Napisano 15 Sierpień 200717 l Witam, Proboje stworzyc nowy spline ktory bedzie odsuniety od orginalu o x jednostek, cos jak funkcja Outline ale jak sie juz dowiedzialem nie mozna sie do niej odwolywac z max scriptu :/ Nie oczekuje gotowego kodu (choc nie powiem ucieszylbym sie) tylko sposobu na zrobienie czegos tekiego (wzoru matematycznego?), mam funkcje ktora dziala ale niestety pojawiaja sie problemy na zgieciach i nowy vertex mimo ze odsuniety o podane x jednostek od oryginalu w odpowiednim kierunku nie tworzy tak naprawde Outline. Przeszukalem internet w poszukiwaniu jakiegos wzoru ale nic nie znalazlem :( dolaczam rysunek zeby wyjasnic o co chodzi, uzylem outline o wartosci 1cm a pozniej zmierzylem odsteby na zgieciach i widac ze sa rozne, domslam sie ze jest to w jakis sposob zalezne od kata ale nie wiem w jaki :/ z gory dzieki
Napisano 15 Sierpień 200717 l to wynika z Pitagorasa, policz sobie tam gdzie masz wartość 1.414 - to jest SQRT(2), jak dasz prostopadłą do danego odcinka to będziesz miał 1
Napisano 15 Sierpień 200717 l Autor no dobra ale dlaczego skoro robilem offset o 1 jednostke mam wyciagac pierwsiatek z 2? dla jasnosci wiem jak korzystac z twierdzenia Pitagorasa ale nie wiem jak mozna je zastosowac tutaj. wykombinowalem ze: jesli mam dwa odcinki i kat miedzy nimi -------(0*)------ to offset bedzie 1 jesli mam ------(90*)------ to offset bedzie 1+zmienna obliczona na podstawie kata i offsetu, tylko nie wiem jak to policzyc (trygonometria?)
Napisano 16 Sierpień 200717 l Z vertexa wyprowadz sobie dwa wektory, kazdy prostopadly do jednego z segmentow splajna. Kiedy segmenty sa rownolegle kat miedzy wektorami jest rowny 0, kiedy prostopadle 90 itd. Dlugosc tych wektorow o to wielkosc twojego offsetu, a szukane przesuniecie to x (to co na rysunku oznaczyles na zielono). B to kat miedzy wektorami. x = o / cos (B / 2) Chyba w miare dobrze to wytlumaczylem, w razie czego moge pozniej wrzucic jakis rysunek.
Napisano 16 Sierpień 200717 l ja bym to zrobił tak: przesuwasz każdy vertex o daną wartość(x i y) i obliczasz punkty przecięcia się dwóch prostych(które zawarte są między tymi przesuniętymi punktami). jeśli połączysz wszytkie punkty przecięcia to otrzymasz żądany kształt http://www.izdebski.edu.pl/WykladySIT/WykladSIT_06.pdf strona 8
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto