Napisano 5 Czerwiec 200717 l witam nie wiem czy był już podobny wątek, ale chciałem się zapytać, czy jest jakaś różnica jeżeli na karcie zaistalowane jest 320 lub 640 mb ramu?? szczególnie pod 3dmaxa
Napisano 5 Czerwiec 200717 l W grach jest różnica ale w rozdzielczościach najwyższych (a i to czasem nie we wszystkich grach). W 3ds max raczej nie będziesz w stanie wyczuć różnicy między 320 a 640. Jak zapewne wiesz pamięć służy w największym stopniu do operacji na teksturach, ale w czasie rzeczywistym. 3ds max jak i inne programy korzysta ze statycznych działań na teksturach i wykorzystuje do tego RAM komputera. Są oczywiście takie cuda jak Gelato od Nvidii, ale nie sądzę żebyś inwestował w coś takiego. Podsumowując - 320MB wersja będzie dla Ciebie lepszym wyborem.
Napisano 5 Czerwiec 200717 l Kiedyś były robione testy kart... chyba 128MB vs 256MB i wyszło na to, że 256MB nic nie dało. Zauważ, że nawet kiedy korzystasz z DX, to DX działa tylko w przypadku operacji w czasie rzeczywistym. Narzucenie tekstury w viewporcie nie obciąża przecież bardzo karty, bo tekstura jako taka wyświetlana nie jest, a jedynie jej reprezentacja w postaci marnej jakości ochłapu. ;) Cała natomiast informacja o tej teksturze (czyli to jak ma się wyrenderować itd.) jest pakowana do RAMu. Zresztą jak ktoś ma 2 karty graficzne z różną ilością pamięci to może sprawdzić. Poszukaj też na zagranicznych forach. Być może mam nieaktualne informacje i nawijam farmazony.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto