deha21 Napisano 4 Sierpień 2007 Napisano 4 Sierpień 2007 Zrobiłame sobie plane i chcę nadać temu obiektowi teksturę (ze zdjęcia z dysku). Próbowałem coś kombinować tak ale efekty są nie zadowalające... tekstura jest większa niż obiekt (a ma go ładnie wypełnić), bitmapa jest czarno-biała (ma być kolorowa). Mógłby ktoś napisać krok po kroku jak zrobić taką teksturę?
heaven Napisano 4 Sierpień 2007 Napisano 4 Sierpień 2007 zrobic teksture, cz dac ja na plejna... jesli dac to ja robie tak ze robie sobie vraylight material , laduje bitmape i gra.... jesli chodzi w mentalu np. to w standart sobie ladujesz bitmape i dajesz podlgad w view porcie i pozniej uzywasz uvwmap i skalujesz... uzywaj duzych zdjec to nie bedzie problemow.
deha21 Napisano 4 Sierpień 2007 Autor Napisano 4 Sierpień 2007 Chodzi o nałożenie tekstury na plane. Gdzie jest ten vraylight material? Bo ja tego nie mam chyba. A drugi sposób mi nie działa :( Mógłbyś to wytłumaczyć dogłębniej? Jestem początkujący i jeszcze nie znam dobrze interfesju, dlatego najlepiej jakbyś mówił gdzie co jest.
heaven Napisano 4 Sierpień 2007 Napisano 4 Sierpień 2007 akurat robie render wiec nie moge dokladnie wyjasnic,... ale dajesz do slotu Diffuse bitmape . nadajesz ta teksture plejnowi, pozniej klikasz w material editor na taka 'kostke rubika' jakby i bedziesz widzial tlo w viewporcie.. pozniej na plejnie uzywasz UVW MAP i skalujesz odpowiednio.
Leru Napisano 4 Sierpień 2007 Napisano 4 Sierpień 2007 A to może ja powiem gdzie co jest. http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/home?siteID=123112&id=129446 tu jest help do maxa http://www.max3d.pl/show.php?id=tutoriale tu masz tutoriale do maxa http://max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=49 a tu masz FAQ czyli najczęściej zadawane pytania. A jak najedziesz na opcję w maxie to Ci zawsze pojawia się jej nazwa, która jest bardzo często sama w sobie bardzo jasna. Interface maxa jest intuicyjny, a poznanie co robi jedna czy druga funkcja to kwestia jednego kliknięcia. No może 3.