Napisano 2 Wrzesień 200717 l Cześć! Domyślam się, że mój problem jest banalny, i sorki za lekkie zaśmiecanie tego forum, ale bardzo mocno zależy mi na czasie, pierwsze strony które przeszukiwałem nie dały mi odpowiedzi... Pracuję we Flashu 8 1. Chciałbym mieć w scenie na jednym timelinie kilka elementów tzn. przy klastce 1 menu główne, a np przy klatce 30 jakieś inne podmenu. Jaki skrypt jest swego rodzaju odnośnikiem, który przekierowuje na daną klatke? 2. Jak sprawić by gotowa strona w przeglądarce internetowej, niezleżnie od rozdzielczości miała teksturę wypełniającą całe tło? Muszę ją wstawić w background? jak ustawić jej opcje? dzięki za pomoc
Napisano 2 Wrzesień 200717 l co do pierwszego to pewnie chodzi o gotoAndStop() albo gotoAndPlay() gotoAndStop() - powoduje przeskoczenie do numeru klatki podanej w nawiasie i zatrzymanie odtwarzania filmu na tej klatce. gotoAndPlay() - powoduje przeskoczenie do numeru klatki podanej w nawiasie, ale film odtwarza sie dalej. czyli w Twoim przypadku, powinienes przypisać zdarzenie do butona, ktory zalozmy nazywa sie button1. button1.onRelease = function() { gotoAndStop(30); } a z drugim nie pomoge, bo sam chciałbym to wiedzieć. anybody ?
Napisano 2 Wrzesień 200717 l Odnosnie drugiego, odpowiedz zapewne {nie pamietam dokladnie} znajdziesz tutaj - http://www.gotoandlearn.com/flv/full_browser_flash.flv
Napisano 2 Wrzesień 200717 l Autor dzieki wam za pomoc, co do linku knysi to pobieram, ale i tak zaraz wam dam, jeżeli będe mogl punkt reputacji EDIT: mam coś takiego przy pierwszej klatce 1. gotoandstop(1) 2. FIRST.Onrelease = function() { 3. gotoAndStop(2); 4. } Czyli chcę aby po początkowo animacja stała na pierwszej klatce - gotoandstop(1) Później ma przejść po kliknięciu do drugiej. Tylko nie działa... Na pewno robię coś nie tak, nie trzeba jakoś oddzielić tych komend? pozdrawiam
Napisano 2 Wrzesień 200717 l W pierwszej linijce daj poprostu stop(); Poza tym OnRelease edit: Pamietaj o tym, ze instance name'y sa case sensitive, to samo tyczy sie funkcji ;] First to nie to samo co FIRST
Napisano 2 Wrzesień 200717 l Autor hm... jakby ktoś z Was mogł pobrać ten plik i sam sprawdzić w czym tkwi błąd? poniżej podaję link - plik ma 32kb LINK Klatki mają komendę "stop", przycisk "o mnie" ma komendę przejścia do kolejnej klatki po kliknięciu, jednak sie nic nie dzieje? pozdrawiam
Napisano 2 Wrzesień 200717 l jak moze działać jak wklejasz kod nie tam gdzie trzeba ten co Ci podałem powinien być na głownej linii czasowej jak to Twoje stop(); Jesli na siłe chcesz dac ten kod do buttona to powinien on wyglądać tak: on(release) { gotoAndStop(2); } ale ja jestem zwolennikiem trzymania kodu w jednym miejscu, dlatego podałem wcześniej inną forme :| PS. Niecierpie gdy ktoś zabiera sie za robienie czegoś o czym kompletnie nie ma pojęcia... Poczytaj najpierw troche o flashu, o AS, a potem próbuj robić strone kup sobie książke :]
Napisano 2 Wrzesień 200717 l Autor Floox -> musisz mnie zrozumieć, zajmuje się grafiką 2d na stronach intertetowych, przeważnie sama szata graficzna, jednak ostatnio zleceniodawca zażyczył sobie w ostatniej chwili że ma być "flash"... nie jestem asem w tym programie, alebardzo prostą stronkę muszę zrobić. musisz mi uwierzyć na słowo: zakupiłem trzy książki, z czego najwięszke nadzieje pokładam w flash 8 - oficjalny podręcznik... mnie także denerwuje jak ktos rzuca sie od razu na głęboką wodę, ale nie mialem wyboru i dlatego zwróciłem się o pomoc do troszke bardziej doświadczonych w tym temacie uzytkowników. pozdrawiam
Napisano 2 Wrzesień 200717 l Poza tym OnRelease Błagam knysha nawet ty ;) OnRelease ? my_mc.onRelease = function () { this._parent.gotoAndPlay(30); }
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto