Skocz do zawartości

Jak Zrobic Texture

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jestem nowy w grafice 3D ale postanowalismy poexperywantowac w Grafice do gier, i teraz moje pytanie. Zrobilem Kostke Lodu z jednego z poradnikow

Efekt: icexx7.th.png

A Kolega napisal mi Loadera zeby mogl zobaczyc jak bedzie to wygladalo w grze jesli dodam.. wiec zapisalem kostke w 3DS i dodalem do programu

Efekt: ehkmuv1.th.png

Widac ze model wszedl ładnie do gry.. ale czego tu brakuje.. no tak.. takiej textury jak jest na renderze z 3D Maxa.. i tutaj moje pytanie.. jak zrobic texture takiej kostki?? Zeby i w grze byla ona tak fajnie wygladajaca?? czy 3D Max ma taka opcje ??

Z gory thx za kazda pomoc.

• Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

To nie opcja tylko brak ścieżki do textury...

zapomnij o formacie *.3ds to jest porażka nie format...

po prostu nie ma parametrów uvmapy i textury...

zastosuj format obj. z .mlt(uvmapping) bo obecnie to najlepszy z uniwersalnych formatów...

lub może też być .FBX

wszystko to zależy od tego jakie formaty obsługuje silnik graficzny...

i pamiętaj że to co pokazuje render MAXa to nie to samo co w grze...

Napisano

heh to nie jest textura tylko material wiec tego niewyeksportujesz :] ja sie tam nie znam ale moim zdaniem to jakiegos shadera trzeba napisac pod gre :] jak cos to mnie poprawcie game artowcy

Napisano

Przecież tu są kaustyki i raytracing. Obrazek z tuta pod v-raya? Na direct-x'ie tego nie osiągniesz, ewentualnie przeźroczysta kostka i pixel shader, ale o to proś już kolegę, programistę.

Napisano

OK wielkie thx za pomoc... jeszcze jedno pytanie.. jesli zrobie jakikolwiek model (typu twarz do gry czy cos takiego) to jak najlepiej to zapisac i jak zrobic do czegos takiego textury ??

Napisano

Zrób model, później uvmappę, texturkę...

Model do .obj z .mtl i texturkę do .jpg

poszukaj na tym forum jest sporo tutków do maxa jak robić modele pod gry...