Napisano 27 Listopad 200321 l Jak wiadomo przy modelowaniu trzeba sobie trochę pokręcić kamerką (czyt. widokiem). Po wykonaniu obiektu chciałbym jednak, żeby był on widziany zawsze z tej samej perspektywy (do której ja nie potrafię powrócić). Czy jest to możliwe??
Napisano 27 Listopad 200321 l Można tak: 1. Ustaw okno perspective tak, jak chcesz mieć ujęcie do renderowania. 2. Stwórz w scenie kamerę typu \'free\'. 3. Wciśnij CTRL+C, a następnie w zakładce hierarchy/link info/locks zablokuj po wszystkich osiach przesuwanie, obracanie i skalowanie. 4. Teraz wciskając \'P\' masz widok perspective, który możesz dowolnie przesuwać, a po wciśnięciu \'C\' widok przechodzi na wcześniej ustawioną kamerę i dzięki zablokowaniu jej ruchu nie da się przez przypadek zmienić jej położenia. Powodzenia.
Napisano 27 Listopad 200321 l Autor Thx. Mam jeszcze jedno pytanie. Jak dodać tło, aby było ono jednolitego koloru (bez żadnego cieniownia) tak, aby stworzony obiekt dało się łatwo wyciąć np. w PSP??
Napisano 27 Listopad 200321 l Podam dwa sposoby: 1. Domyślnie tło masz czarne. Aby to zmienić, wejdź do: rendering / environment. Tam będziesz mógł ustawić background color. 2. Drugi sposób polega na tym, że możesz tak render ustawić, aby oprócz wyrenderowanego obiektu wygenerował także maskę. Wejdź w rendering / render (SHIFT + R) i w zakładce render elements wciśnij \'add\' i wybierz \'Alpha\'. Wtedy przy renderowaniu otrzymasz dwa frame buffer\'y. W jednym będzie obraz, a w drugim jego maska. Powodzenia.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto