Skocz do zawartości

Wiz: korytarz


Tomooo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Droga moja proba zrobienia czegos co by wygladalo w miare realistycznie (do czego jeszcze daleko).

Czekam na komentarze i wskazowki. Jesli moglibyscie pisac nie za ogolnie to bylbym wdzieczny (za dobrze jeszcze nie czaje 3d maxa).

Pozdro

 

(mental ray)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość User190

Wydaje mi się, że pisałem to już wczoraj w tym wątku (coś się stało z postem? - coś mi to wygląda na skasowany post, w związku z nieprzychylnymi komentarzami), ale na Twoim miejscu jednak skasowałbym ten wątek, przeczytał kilka tutoriali dotyczących oświetlenia i wrócił z pracą wtedy, kiedy zacznie się podobać Tobie samemu. Przede wszystkim usunąłbym te niebieskie plamy, chyba, ze chciałeś nam sprzedać impresję. Praca to z grubsza kilka boxów, więc nie ma czego oceniać. Popraw chociaż GI, dodaj bumpa, zwiększ sampling.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o ocenianie tej pracy.

Przerabialem kilka tutoriali i nic z tego nie wynioslem (materialy). Nigdzie nie znalazlem opisu typu: material np. sciany powiniem skladac sie z tego i tego. Jak już jest coś dobrego to zazwyczaj szkło.

Nie wiem jak osiągnąć realistyczny efekt, wszystko wychodzi plastikowe, a jak nie plastikowe to tak jak na zdjęciu wyżej.

Porostu mam nadzieje, ze ktoś da mi jakieś konkretne wskazówki. Może coś na zasadzie: podłoga jest w miarę ale dodaj..... Zaznaczam ze to są moje początki.

Za parę minut zmienię fote na lepszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że wątek trafił do wipa. Nie wiem jakiego softu używasz, ale pewnie to 3ds max. Jeśli renderujesz tylko w mentalu to mam kilka propozycji:

1. Używaj architectural material (mentala) - jest fizycznie poprawny (w miarę) i uchroni Cię przed daniem np. za dużego speculara. Poza tym jest w miarę szybki.

2. Area lights - lampa którą dałeś na suficie nie daje takich ostrych cieni, dlatego przydało by się światło typu area lights.

3. Kolory: nic na świecie nie jest idealnie białe! Silniki renderujące szaleją jak im się poda kolor na 100% nasycony.

4. Spróbuj pokombinować trochę z parametrem "exponent" światła (ja pracuję w XSI więc mogą być różnice w nazewnictwie). Exponent to krzywa wyznaczająca utratę energii światła. Zobacz, że przy suficie masz prawie białe ściany, ale do podłogi dociera już bardzo mało światła.

5. Na renderze masz bardzo dużo brudów. Także trudno powiedzieć, czy np. tekstura jest nałożona poprawnie, albo czy są za duże (albo za małe) odbicia.

6. GI i FG to już trudniejsza sprawa. Zaczynaj od GI. Ustaw jeden materiał na wszystkie obiekty (prawie biały architectural) i "dostrajaj" GI - do momentu aż będziesz zadowolony i wszystko będzie ładnie oświetlone Potem włącz FG i tak samo sprawdź czy wszystko jest ok. Nie oświetlaj na wielu materiałach, bo wtedy przy słabym renderze nie wiesz czy to oświetlenie jest nie takie, czy materiały są do d.... na tą scenę powinno wystarczyć w zupełności 1000000 fotonów (myślę, że to max...). Pozostaje tylko pokręcić innymi gałkami.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosowałem się do porad i:

oświetlenie mr aera omni, wstępnie materiał prawie biały achitectural, testy natężenia światła http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/181b8eac4f0b2477.html

(prosiłbym o komentarze czy to o to chodzi, czy nie jest za dużo koloru czerwonego)

Efekt końcowy (ale nie ostateczny) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/62a36fec9aede734.html

(proszę o nie zwracanie uwagi na te plamy, zajmę sie tym później).

Co poprawić żeby było lepiej?

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm przede wszystkim zamknij to pomieszczenie. jak na mój gust za dużo jest tych świateł, co powoduje, że praktycznie cieni nie ma. jest za jasno, każde miejsce jest praktycznie w takim samym stopniu oświetlone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm te przy kamerze. tak naprawde to zależy skąd ma to światło padać. możesz nawet zostawić je wszystkie, ale nie mogą świecić tak samo mocno. ja np te przy kamerze zrobiłbym duuużo słabsze. byle by tylko lekko doświetlały scene. wybierz, z którego kierunku ma padać główne światło. bo teraz to tak naprawde nie wiadomo skąd ono pada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główne oświetlenie to to przy suficie (2 omni) + w łazience (sredniej wiekosci okno) i tak jak mówisz przy kamerce jakie słabe.

Te przy suficie: dens 0,9 inverse square 2,5m przy wysokości sufitu jakieś 2,8m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Już jest sporo lepiej ze światłem - na takim etapie już jest co komentować ;) Jak będziesz miał czas to spróbuj poprawić lampę i drzwi - oba modele są nieproporcjonalne do sceny i rzucają się w oczy. Brak im również szczegółów - spróbuj ukryć jak najbardziej lampę w suficie (nie widziałem nigdy takich lamp jak ta Twoja) i popracuj nad teksturą nowych drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności