t0m3k Napisano 15 Sierpień 2007 Napisano 15 Sierpień 2007 Witam, Proboje stworzyc nowy spline ktory bedzie odsuniety od orginalu o x jednostek, cos jak funkcja Outline ale jak sie juz dowiedzialem nie mozna sie do niej odwolywac z max scriptu :/ Nie oczekuje gotowego kodu (choc nie powiem ucieszylbym sie) tylko sposobu na zrobienie czegos tekiego (wzoru matematycznego?), mam funkcje ktora dziala ale niestety pojawiaja sie problemy na zgieciach i nowy vertex mimo ze odsuniety o podane x jednostek od oryginalu w odpowiednim kierunku nie tworzy tak naprawde Outline. Przeszukalem internet w poszukiwaniu jakiegos wzoru ale nic nie znalazlem :( dolaczam rysunek zeby wyjasnic o co chodzi, uzylem outline o wartosci 1cm a pozniej zmierzylem odsteby na zgieciach i widac ze sa rozne, domslam sie ze jest to w jakis sposob zalezne od kata ale nie wiem w jaki :/ z gory dzieki
Topek Napisano 15 Sierpień 2007 Napisano 15 Sierpień 2007 to wynika z Pitagorasa, policz sobie tam gdzie masz wartość 1.414 - to jest SQRT(2), jak dasz prostopadłą do danego odcinka to będziesz miał 1
t0m3k Napisano 15 Sierpień 2007 Autor Napisano 15 Sierpień 2007 no dobra ale dlaczego skoro robilem offset o 1 jednostke mam wyciagac pierwsiatek z 2? dla jasnosci wiem jak korzystac z twierdzenia Pitagorasa ale nie wiem jak mozna je zastosowac tutaj. wykombinowalem ze: jesli mam dwa odcinki i kat miedzy nimi -------(0*)------ to offset bedzie 1 jesli mam ------(90*)------ to offset bedzie 1+zmienna obliczona na podstawie kata i offsetu, tylko nie wiem jak to policzyc (trygonometria?)
lechoo Napisano 16 Sierpień 2007 Napisano 16 Sierpień 2007 Z vertexa wyprowadz sobie dwa wektory, kazdy prostopadly do jednego z segmentow splajna. Kiedy segmenty sa rownolegle kat miedzy wektorami jest rowny 0, kiedy prostopadle 90 itd. Dlugosc tych wektorow o to wielkosc twojego offsetu, a szukane przesuniecie to x (to co na rysunku oznaczyles na zielono). B to kat miedzy wektorami. x = o / cos (B / 2) Chyba w miare dobrze to wytlumaczylem, w razie czego moge pozniej wrzucic jakis rysunek.
Topek Napisano 16 Sierpień 2007 Napisano 16 Sierpień 2007 ja bym to zrobił tak: przesuwasz każdy vertex o daną wartość(x i y) i obliczasz punkty przecięcia się dwóch prostych(które zawarte są między tymi przesuniętymi punktami). jeśli połączysz wszytkie punkty przecięcia to otrzymasz żądany kształt http://www.izdebski.edu.pl/WykladySIT/WykladSIT_06.pdf strona 8
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się