Łukasz Kotwicki Posted July 29, 2007 Posted July 29, 2007 Witam, jakoś dwa dni temu zarejestrowałem się na stronce v-ray.materials chcąc ściągnąc parę materiałów V-rayowskich, problem się pojawił podczas rozpakowywania plików z materiałami, mianowicie po rozpakowaniu okazało się że większośc ma rozszerzenie *.mat np.(alumino spray.mat) nie wiem po prostu jak ten format plików wsadzic do edytora materiałów... Przyznaje jestem początkującym maksowcem i do tej pory działałem na maksowych materiałach oraz swoich własnych lecz były to zwykłe *.jpg które bez problemu ładowały się do edytora.. Pozdrawiam serdecznie wszystkich użytkowników forum.
huzdebos Posted July 29, 2007 Posted July 29, 2007 no wiec Drogi Maksowcu, pliki *.mat to biblioteki materiałów a nie tekstury pzdrw
Łukasz Kotwicki Posted July 29, 2007 Author Posted July 29, 2007 hmmm czyli nie da się tego załadowac na np fotel w scenie ?? to jak powinienem z tego typu pliku korzystac ? czyli w takim razie źle zapisane są te teksturki ? hmmm
carlosss Posted July 29, 2007 Posted July 29, 2007 najprościej rzecz ujmując włączasz edytor klikasz na get material i później mlt library, open, szukasz tego materiału tam gdzie go zapisałeś, wrzucasz go do slotu, jeszcze może być jeden mankament, a raczej na pewno, że będziesz musiał ręcznie załadować textury (jpg) np. klikasz na difiuse i tam masz nazwę jpg i lokację gdzie się znajdywał klikasz na to okienko i później szukasz tego jpg tam gdzie masz go zapisanego aktualnie to samo w bumpie itp. pozdro ;)
Łukasz Kotwicki Posted July 29, 2007 Author Posted July 29, 2007 Carlosss właśnie tak robię lecz przy otwrciu tego pliku wyskakuje takie coś : error loading ParamBlock2, invallid file only partially loaded,,, hmmm ale jak ładuje plik 3dsmax.mat to wszystko dobrze się ładuje... Z tego wniosek że uszkodzony ten plik jest , a szkoda bo dużo ciekawych materiałów na tamtej stronce jest i w większości przypadków jak ładuje to ten error wyskakuje :-( pozdrawiam !!