Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zrobiłame sobie plane i chcę nadać temu obiektowi teksturę (ze zdjęcia z dysku). Próbowałem coś kombinować tak ale efekty są nie zadowalające... tekstura jest większa niż obiekt (a ma go ładnie wypełnić), bitmapa jest czarno-biała (ma być kolorowa). Mógłby ktoś napisać krok po kroku jak zrobić taką teksturę?

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

zrobic teksture, cz dac ja na plejna...

 

jesli dac to ja robie tak ze robie sobie vraylight material , laduje bitmape i gra....

 

jesli chodzi w mentalu np. to w standart sobie ladujesz bitmape i dajesz podlgad w view porcie i pozniej uzywasz uvwmap i skalujesz... uzywaj duzych zdjec to nie bedzie problemow.

Napisano

Chodzi o nałożenie tekstury na plane.

Gdzie jest ten vraylight material? Bo ja tego nie mam chyba.

A drugi sposób mi nie działa :( Mógłbyś to wytłumaczyć dogłębniej? Jestem początkujący i jeszcze nie znam dobrze interfesju, dlatego najlepiej jakbyś mówił gdzie co jest.

Napisano

akurat robie render wiec nie moge dokladnie wyjasnic,... ale dajesz do slotu Diffuse bitmape . nadajesz ta teksture plejnowi, pozniej klikasz w material editor na taka 'kostke rubika' jakby i bedziesz widzial tlo w viewporcie.. pozniej na plejnie uzywasz UVW MAP i skalujesz odpowiednio.

Napisano

A to może ja powiem gdzie co jest.

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/home?siteID=123112&id=129446 tu jest help do maxa

http://www.max3d.pl/show.php?id=tutoriale tu masz tutoriale do maxa

http://max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=49 a tu masz FAQ czyli najczęściej zadawane pytania.

 

A jak najedziesz na opcję w maxie to Ci zawsze pojawia się jej nazwa, która jest bardzo często sama w sobie bardzo jasna. Interface maxa jest intuicyjny, a poznanie co robi jedna czy druga funkcja to kwestia jednego kliknięcia. No może 3.

Napisano

Dzięki. Niby tak wcześniej robiłem ale nie działało. A teraz nawet nie musiałem używać UVW MAP i skalować, bo samo się odpowiednio dopasowało.

Ale mam jeszcze jedno pytanie. Mam kilka tych plejnów i każdemu chce nadać inną teksturę. Tylko te plejny są skopiowane (bo muszą być identyczne) i gdy zmienię teksturę w jednym to zmienia się u reszty.

Przy kopiowaniu jest tam kilka opcji instance, reference i copy. Myślałem że to coś pomoże ale próbowałem wszystkie i to samo. Jak temu zaradzić?

Napisano

musisz uzyc copy jak chcesz miec inne tekstury .. lub reference.. ale do renfernece nie byl bym pewny, bo nie sprawdzalem jak reaguje z tekstura.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności