Skocz do zawartości

Odpowiednia perspektywa


SimeN

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wiadomo przy modelowaniu trzeba sobie trochę pokręcić kamerką (czyt. widokiem). Po wykonaniu obiektu chciałbym jednak, żeby był on widziany zawsze z tej samej perspektywy (do której ja nie potrafię powrócić). Czy jest to możliwe??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Można tak:

 

1. Ustaw okno perspective tak, jak chcesz mieć ujęcie do renderowania.

2. Stwórz w scenie kamerę typu \'free\'.

3. Wciśnij CTRL+C, a następnie w zakładce hierarchy/link info/locks zablokuj po wszystkich osiach przesuwanie, obracanie i skalowanie.

4. Teraz wciskając \'P\' masz widok perspective, który możesz dowolnie przesuwać, a po wciśnięciu \'C\' widok przechodzi na wcześniej ustawioną kamerę i dzięki zablokowaniu jej ruchu nie da się przez przypadek zmienić jej położenia.

 

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam dwa sposoby:

 

1. Domyślnie tło masz czarne. Aby to zmienić, wejdź do: rendering / environment. Tam będziesz mógł ustawić background color.

 

2. Drugi sposób polega na tym, że możesz tak render ustawić, aby oprócz wyrenderowanego obiektu wygenerował także maskę. Wejdź w rendering / render (SHIFT + R) i w zakładce render elements wciśnij \'add\' i wybierz \'Alpha\'. Wtedy przy renderowaniu otrzymasz dwa frame buffer\'y. W jednym będzie obraz, a w drugim jego maska.

 

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności