eleyaro Napisano 22 Lipiec 2007 Share Napisano 22 Lipiec 2007 Hmm ledwo dołączyłem a już mam pytanie :P. Otóż już doś długo pracuję w max-ie i postanowiłem wykorzystać jego możliwości w połączeniu z materiałem filmowym. I tutaj pojawia się problem gdyż niestety mental ray nie jest w stanie obliczyć poprawnych cieni na obiekcie matte/shadow pochodzących z oświetlenia HDR. Poczytałem trochę i ściągnąłem kiedyś używanego przez siebie finalrendera (teraz R2) ale w dalszym ciągu nie mogę uzyskać cieni ani na oryginalnym shaderze max-a ani na tym z finalrendera... W tutorialach cebas-a jest dział o HDR ale wiąże się on jedynie z materiałami a w dziale skylight mówią tylko, że "tu sie wsadza mapy HDR" i tyle... Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc w tym linki do ewentualnych tutoriali bo coś mało tego jest na necie :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 22 Lipiec 2007 Share Napisano 22 Lipiec 2007 "8"-> "bitmap hdr" -> przenosisz do material editora, tam wrzucasz, mape hdri ustawiasz na "spherical" ustawiasz "exposure" teraz f10 i w "global illumination advenced controls" wlaczasz "consider backgroud" dzieki czemu hdri bedzie dawał swiatło i bedzie brał udział w obliczeniach, do uzyskiwania cienia wlacz system slonca w "physical sky" - zakldka globall illumination - > skylight -> wlacz je i ustaw "physical sky" - "sunlight on" tam wybierz zeby generował słone i je pokazywał, automatycznie cienie beda "on" mozesz wybrac zakatek ziemi itp itp. Teraz niebardzo rozumiem o co chodzi w ogole chodzi hehehehe matte finalrenderowski jest bardzo dobry i go polecam ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eleyaro Napisano 22 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 22 Lipiec 2007 Heh ok... Po pierwsze dzięki za szybką odpowiedź. Po drugie żeby HDR w ogóle działał to muszę go dać jako mapę do simple sky, enviroment odpada bo przecież daję film na tło. Na dodatek w momencie włączenia physical sky finalrenderowski matte/shadow się rozjaśnia i wyraźnie zmienia mi całe oświetlenie w porównaniu do HDR-a w simple sky (bo w sumie lokacja i pozycja słońca to nie wszystko, atmosfera była lekko żółtawa więc physical sky źle liczy mi barwy światła)... Ale bazowo szukałem właśnie "consider background" bo teraz rzeczywiście widzę różnicę między samym simple sky a HDR (gdzieś o tym kiedyś czytałem ale najwyraźniej wypadło mi z głowy :P)... Jeśli chodzi o max-owego matte/shadow to już w ogóle odpada bo po zaznaczeniu "consider background" wyraźnie się wyodrębnia (tzn już nie jest matte :P)... Podsumowując HDR już działa poprawnie ale nadal nie castuje mi cieni na obiekt matte/shadow... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 22 Lipiec 2007 Share Napisano 22 Lipiec 2007 no bo hdr raczej nie generuje Cieni, tylko swiatlo, po 2gie jak cos ci zmienia kolory to sprobuj "color mappingiem" sie pobawic, albo przeczytaj doglebniej helpa ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eleyaro Napisano 22 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 22 Lipiec 2007 No właśnie chodzi o to, że HDR generuje oświetlenie wraz z odpowiednim cieniowaniem, dlatego jest taki "genialny"... Widziałem tutoriale, w których wszelkie cienie były generowane właśnie przez HDR, bez żadnych dodatkowych źródeł światła ale żadnego dla max-a :/ (może właśnie dlatego, że mental ray ich nie obsługuje). W momencie gdy robię samą scenę wszystko jest ok ale jeśli chcę przenieść całość na film natrafiam na ten problem... Normalne shadery bez problemów przyjmują HDR shadows ale matte już nie. Wyczytałem gdzieś, że finalrender to obsługuje bez problemu ale jak widać nie jest to takie łatwe jak się wydaje... Próbowałem też wrzucać do enviroment (bo w sumie mogę sobie później dorenderować alpha channel i skomponować wszystko w after effects) ale efekt jest ten sam - brak cieni... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 22 Lipiec 2007 Share Napisano 22 Lipiec 2007 chyba shading był generowany bo o cieniach to pierwsze słysze :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eleyaro Napisano 22 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 22 Lipiec 2007 http://www.andrew-whitehurst.net/hdri_tut.html Przykład for Maya :)... Pisze tu o difference matte ale w jaki sposób pezproblemowo uzyskać to w max-ie, nie wiem... Kiedyś znajomy robił podobne rzeczy w Lightwave ale on też modyfikował cienie w photoshopie na zasadzie defference i komponował wszystko w obraz... Niby spoko ale tylko do screenów, dla pełnych animacji zupełnie niepraktyczne. W obydwu przypadkach cienie są generowane przez HDR, nie osobno... Tylko dorzucane są w inny sposób... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 22 Lipiec 2007 Share Napisano 22 Lipiec 2007 na moje oko to shading, ale przez Ciebie to juz głowy nie dam :D (taryfa kubali :P) Zwieksz sampling w zakladce gi wtedy powinienes otrzymac cos takiego ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patry Napisano 23 Lipiec 2007 Share Napisano 23 Lipiec 2007 I tutaj pojawia się problem gdyż niestety mental ray nie jest w stanie obliczyć poprawnych cieni na obiekcie matte/shadow pochodzących z oświetlenia HDR. [...] dla max-a :/ (może właśnie dlatego, że mental ray ich nie obsługuje). E... y... kto Ci tak powiedział? o_O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eleyaro Napisano 23 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 23 Lipiec 2007 Heh o ile pamiętam kilka(naście) forów różnojęzycznych :P... Ale jeśli się mylą to z przyjemnością poznam ową metodę (podkreślam, że nadal mówimy o cieniach generowanych przez źródło mapowane HDR i castujące na shader matte)... W sumie wolałbym robić w mentalu ale to ograniczenie zmusiło mnie do zmiany rendera :/... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 23 Lipiec 2007 Share Napisano 23 Lipiec 2007 hdri nie generuje cienia, tylko swiatło, a gi generuje shading, w mentalu raczej da sie oswietlac hdri ;) To co Ty chcesz piszesz to jest jakies nieporozumienie, ale ja sie tam nie znam Zdjęcia HDR potrafią zapamiętać informacje o świetle i jego refrakcji, illuminacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eleyaro Napisano 27 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 27 Lipiec 2007 Heh no właśnie :D. Widzę, że nie zczaiłeś o co mi chodzi (albo ja zbytnio zamotałem :P )... Po prostu mental ray nie rzuca cieni ze źródeł HDRI na powierzchnię typu matte, z innymi nie ma problemu. I właśnie w tym sęk bo po jaką cholerę mam sztucznie "wymyślać" cienie innymi źródłami światła skoro do tego służy oświetlenie HDR... Skoro na inne shadery castuje to czemu na matte nie?? I tu właśnie wchodzi opinia z innych forów: BO NIE POTRAFI. Natomiast podobno finalrender radzi sobie z tym bez problemu więc pytam jak to uzyskać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eleyaro Napisano 2 Sierpień 2007 Autor Share Napisano 2 Sierpień 2007 Hmm zero pomysłów? :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się