Skocz do zawartości

Obiekt 3D: Ambona turecka z Kamieńca Podolskiego


claude

Rekomendowane odpowiedzi

checker map super nie pomyślałem o tym, w poście 44 było fajne światło ale jakaś dziwna "kompresja" jest jakieś dziwne plamy i zacząłem grzebać w tych tabelkach, to straszne ale teraz nie pamiętam jak to było

 

wszystko to kwestia doświadczenia, najlepiej uczymy się na błędach, dzisiaj zrobiłem ponad 20 renderów i żaden nie jest taki jaki bym chiał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

próbowałem użyć teksturek oryginalnych ze zdjęcia i zawsze jakoś nienaturalnie wyglądały (może źle zrobione zdjęcia), więc ostatecznie skorzystałem z teksturki ściągniętej z tego forum i nie jest źle, może nie idealnie imituje oryginalny kamień ale myślę że starczy, użyłem tej samej teksturki na bumpa żeby imitowała zniekształcenia, próby z normalmapą nie dały skutku (trzeba mieć chyba odpowiednio gęstą siatkę)

 

może ktoś podsunie tutorial do robienia tekstur w photoshopie bo nadal to u mnie kuleje

 

taki efekt, po lewej foto po prawej render:

 

zniszczenia.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedzę po nocach ustawiam tego Vraya a ambona jest wciąż przepalona, chce żeby był duży kontrast pomiędzy światłem słonecznym a wnętrzem ale nie aż taki, zwykły spot daje jakoś za bardzo rozproszone światło

 

czy ma ktoś trik na ustawienie Vraysun

 

przepalona.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobawiłem się trochę usawieniami Vraya i Vraysun właściwie sam do końca nie wiem jakiego efektu szukam, chce żeby było widać że jest naturalne światło słoneczne jednoczesnie żeby nie była ambona przepalona, otoczenie ma być na drugim planie ale nie wiem czy aż takie ciemne z drugiej strony czym jaśniej tym lepiej widać niedoróbki materiałów na których jeszcze dobrze się nie znam, chyba podmodeluje ścianę, ornamęty zostawie na bumpie a gzymsy i płasczyzny zrobie bardziej przestrzenne.

 

co wy na to

 

vraysun1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymodelowałem torche ścianę żeby rendery były bardziej realistyczne, z założenia detal będzie na teksturze, podciągnę go trochę na bumpie, najgorzej może być z kapitelami bo nie miałem ochoty i chęci ich modelować a gdyby tam ściana była zupełnie płaska to by było źle, więc zrobiłem takie ogólne kształty kapitelów i potraktowałem smothem żeby nie było widać krawędzi, trochę się boje jak to będzie wyglądało z teksturą, zobaczymy...

 

sciana.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tekstura kamieni z bliska jest świetna (post #53), ale z daleka już nie, brakuje jakichś zabrudzeń w większej skali, wszędzie jest ten sam kolor.

 

przez dziurę widać schody od dołu, czy jesteś pewny że one tak wyglądają? bo wydaje mi się że by się nie budowało w ten sposób, od dołu powinno wyglądać gładko i bez schodków, ale nie jestem pewna.

 

światełko ładne. plan tylni trochę za bardzo różni się kolorem od ambony, ambona jest odrobinę zbyt żółta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bawię się różnymi ustawieniami świateł i myślę co będzie najlepsze, w półmroku najmniej widać niedociągnięcia tekstur w których ciągle jestem słaby, jakoś unwarp mi szwankuje i nie mogę zmapować ściany, wcześniej mapowałem ścianę zwykłym UVW map a później dałem convert to editable poly i teraz mapa jest na stałe związana ze ścianą, chyba najlepiej było by wypalić papkę w unwarp i później wszystkie niedociągnięcia robić w photoshopie ale niestety gubię się w tym cały czas

 

jak ktoś zna fajny tutek z maxa do teksturowania to proszę

 

a w ogóle to jadę na Ukrainę w piątek, będę robił inwentaryzację kaplicy Sieniawskich w Brzeżanach strasznie zniszczonego zabytku na bardzo wysokim poziomie artystycznym (podobno dorównuje kaplicy Zygmuntowskiej) to będzie wielkie wyzwanie bo będę później robił wizualizację tego zabytku w 3d bo będzie dużo rekonstrukcji i dużo detalu rzeźbiarskiego na którego czekam

 

ostatni render

zboku.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem z Ukrainy po Ciężkich pracach konserwatorskich, z przyjemności wróciłem do komputerka, tableciku i kawy.

 

Byłem w Kamieńcu Podolskim przy składaniu Ambony okazało się że wcześniej nie uwzględniłem ważnego elementu - portalu. Dzisiaj wziąłem się za modelowanie, powoli będę przebudowywał ambonę i kościół bo mam teraz sporo nowych lepszych zdjęć.

 

portal.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności