Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam

 

 

zadaje to pytanie tutaj, bo wydaje mi sie ze to bedzie najbardziej adekwatny dział.

generalnie mam pytanie dotyczace tworzenia storyboardu.Planuje sie zabrać za animacje ,mam juz historie,fabułe ,bohaterów etc,teraz przyszedł czas na opisanie wszystkiego w kadrach i tutaj pojawia sie moje pytanie:

czy ktos natknął się na ciekawy tutorial dotyczący torzenia storyboardu, względnie ma własne przemyślenia jak się powinno to robić? chodzi mi głównie o rzeczy typu- schematy ujęć, tworzenia atmosfery za pomoca pracy kamery,proporcje między scenami, jakich błędów unikac,od czego wogóle zacząć itp,

 

 

 

będe wdzięczny za wszelkie wskazówki

 

 

pozdrawiam

 

 

witja

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

hmm... coś mi się zdaje, że nie tyle pytasz o storyboard, co o reżyserię...

czyli sprawa raczej skomplikowana. Wygląda, jakbym pracował w Helionie, tymczasem nie pracuję, po prostu cenię tę pozycję. Po raz drugi więc polecam ją na tym forum:

 

http://www.forum3d.pl/f3dbb/index.php?md=topic&tid=120671#first_unread_post

 

http://helion.pl/ksiazki/cyfos2.htm

 

W tej książce jest po pierwsze bardzo systematycznie wyłożona wiedza o tym, jak kontrolować wygląd powierzchni/obiektów w filmie - właśnie w filmie animowanym a nie w vizkach czy designie - bo to jest zasadnicza różnica.

 

Oczywiście, dla kogoś, kto się tym zajmuje 10 lat nie jest to czarna magia, ale nawet zaawansowany grafik może się z tej książki niejednego dowiedzieć.

 

Po drugie, w tej książce jest kilka rozdziałów poświęconych wiedzy, która może być obca dla kogoś niezwiązanego z kinem. Czyli umiejętność opowiadania obrazami historii - co znów zasadniczo różni się od wyzwania, jakim jest obraz statyczny. Oczywiście "wiedzy" jako takiej w tym temacie wiele nie ma. Chyba więcej umiejętności i talentu. Koniec końców wiedza a niewiele się zdaje w sztuce ;).

 

 

Rozdział 7. Kompozycja i inscenizacja:

rodzaje planów, inscenizacja głębinowa, ujęcia subiektywne, kontrplany, ciężar kadru i jego kompozycja, osie ujęcia, kadrowanie itd.

 

Jeszcze w rozdziale 12. masz cykle produkcji, cykle decyzyjne, planowanie produkcji. etc

Coś czuję, że może Ci się przydać.

 

pozdr.,

powodzania!

skk.

 

PS

Bardzo ciekawa strona z teoretycznymi (nie tylko) wynurzeniami:

http://www.keithlango.com/wordpress/index.php

 

Kiedyś poproszono mnie, żebym to napisał, ale to jest raczej dla młodzieży licealnej...:

http://pimple.pl/forum/viewtopic.php?t=153

Napisano

storyboard można ocenić za najważniejsze ujęcia przy animacji, czyli takie najbardziej znaczące... to te które decydują o przejściach, zmianach, ustawieniach kamery... to taki krótki komiks tego co chcesz pokazać w animacji.

 

tak Ja to widzę i chyba o to chodzi... ;)

Napisano

czesc

 

Dzięki za odpowiedzi. Szczególnie tobie SYmek, coś mi się wydaje że jesli chodzi o 3D to z niejednego pieca chleb jadłeś : ).

Dałem się naciągnąc na te 89 peelenów i nie żałuje, znalazłem w tej książce odpowiedzi na spoooooro pytań...poza tym nauczyłem się kilku fajnych tricków..level up...for sure

 

 

 

 

Dzięki raz jeszcze, pozdrawiam i powodzenia

 

witja

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności