SimeN Napisano 27 Listopad 2003 Napisano 27 Listopad 2003 Jak wiadomo przy modelowaniu trzeba sobie trochę pokręcić kamerką (czyt. widokiem). Po wykonaniu obiektu chciałbym jednak, żeby był on widziany zawsze z tej samej perspektywy (do której ja nie potrafię powrócić). Czy jest to możliwe??
VGT Napisano 27 Listopad 2003 Napisano 27 Listopad 2003 Można tak: 1. Ustaw okno perspective tak, jak chcesz mieć ujęcie do renderowania. 2. Stwórz w scenie kamerę typu \'free\'. 3. Wciśnij CTRL+C, a następnie w zakładce hierarchy/link info/locks zablokuj po wszystkich osiach przesuwanie, obracanie i skalowanie. 4. Teraz wciskając \'P\' masz widok perspective, który możesz dowolnie przesuwać, a po wciśnięciu \'C\' widok przechodzi na wcześniej ustawioną kamerę i dzięki zablokowaniu jej ruchu nie da się przez przypadek zmienić jej położenia. Powodzenia.
SimeN Napisano 27 Listopad 2003 Autor Napisano 27 Listopad 2003 Thx. Mam jeszcze jedno pytanie. Jak dodać tło, aby było ono jednolitego koloru (bez żadnego cieniownia) tak, aby stworzony obiekt dało się łatwo wyciąć np. w PSP??
VGT Napisano 27 Listopad 2003 Napisano 27 Listopad 2003 Podam dwa sposoby: 1. Domyślnie tło masz czarne. Aby to zmienić, wejdź do: rendering / environment. Tam będziesz mógł ustawić background color. 2. Drugi sposób polega na tym, że możesz tak render ustawić, aby oprócz wyrenderowanego obiektu wygenerował także maskę. Wejdź w rendering / render (SHIFT + R) i w zakładce render elements wciśnij \'add\' i wybierz \'Alpha\'. Wtedy przy renderowaniu otrzymasz dwa frame buffer\'y. W jednym będzie obraz, a w drugim jego maska. Powodzenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się