Napisano 29 Lipiec 200717 l Witam, jakoś dwa dni temu zarejestrowałem się na stronce v-ray.materials chcąc ściągnąc parę materiałów V-rayowskich, problem się pojawił podczas rozpakowywania plików z materiałami, mianowicie po rozpakowaniu okazało się że większośc ma rozszerzenie *.mat np.(alumino spray.mat) nie wiem po prostu jak ten format plików wsadzic do edytora materiałów... Przyznaje jestem początkującym maksowcem i do tej pory działałem na maksowych materiałach oraz swoich własnych lecz były to zwykłe *.jpg które bez problemu ładowały się do edytora.. Pozdrawiam serdecznie wszystkich użytkowników forum.
Napisano 29 Lipiec 200717 l no wiec Drogi Maksowcu, pliki *.mat to biblioteki materiałów a nie tekstury pzdrw
Napisano 29 Lipiec 200717 l Autor hmmm czyli nie da się tego załadowac na np fotel w scenie ?? to jak powinienem z tego typu pliku korzystac ? czyli w takim razie źle zapisane są te teksturki ? hmmm
Napisano 29 Lipiec 200717 l najprościej rzecz ujmując włączasz edytor klikasz na get material i później mlt library, open, szukasz tego materiału tam gdzie go zapisałeś, wrzucasz go do slotu, jeszcze może być jeden mankament, a raczej na pewno, że będziesz musiał ręcznie załadować textury (jpg) np. klikasz na difiuse i tam masz nazwę jpg i lokację gdzie się znajdywał klikasz na to okienko i później szukasz tego jpg tam gdzie masz go zapisanego aktualnie to samo w bumpie itp. pozdro ;)
Napisano 29 Lipiec 200717 l Autor Carlosss właśnie tak robię lecz przy otwrciu tego pliku wyskakuje takie coś : error loading ParamBlock2, invallid file only partially loaded,,, hmmm ale jak ładuje plik 3dsmax.mat to wszystko dobrze się ładuje... Z tego wniosek że uszkodzony ten plik jest , a szkoda bo dużo ciekawych materiałów na tamtej stronce jest i w większości przypadków jak ładuje to ten error wyskakuje :-( pozdrawiam !!
Napisano 29 Lipiec 200717 l Autor hehe :) oki śmiga ale tylko pojedyńcze więc bug tkwił w tym źe źle tam na tej stronce są zapisane .
Napisano 29 Lipiec 200717 l którą wersję maxa masz? jeżeli 9 to wszystkie materiały powinny ładować się bez problemu jeżeli 8 to już niekoniecznie, bo to zależy od wersji maxa na której dane materiały były robione
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto