maxem stworzyc model na podstawie zdjęc ? ,do dyspozycji posiadam: aprat cyfrowy, kartke, ołówek i skaner :P > i jeszcze jedno pyt, pewnie było na forum ale nie moge znaleźć, jak zrobic model w prawdziwym środowisku? chodzi mi o to że daje zdjęcie jako tło
Napisano 27 Maj 200717 l szukaj tematów o ustawianiu blueprintów - wałkowany do znudzenia co do drugiego pytania http://www.mkk3a.republika.pl/Tutek/Tutek1.htm gdzies na naszym forum byle jeszcze jeden wątek o wstawianiu 3D do zdjęć - poszukaj (w scanline)
Napisano 27 Maj 200717 l A co do Twojego drugiego pytania: 1) Stwórz jakiś obiekt z zakładki Create, jak chcesz żeby to była podłoga to wybierz Plane: 2) Następnie ustaw wielkość Plane'a 3) Teraz kliknij przycisk "m" na swojej klawiaturze (zostanie otwarty edytor materiałów) 4) Kolejnym krokiem będzie dodanie zdjęcia Twojej podłogi do materiału, tak więc kliknij kwadracik obok Diffuse i wybierz Bitmap. 5) Możesz poszukać pewnych artykułów odnośnie modyfikatora UVW Mapping, to pozwoli Ci później uniknąć problemów z "rozjeżdżaniem" się tekstury (w tym wypadku zdjęcia podłogi) 6) Następnie kliknij w przycisk Assign Material to Selection, znajdziesz go w panelu edytora materiałów. 7) Jeśli chcesz żeby materiał był widoczny w oknie widokowym, a nie dopiero po renderowaniu to uaktywnij przycisk Show Map in Viewport (ikona z niebiesko białym sześcianem) 8) Jeżeli zastanawiasz się jak to zrobić, żeby materiał był widoczny we wszystkich oknach widokowych, a nie tylko w oknie Perspective, to uaktywniając każde z okien, kliknij przycisk F3 na swojej klawiaturze. Pozdrawiam
Napisano 27 Maj 200717 l Shpaq -> zapoznaj się z regulaminem forum http://max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=43 i zmień temat