ka-lolek Napisano 4 Sierpień 2007 Napisano 4 Sierpień 2007 Witam, Czy może mi ktoś przybliżyć proces importu modelu postaci do gry. Jak to się odbywa? I czy wszystkie animacje w grze np. chodzenie, skakanie itd. są tworzone w programie graficznym np. 3ds max i następnie importowane w grze i następnie w odpowiednim momencie się je uruchamia czy w 3ds maxie tworzę tylko model ,a animacje już tworzę pisząc kod i np. przesuwając już programowo rękę o X pikseli itd.? Pozdrawiam i bardzo proszę o odpowiedź.
deha21 Napisano 7 Sierpień 2007 Napisano 7 Sierpień 2007 Jakoś specjalnie się nie znam ale kiedyś interesowałem się troszkę programowaniem a wiec może coś podpowiem. Animacje tworzy się w programie graficznym, tak jest łatwiej. Chociaż można "animować" w kodzie ale jest to baaardzo nieekonomiczne, szczególnie jeżeli chodzi o jakieś większe modele. Zazwyczaj robi się tak, że w kodzie gry odpala odpowienią animacje ale jeżeli np. mamy jakiegoś ludzika którego animacja opiera się na kościach to można w kodzie programu pobrać dane kości i przemieścić samą kość, jednak jest to, moim zdaniem, trudniejszy sposób. Jeżeli się mylę to mnie poprawcie :)
Seboolek Napisano 26 Sierpień 2007 Napisano 26 Sierpień 2007 Zalezy w czym programujesz ;) Ja robie w Dark Basic'u Professional i tam jest łatwa komenda.. wpisujesz. " Load Object "postac.x" 1 " i postac jest wczytywana. Co do animacji... tak jak mówił mój poprzednik. Animacje przewaznie sie robi programem graficznym typu 3D max bo w kodzie zabawy z tym jest od groma ;) Na samą animacje chodu by Ci zeszło z 600 linijek kodu bo kazdy ruch nogi, ustawienie itp. Pozdro!
Rekomendowane odpowiedzi