OeN22 Napisano 6 Czerwiec 2007 Napisano 6 Czerwiec 2007 Potrzebuję jakis pomysł na teksture dla kropli wody. Będę wdzięczny za wszelkie porady. Chciałbym zaznaczyć że używam maxa v3 więc prosiłbym o nie podawanie rozwiązań niewykonalnych w tej wersji. Z góry dziękuję. poprawka max v4
tweety Napisano 6 Czerwiec 2007 Napisano 6 Czerwiec 2007 najprościej materiał raytrace dla wody. IOR 1,8 i poiwnno styknąć. jeśli jednak nie chcesz raytracem możesz pokombinować z mapami odbić w reflect/refract. ale raytracowa woda to mimo wszystko jedna z lepszych metod do tej pory wykorzystywana. Pozdrawiam
piotrek Napisano 6 Czerwiec 2007 Napisano 6 Czerwiec 2007 Kropla wody generalnie nie potrzebuje tekstury. Na bryłę nałóż materiał raytrace (o ile w tej wersji jest takowy) i ustaw IOR na 1,33.
OeN22 Napisano 6 Czerwiec 2007 Autor Napisano 6 Czerwiec 2007 hmmmm... a mógłbyś rozwinąć ten skrót i podpowiedzieć gdzie to znajde? ... jeszcze troche zielony jestem
piotrek Napisano 6 Czerwiec 2007 Napisano 6 Czerwiec 2007 IOR - index of refraction - współczynnik załamania światła po naszemu. W parametrach materiału raytrace powinien być.
OeN22 Napisano 6 Czerwiec 2007 Autor Napisano 6 Czerwiec 2007 niby wszystko fajnie tylko tego IOR nie moge się nigdzie doszukać ale myslę że jakos sobi poradze dzieki za pomoc juz mam :d nie cieszyłem sie zbyt długo po renderingu kropla wody wyszła poprostu szara jakas podpowiedz? nie wazne porpawiłem transparency i jest ok kurcze powiniennem isc o lekarza, sam do siebie iagle gadam :d
tweety Napisano 6 Czerwiec 2007 Napisano 6 Czerwiec 2007 to ci pomoże: http://www.max3d.pl/tut.php?id=237 dodoatkowo: szkło tak jak i metal w grafice komputerowej musi coś odbijać/załamywać, żeby być widocznym. kropla musi mieć otoczenie (najlepiej mapa HDRI ale w maxie v3 nie znajdziesz czegoś takiego). dlatego radzę otoczyć scenkę kulą, zrobić odwrócenie krawędzi do wewnątrz (convert to editable mesh -> select all polygons -> flip) i nałożyć na to jakąś texturkę (np zdjęcie pokoju czy jakiegoś ogródka). materiał powinien mięc self illumination na 100 zaś obiekt powinien być zmapowany spherycznie. w środku ustaw kilka dodoatkowych przedmiotów, kilka świateł i zobacz jak to się zachowuje. jeśli wszystko zrobisz poprawnie powinieneś uzyskać dobry efekt. Pozdrawiam [edit] kultura na forum wskazuje żeby posty edytować a nie popdisywać jeden pod drugim. w przeciwnym razie Herr moderator usunie zbędą paplaninę i wlepi kartkę z ostrzeżeniem). posty wyedytowane.
OeN22 Napisano 6 Czerwiec 2007 Autor Napisano 6 Czerwiec 2007 Dzieki za pomoc. Otoczenie miałem juz gotowe więc nie bedzie chyba problemów, a kropelka wyszła całkiem nieźle, teraz już tylko kwestia doszlifowania.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się