claude Napisano 29 Sierpień 2007 Autor Napisano 29 Sierpień 2007 checker map super nie pomyślałem o tym, w poście 44 było fajne światło ale jakaś dziwna "kompresja" jest jakieś dziwne plamy i zacząłem grzebać w tych tabelkach, to straszne ale teraz nie pamiętam jak to było wszystko to kwestia doświadczenia, najlepiej uczymy się na błędach, dzisiaj zrobiłem ponad 20 renderów i żaden nie jest taki jaki bym chiał
ReflectVision Napisano 31 Sierpień 2007 Napisano 31 Sierpień 2007 piekna robota , nie moge sie konca doczekac
claude Napisano 5 Wrzesień 2007 Autor Napisano 5 Wrzesień 2007 próbowałem użyć teksturek oryginalnych ze zdjęcia i zawsze jakoś nienaturalnie wyglądały (może źle zrobione zdjęcia), więc ostatecznie skorzystałem z teksturki ściągniętej z tego forum i nie jest źle, może nie idealnie imituje oryginalny kamień ale myślę że starczy, użyłem tej samej teksturki na bumpa żeby imitowała zniekształcenia, próby z normalmapą nie dały skutku (trzeba mieć chyba odpowiednio gęstą siatkę) może ktoś podsunie tutorial do robienia tekstur w photoshopie bo nadal to u mnie kuleje taki efekt, po lewej foto po prawej render:
ReflectVision Napisano 5 Wrzesień 2007 Napisano 5 Wrzesień 2007 taki efekt, po lewej foto po prawej render: dziekujemy za informacje :) fajnie idzie rob tak dalej .
claude Napisano 6 Wrzesień 2007 Autor Napisano 6 Wrzesień 2007 Siedzę po nocach ustawiam tego Vraya a ambona jest wciąż przepalona, chce żeby był duży kontrast pomiędzy światłem słonecznym a wnętrzem ale nie aż taki, zwykły spot daje jakoś za bardzo rozproszone światło czy ma ktoś trik na ustawienie Vraysun
ReflectVision Napisano 7 Wrzesień 2007 Napisano 7 Wrzesień 2007 ktos mial zeby nie bylo przepalen .. poszukaj w Finished Gallery kto i napisz PM
claude Napisano 7 Wrzesień 2007 Autor Napisano 7 Wrzesień 2007 wymodelowałem krzesełka ławeczki, żeby nie było pusto i trochę powalczyłem z renderem
claude Napisano 8 Wrzesień 2007 Autor Napisano 8 Wrzesień 2007 Pobawiłem się trochę usawieniami Vraya i Vraysun właściwie sam do końca nie wiem jakiego efektu szukam, chce żeby było widać że jest naturalne światło słoneczne jednoczesnie żeby nie była ambona przepalona, otoczenie ma być na drugim planie ale nie wiem czy aż takie ciemne z drugiej strony czym jaśniej tym lepiej widać niedoróbki materiałów na których jeszcze dobrze się nie znam, chyba podmodeluje ścianę, ornamęty zostawie na bumpie a gzymsy i płasczyzny zrobie bardziej przestrzenne. co wy na to
wrzecionek Napisano 8 Wrzesień 2007 Napisano 8 Wrzesień 2007 mnie sie podoba tylko błyszcząca podłoga rzuca sie w oczy
claude Napisano 9 Wrzesień 2007 Autor Napisano 9 Wrzesień 2007 wymodelowałem torche ścianę żeby rendery były bardziej realistyczne, z założenia detal będzie na teksturze, podciągnę go trochę na bumpie, najgorzej może być z kapitelami bo nie miałem ochoty i chęci ich modelować a gdyby tam ściana była zupełnie płaska to by było źle, więc zrobiłem takie ogólne kształty kapitelów i potraktowałem smothem żeby nie było widać krawędzi, trochę się boje jak to będzie wyglądało z teksturą, zobaczymy...
claude Napisano 10 Wrzesień 2007 Autor Napisano 10 Wrzesień 2007 gorzej czy lepiej zrobiłem ściankę dałem teksturkę na diffuse i na bump, ale nie wiem czy nie jest gorzej niż przedtem jak było na płaskim? trochę zblurowałem sciankę bo krawędzie rażą!
Ania Napisano 10 Wrzesień 2007 Napisano 10 Wrzesień 2007 tekstura kamieni z bliska jest świetna (post #53), ale z daleka już nie, brakuje jakichś zabrudzeń w większej skali, wszędzie jest ten sam kolor. przez dziurę widać schody od dołu, czy jesteś pewny że one tak wyglądają? bo wydaje mi się że by się nie budowało w ten sposób, od dołu powinno wyglądać gładko i bez schodków, ale nie jestem pewna. światełko ładne. plan tylni trochę za bardzo różni się kolorem od ambony, ambona jest odrobinę zbyt żółta.
claude Napisano 12 Wrzesień 2007 Autor Napisano 12 Wrzesień 2007 bawię się różnymi ustawieniami świateł i myślę co będzie najlepsze, w półmroku najmniej widać niedociągnięcia tekstur w których ciągle jestem słaby, jakoś unwarp mi szwankuje i nie mogę zmapować ściany, wcześniej mapowałem ścianę zwykłym UVW map a później dałem convert to editable poly i teraz mapa jest na stałe związana ze ścianą, chyba najlepiej było by wypalić papkę w unwarp i później wszystkie niedociągnięcia robić w photoshopie ale niestety gubię się w tym cały czas jak ktoś zna fajny tutek z maxa do teksturowania to proszę a w ogóle to jadę na Ukrainę w piątek, będę robił inwentaryzację kaplicy Sieniawskich w Brzeżanach strasznie zniszczonego zabytku na bardzo wysokim poziomie artystycznym (podobno dorównuje kaplicy Zygmuntowskiej) to będzie wielkie wyzwanie bo będę później robił wizualizację tego zabytku w 3d bo będzie dużo rekonstrukcji i dużo detalu rzeźbiarskiego na którego czekam ostatni render
claude Napisano 4 Październik 2007 Autor Napisano 4 Październik 2007 Wróciłem z Ukrainy po Ciężkich pracach konserwatorskich, z przyjemności wróciłem do komputerka, tableciku i kawy. Byłem w Kamieńcu Podolskim przy składaniu Ambony okazało się że wcześniej nie uwzględniłem ważnego elementu - portalu. Dzisiaj wziąłem się za modelowanie, powoli będę przebudowywał ambonę i kościół bo mam teraz sporo nowych lepszych zdjęć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się