Skocz do zawartości

System szkieletu i mapowanie.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam dwie prośby. Wymodelowałem, swoją głowę swoją techniką :P I chciałbym po teksturować ją. Poszukuje przejrzystego tutka o rozłożeniu siatki. Mam nadzieję, że ktoś coś podeśle.

 

A teraz najważniejsza sprawa. Mogli byście podesłać, jakieś tourtiale, o robieniu szkieletu pod model i podłączeniu go do modelu. Będę naprawdę wdzięczny, zauważyłem, że mnie pociąga bardziej animacja, niż modeling :P A takie animowanie bez kości to nie pozwala zachować proporcji i jest o wiele dłuższe od "kostnego" i w ogóle badziewne, i raczej do animacji organiki się go nie używa... :D

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

_Arti_ jak chcesz otexturować twarz to musisz ją najpierw zmapować korzystając z modyfikatora unwrap uvw którego opis wraz z tutorialami znajdziesz w pomocy maxa (jeżeli robisz to w maxie bo nie napisałeś!). To samo tyczy się kości a co do podsyłania tutoriali to na głównej stronie max3d.pl masz dział linki w którym jak nietrudno się domyślić są linki do stron o podobnej tematyce i na wielu z nich masz mnóstwo tutoriali wystarczy poszukać a jak nie to google. O animowaniu bez kości każdy chyba zapomniał jak wymyślili kości. Pozdrawiam.

Napisano

Dzięki :) Zapomniałem w ogóle o reference files ;]

 

A tak nawiasem, to nie zamykajcie jeszcze tematu, bo coś czuję, że zadam jeszcze jedno pytanie, a nie chce zaśmiecać forum nowym tematem :D

Napisano

Szukam i szukam i... nic nie znajduję... ;( Proszę kogoś, o podesłanie tourtiala o mapowaniu głowy. O kościach jeszcze nie szukałem, bo nie wiem co wpisywać ( jak to się po angielsku nazywa ) W reference nie ma, na google szukam, na 3dtotal.com też nie ma ... :(

Napisano

Co do kości i rigowania to tu masz dokładną ścieżkę do tego tutoriala w pomocy maxa którego "nie ma": Help>tutorials>character animation>character animation without biped.(opisane rigowanie za pomocą kości {bones} i opis na przykładach modyfikatora skin kinematyki odwrotnej i wiele więcej).

A tu linki do tutoriali o rigoaniu kościach morfingu itp.

http://www.max3d.pl/tut.php?id=225

http://www.max3d.pl/tut.php?id=145

http://www.3dtotal.com/

Nie chce mi się dalej szukać bo jest tego mnóstwo a co do mapowania głowy w maxie to odpalasz modyfikator unwrap uvw selekcjonujesz (z poziomu tego modyfikatora) face'y głowy wybierasz rodzaj mapowania - cylindrical dopasowujesz cylindryczne gizmo do głowy (na boku cylindra masz zieloną linię wyznaczającą w którym miejscu będzie szew umieść ją dokładnie z tyłu głowy). Klikasz na edit poprawiasz zmapowaną siatkę w edytorze i tyle. To tak na szybko chciałem Cię tylko naprowadzić. Więcej o modyfikatorze unwrap uvw w pomocy maxa i JEST na pewno bo sprawdzałem. Powodzenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności