Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Potrzebuję jakis pomysł na teksture dla kropli wody.

Będę wdzięczny za wszelkie porady.

 

Chciałbym zaznaczyć że używam maxa v3 więc prosiłbym o nie podawanie rozwiązań niewykonalnych w tej wersji.

Z góry dziękuję.

 

poprawka max v4

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

najprościej materiał raytrace dla wody. IOR 1,8 i poiwnno styknąć.

jeśli jednak nie chcesz raytracem możesz pokombinować z mapami odbić w reflect/refract.

 

ale raytracowa woda to mimo wszystko jedna z lepszych metod do tej pory wykorzystywana.

 

Pozdrawiam

Napisano

Kropla wody generalnie nie potrzebuje tekstury.

Na bryłę nałóż materiał raytrace (o ile w tej wersji jest takowy) i ustaw IOR na 1,33.

Napisano
  • Autor

hmmmm... a mógłbyś rozwinąć ten skrót i podpowiedzieć gdzie to znajde?

... jeszcze troche zielony jestem

Napisano

IOR - index of refraction - współczynnik załamania światła po naszemu. W parametrach materiału raytrace powinien być.

Napisano
  • Autor

niby wszystko fajnie tylko tego IOR nie moge się nigdzie doszukać ale myslę że jakos sobi poradze

dzieki za pomoc

 

juz mam :d

 

nie cieszyłem sie zbyt długo

po renderingu kropla wody wyszła poprostu szara

jakas podpowiedz?

 

nie wazne porpawiłem transparency i jest ok

kurcze powiniennem isc o lekarza, sam do siebie iagle gadam :d

Napisano

to ci pomoże:

http://www.max3d.pl/tut.php?id=237

 

dodoatkowo: szkło tak jak i metal w grafice komputerowej musi coś odbijać/załamywać, żeby być widocznym. kropla musi mieć otoczenie (najlepiej mapa HDRI ale w maxie v3 nie znajdziesz czegoś takiego). dlatego radzę otoczyć scenkę kulą, zrobić odwrócenie krawędzi do wewnątrz (convert to editable mesh -> select all polygons -> flip) i nałożyć na to jakąś texturkę (np zdjęcie pokoju czy jakiegoś ogródka). materiał powinien mięc self illumination na 100 zaś obiekt powinien być zmapowany spherycznie.

 

w środku ustaw kilka dodoatkowych przedmiotów, kilka świateł i zobacz jak to się zachowuje. jeśli wszystko zrobisz poprawnie powinieneś uzyskać dobry efekt.

 

Pozdrawiam

 

[edit]

kultura na forum wskazuje żeby posty edytować a nie popdisywać jeden pod drugim. w przeciwnym razie Herr moderator usunie zbędą paplaninę i wlepi kartkę z ostrzeżeniem).

posty wyedytowane.

Napisano
  • Autor

Dzieki za pomoc.

Otoczenie miałem juz gotowe więc nie bedzie chyba problemów, a kropelka wyszła całkiem nieźle, teraz już tylko kwestia doszlifowania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.