Hideo Napisano 31 Lipiec 2007 Napisano 31 Lipiec 2007 Jestem zielony. Dobra siatka pod silnik musi między innymi składać się tylko z trójkątów i czworkątów, tak? Należy unikać wielokątów o większej ilości krawędzi, tak?
piotrek Napisano 31 Lipiec 2007 Napisano 31 Lipiec 2007 Pod jaki silnik? Jeśli idzie o renderer to faktycznie dobrze jest, jeśli są tylko czworokąty, jednak nie jest to konieczne. Wszystko zależy od kształtu bryły, od tego, czy będzie animowany obiekt... Generalnie czyste, czworokątne siatki łatwiej utrzymywać w czystości. Jeśli modelujesz za pomoca SubDiv'ów, polecane są czworokąty, ale z drugiej strony, wystarczy poptrzeć na prace pana Stahlberga, by obalić takie podejście. Silniki w grach, z tego co wiem, samie i tak tną polygony na trójkątne face'y, ale dobrze jest zrobić to samemu, po prostu - by było dobrze zrobione.
Rekomendowane odpowiedzi