Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Zrobiłame sobie plane i chcę nadać temu obiektowi teksturę (ze zdjęcia z dysku). Próbowałem coś kombinować tak ale efekty są nie zadowalające... tekstura jest większa niż obiekt (a ma go ładnie wypełnić), bitmapa jest czarno-biała (ma być kolorowa). Mógłby ktoś napisać krok po kroku jak zrobić taką teksturę?

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

zrobic teksture, cz dac ja na plejna...

 

jesli dac to ja robie tak ze robie sobie vraylight material , laduje bitmape i gra....

 

jesli chodzi w mentalu np. to w standart sobie ladujesz bitmape i dajesz podlgad w view porcie i pozniej uzywasz uvwmap i skalujesz... uzywaj duzych zdjec to nie bedzie problemow.

Napisano
  • Autor

Chodzi o nałożenie tekstury na plane.

Gdzie jest ten vraylight material? Bo ja tego nie mam chyba.

A drugi sposób mi nie działa :( Mógłbyś to wytłumaczyć dogłębniej? Jestem początkujący i jeszcze nie znam dobrze interfesju, dlatego najlepiej jakbyś mówił gdzie co jest.

Napisano

akurat robie render wiec nie moge dokladnie wyjasnic,... ale dajesz do slotu Diffuse bitmape . nadajesz ta teksture plejnowi, pozniej klikasz w material editor na taka 'kostke rubika' jakby i bedziesz widzial tlo w viewporcie.. pozniej na plejnie uzywasz UVW MAP i skalujesz odpowiednio.

Napisano

A to może ja powiem gdzie co jest.

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/home?siteID=123112&id=129446 tu jest help do maxa

http://www.max3d.pl/show.php?id=tutoriale tu masz tutoriale do maxa

http://max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=49 a tu masz FAQ czyli najczęściej zadawane pytania.

 

A jak najedziesz na opcję w maxie to Ci zawsze pojawia się jej nazwa, która jest bardzo często sama w sobie bardzo jasna. Interface maxa jest intuicyjny, a poznanie co robi jedna czy druga funkcja to kwestia jednego kliknięcia. No może 3.

Napisano
  • Autor

Dzięki. Niby tak wcześniej robiłem ale nie działało. A teraz nawet nie musiałem używać UVW MAP i skalować, bo samo się odpowiednio dopasowało.

Ale mam jeszcze jedno pytanie. Mam kilka tych plejnów i każdemu chce nadać inną teksturę. Tylko te plejny są skopiowane (bo muszą być identyczne) i gdy zmienię teksturę w jednym to zmienia się u reszty.

Przy kopiowaniu jest tam kilka opcji instance, reference i copy. Myślałem że to coś pomoże ale próbowałem wszystkie i to samo. Jak temu zaradzić?

Napisano

musisz uzyc copy jak chcesz miec inne tekstury .. lub reference.. ale do renfernece nie byl bym pewny, bo nie sprawdzalem jak reaguje z tekstura.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności