Napisano 8 Grudzień 200321 l Czesc, zeby nie powtarzac sie 10 razy zamieszcze linka, tutaj opisalem moj problem: http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=7916 chodzi o uzuskanie specular przy sky light. :)
Napisano 9 Grudzień 200321 l Autor A czy przy przestawianiu kluczy w \'Color map\' w zakladce output (bo chyba o to Ci chodzilo ?) uzywaz mono czy dzialasz na poszczegolnym kanale R|G|B ? Wydaje mi sie chyba, ze na Blue, bo na mono to wszystkie kolory sie zmieniaja. Aha i czy miara wspolczynnika WhitePoints w setupie hdri ma sie jakos do wartosci nasycenia koloru (jak np podales WP:1/2, to 0,997) ? Nie wiem dokladnie jaka mape zastosowales, ale u mnie przy mapie kitchen, stosuje WP 8/256, tak jak w tutku brazila ze strony splutterfisha, Poeksperymentowalem iii zmienialem troche mape kolorow, RED-bez zmian, GREEN-0,9 BLUE-0,825 i troche zbilo mi tego niebieskiego koloru aczkolwiek maly nalot pozostal, jak zmniejsze jeszcze blue to robi sie za zielono, a jak zielonego to za czerwono, aleee bawilem sie jeszcze wiecej, i jako takie efekty uzyskalem, mysle, ze sa do przyjecia. Dodam jeszcze, ze enviroment ustawiony jest na zwykly kolor bialy, bez zadnej mapy(zeby nie bylo jakis przeklaman), sky(zastapiony mapa kitchen), diffuse i specular w luma jest tez bialy po 1.0 wszystkie 3. Niestety parametru swiatla, zeby powodowal tylko efekt specular nie znalazlem. Poza tym wydaje mi sie, ze aby omni powodowalo tylko specular, nalezy wylaczyc sky light dla danego elementu w moim przypadku przyciskow, ale nie udalo mi sie, jak wylaczam omni dla poszczegolnych elementow jest ok, ale jak chce wylaczyc sky dla jakiegos to juz sie nie daje. Probowalem roznych kombinacji w genrator i reciever exclude/include. p.s. jak sie wstawia obrazki bezposrednio do topica? :)
Napisano 9 Grudzień 200321 l Autor No wiec dziala z tym specularem, jakies efekty sa, teraz wlasnie rozpoczelo sie renderowac. Jak narazie zapowiada sie calkiem ciekawie. Tylko dreczy mnie jeszcze to ze szkielo ekranu jest kiepskiej jakosci nawet przy view rate 75 i second rate 25, posiane ziarnem, mam nadzieje ze zwiekszenie wartosci przyniesie jakies efekty, ale moze wiesz czy daloby sie to jakos inaczej rozwiazac? bo jak zwieksze te parametry, to bedzie chyba z kilka godzin liczylo. tutaj przedstawiam obrazek, nie ten co teraz sie liczy tylko troszke inny, wczesniejszy (VR 75, SR 25): wlanie podejrzalem jak tam render, efekt jest bardzo swietny, taki jaki prawie sobie wybrazalem, duzo jeszcze bym poprawil, ale jest o wiele lepiej niz poprzednio. [jupi] hmm, ale renderuje sie bez cieni z omni, chyba mysle, ze powinienem je wlaczyc..... :|
Napisano 9 Grudzień 200321 l Autor Ok wyrenderowalo sie. Troche przesadzilem z natezeniem speculara, ale wazne, ze dziala (VR 30, SR 10): teraz, bede musial jeszcze popoprawiac kilka rzeczy, bo jakies bledy w renderingu powstaja tak jak ten tutaj na ramce: i mysle, ze chyba trzeba dodac cien od omni co ?
Napisano 14 Grudzień 200321 l z szybka to jest tak.. zrob ja bardzo cieniutka. Potem w Lumie wylacz ja z GI send i generate. nastepnie jesli uzywasz fotonuf w zakladce Photon Map Serwer zaznaczasz Cache After Render i fotony sa podczas liczeni aladowane do pamieci i teraz maly trick chowasz szklo(szybke) i zobacz czy przypadkiem nie masz ustawione Render Hiden elements, bo wtedy chowanie na nic si enie przyda klikasz Render.. liczy liczy fotony. i bum wskakuje i zaczyna sie renderowac !! klikasz Cancel render , ale wczesniej fotony zaladowaly Ci sie do pamieci (Cache) unchide szkli( szybke) i klikasz render ponownie juz ci nie bedzie liczyl fotonuf bo ma je w pamieci, Chodzi o to ze BRazil 1.0 nie liczy fotonuf za szklem !! i tu go trzeba oszukac !! pozdro fotoas
Napisano 16 Grudzień 200321 l Autor dzieki za info [piwo] teraz niestety musze sobie darowac telefon, bo musze zrobic inny model, wiec poki co zostawiam siemensa na jakis czas, ale wroce do tematu jak tylko bede mogl. aha, brazila mam 1.0.3 I\'ll be back [killer] [winko]
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto