gd18 Napisano 5 Czerwiec 2007 Napisano 5 Czerwiec 2007 witam nie wiem czy był już podobny wątek, ale chciałem się zapytać, czy jest jakaś różnica jeżeli na karcie zaistalowane jest 320 lub 640 mb ramu?? szczególnie pod 3dmaxa
Remedy Napisano 5 Czerwiec 2007 Napisano 5 Czerwiec 2007 W grach jest różnica ale w rozdzielczościach najwyższych (a i to czasem nie we wszystkich grach). W 3ds max raczej nie będziesz w stanie wyczuć różnicy między 320 a 640. Jak zapewne wiesz pamięć służy w największym stopniu do operacji na teksturach, ale w czasie rzeczywistym. 3ds max jak i inne programy korzysta ze statycznych działań na teksturach i wykorzystuje do tego RAM komputera. Są oczywiście takie cuda jak Gelato od Nvidii, ale nie sądzę żebyś inwestował w coś takiego. Podsumowując - 320MB wersja będzie dla Ciebie lepszym wyborem.
Remedy Napisano 5 Czerwiec 2007 Napisano 5 Czerwiec 2007 Kiedyś były robione testy kart... chyba 128MB vs 256MB i wyszło na to, że 256MB nic nie dało. Zauważ, że nawet kiedy korzystasz z DX, to DX działa tylko w przypadku operacji w czasie rzeczywistym. Narzucenie tekstury w viewporcie nie obciąża przecież bardzo karty, bo tekstura jako taka wyświetlana nie jest, a jedynie jej reprezentacja w postaci marnej jakości ochłapu. ;) Cała natomiast informacja o tej teksturze (czyli to jak ma się wyrenderować itd.) jest pakowana do RAMu. Zresztą jak ktoś ma 2 karty graficzne z różną ilością pamięci to może sprawdzić. Poszukaj też na zagranicznych forach. Być może mam nieaktualne informacje i nawijam farmazony.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się