Jump to content

deha21

Members
  • Content Count

    254
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

21 Excellent

About deha21

  • Rank
    Member
  • Birthday 04/19/1989

City (optional)

  • Miasto
    Jastrzębie Zdrój
  1. Cześć wszystkim, dawno mnie tu nie było. Ostatnio myślałem czy by czasem powoli nie wdrażać się w grafikę 3D jeśli chodzi o wizualizacje budynków. Aktualnie jestem programistą (głównie www) ale trochę to męczące klepać ciągle kod i fajnie byłoby się oderwać i nieco przebranżowić - a że kiedyś trochę bawiłem się w 3D to będzie łatwiej niż zaczynać coś całkiem od 0. Najbardziej mnie interesuje tworzenie wizualizacji budynków, osiedli itp. W jaki sposób się w to wdrożyć? Jak wygląda praca przy takim zleceniu? Otrzymujecie jakieś pliki (CAD?) od biura architektonicznego czy na podstawie ich wytycznych po prostu tworzycie budynki? Może ktoś ma taki plik wzorcowy od architekta? Ciekaw jestem jak to wszystko wygląda.
  2. Fajny, tylko da radę żeby on stał? :P Thingiverse też super, dzięki!
  3. Cześć wszystkim. Czy ktoś z Was ma może fajny model smoka w 3D? Chciałbym wydrukować go na drukarce 3D i dać jako prezent dla swojej dziewczyny (lubi smoki). Potrzebowałbym pliku STL, ale domyślam się że chyba większość programów pozwala na eksport do tego programu? Pomoże ktoś? :)
  4. Witam po baaardzo długiej przerwie. Dawno w 3D nic nie robiłem ale potrzebowałem na chwilkę wrócić do Blednera. Zrobiłem krótkie intro - animację loga. Wszystko fajnie, ale mam duży problem z ustawieniem odpowiedniego materiału i oświetleniem sceny. Teraz nie wiem czy temat umieściłem w odpowiednim dziale, bo działam jednak w Blenderze i nie do końca go jeszcze "ogarniam". Potrzebuję zrobić jasny, praktycznie biały materiał ale z Reflections. Problem jest taki, ze obiekt ma ostre kąty i płaskie powierzchnie, dlatego nie bardzo to wszystko chce się odbijać. Próbowałem dodać HDR ale renderuje mi się strasznie wolno - coś chyba zrobiłem nie tak, bo dawno jak uzywałem HDR w Blenderze (tym starym jeszcze) to robiło się to dużo szybciej, mimo że mój komputer był słabszy. Jak więc uzyskać ładne odbicia i ładne oświetlenie w przypadku ostrych krawędzi i płaskich powierzchni? Tutaj klatka z mojej animacji: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3690563/origami.png
  5. Zainstalowałem oddzielnie ale nie mam go w Blenderze. Trzeba go chyba jakoś*podpiąć...
  6. A da się samego yafaraya ściągnąć i dodać do już zainstalowanego blendera? Chciałbym mieć "oficjalną" wersję ze stronki i tylko dodatki do niej.
  7. Chcę odzwierciedlić drogi mojego miasta, by potem przenieść je do Unity3D i wstawić samochodzik, żeby sobie po nich pojeździć. Zacząłem przerysowywać z mapki drogi ale stwierdziłem, że chyba jednak robię to źle... Bo jak potem oteksturować kilkadziesiąć kilometrów dróg - wyszłaby chyba duża tekstura? Na teksturowaniu się nie znam, niestety ;) Będę to robił w blenderze (jeśli to coś rozjaśni). Jakie są zasady robienia czegoś takiego do gier?
  8. deha21

    POVRay w Blender 2.60

    Ok, w takim razie jak zainstalować tego POVRaya? Gdzie? Jak go podłączyć do Blendera? Ściągnąłem, zainstalowałem i... ?
  9. deha21

    Unity3d

    Bo tak prawdę mówiąc ciężko znaleźć ten temat tutaj. Ja trafiłem na niego przypadkiem z googli. Wydaje mi się, że warto byłoby chyba zrobić ogólne podforum "Silniki gier".
  10. Ja bym wziął około 200 zł. W zależności od skomplikowania.
  11. deha21

    POVRay w Blender 2.60

    Właśnie przypadkowo odkryłem, że w AddOnsach jest POVRay. Chciałem sprawdzić co się uda z tym wykombinować ale przełączam na POVRay i renderuje na szybko scene, a tam czarność... Szukałem w ustawieniach czegoś ale nie wiem gdzie go się "aktywuje" (domyslam się że trzeba materiały inaczej ustawić albo światła ale nie ogarniam ani jego ani jeszcze do końca nowego blendera). Podpowie ktoś?
  12. 1) Dzieki. 2) Tak! To się nazywało Bevel... kurcze wiedziałem że to jakaś prosta nazwa była. Znalazłem add-ona ale albo źle instaluje albo nie działa on z najnowszych Blenderem :/ Mam jeszcze jedno pytanie. Da się ustawić klawisze tak, żeby przesuwanie obrazu było na środkowym przycisku myszy (a nie Shift+Środkowy), a obracanie widok np. Shift+Środkowy albo Alt+Środkowy. Wiem, że w starym Blenderze tak się dało, a teraz nie widzę takich opcji.
  13. 1. Czy da się zrobić tak, że w viewporcie obiekt będzie miał zaznaczone kontury tak jak w trybie edycji ale w trybie obiektu? 2. Czy jest taka opcja że zaznaczam sobie edge i dzielę je na dwie krawędzie, a między nimi robi się polygon? Zdaje się że w Maxie coś takiego było, ale nie pamiętam jak się tak opcja nazywała.
  14. deha21

    Blender Cycles dla Mac

    Robiłem kiedyś porównanie. Szukałem podzespołów do PC o takich samych parametrach jak mój iMac. I zgadnijcie co wyszło. Mac wyszedł drożej o prawie 1000 zł. Ale do tego mam fajny system operacyjny, ładny design i wygodę użytkowania. To chyba nie jest przepłacanie? Nie będę się kłócił. Jedni wolą PC, drudzy Maki. Jest też druga kwestia, niektórzy plują na Maki a nawet nigdy ich nie używali.
  15. deha21

    Unity3d

    Pytanie do moderatorów, czy zostanie utworzony dział Unity3d (albo Silniki gier) na forum? Akurat znalazłem temat o Unity i musiałem się przedrzeć przez 27 podstron co było niezbyt wygodne ;)
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy