Gość Arrias Napisano 2 Sierpień 2007 Napisano 2 Sierpień 2007 Witam, jestem nowy w grafice 3D ale postanowalismy poexperywantowac w Grafice do gier, i teraz moje pytanie. Zrobilem Kostke Lodu z jednego z poradnikow Efekt: A Kolega napisal mi Loadera zeby mogl zobaczyc jak bedzie to wygladalo w grze jesli dodam.. wiec zapisalem kostke w 3DS i dodalem do programu Efekt: Widac ze model wszedl ładnie do gry.. ale czego tu brakuje.. no tak.. takiej textury jak jest na renderze z 3D Maxa.. i tutaj moje pytanie.. jak zrobic texture takiej kostki?? Zeby i w grze byla ona tak fajnie wygladajaca?? czy 3D Max ma taka opcje ?? Z gory thx za kazda pomoc.
floo Napisano 3 Sierpień 2007 Napisano 3 Sierpień 2007 To nie opcja tylko brak ścieżki do textury... zapomnij o formacie *.3ds to jest porażka nie format... po prostu nie ma parametrów uvmapy i textury... zastosuj format obj. z .mlt(uvmapping) bo obecnie to najlepszy z uniwersalnych formatów... lub może też być .FBX wszystko to zależy od tego jakie formaty obsługuje silnik graficzny... i pamiętaj że to co pokazuje render MAXa to nie to samo co w grze...
Temporal Napisano 3 Sierpień 2007 Napisano 3 Sierpień 2007 heh to nie jest textura tylko material wiec tego niewyeksportujesz :] ja sie tam nie znam ale moim zdaniem to jakiegos shadera trzeba napisac pod gre :] jak cos to mnie poprawcie game artowcy
mathix Napisano 3 Sierpień 2007 Napisano 3 Sierpień 2007 Przecież tu są kaustyki i raytracing. Obrazek z tuta pod v-raya? Na direct-x'ie tego nie osiągniesz, ewentualnie przeźroczysta kostka i pixel shader, ale o to proś już kolegę, programistę.
Gość Arrias Napisano 3 Sierpień 2007 Napisano 3 Sierpień 2007 OK wielkie thx za pomoc... jeszcze jedno pytanie.. jesli zrobie jakikolwiek model (typu twarz do gry czy cos takiego) to jak najlepiej to zapisac i jak zrobic do czegos takiego textury ??
floo Napisano 3 Sierpień 2007 Napisano 3 Sierpień 2007 Zrób model, później uvmappę, texturkę... Model do .obj z .mtl i texturkę do .jpg poszukaj na tym forum jest sporo tutków do maxa jak robić modele pod gry... zajrzyj na http://3dtutorials.sk/ tam wybierz zakładkę 3dMAX i texturowanie, znajdziesz tam jak się robi texturkę... p.s. zacznij od prostych rzeczy, a później coraz trudniejsze...
mathix Napisano 4 Sierpień 2007 Napisano 4 Sierpień 2007 Arrias: pytasz się o podstawowe rzeczy. Przeczytaj najpierw tutoriale z helpa. Zapisać. Jak tak dla testów w DirectX to do formatu .x, jak poważniejszy silnik, to na pewno ma własny format i trzeba dorwać eksporter pod maxa.
Leru Napisano 5 Sierpień 2007 Napisano 5 Sierpień 2007 http://max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=77 http://max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=43 http://www.max3d.pl/show.php?id=tutoriale Zamykam!
Rekomendowane odpowiedzi