Napisano 3 Wrzesień 200717 l Mam dwie prośby. Wymodelowałem, swoją głowę swoją techniką :P I chciałbym po teksturować ją. Poszukuje przejrzystego tutka o rozłożeniu siatki. Mam nadzieję, że ktoś coś podeśle. A teraz najważniejsza sprawa. Mogli byście podesłać, jakieś tourtiale, o robieniu szkieletu pod model i podłączeniu go do modelu. Będę naprawdę wdzięczny, zauważyłem, że mnie pociąga bardziej animacja, niż modeling :P A takie animowanie bez kości to nie pozwala zachować proporcji i jest o wiele dłuższe od "kostnego" i w ogóle badziewne, i raczej do animacji organiki się go nie używa... :D
Napisano 3 Wrzesień 200717 l _Arti_ jak chcesz otexturować twarz to musisz ją najpierw zmapować korzystając z modyfikatora unwrap uvw którego opis wraz z tutorialami znajdziesz w pomocy maxa (jeżeli robisz to w maxie bo nie napisałeś!). To samo tyczy się kości a co do podsyłania tutoriali to na głównej stronie max3d.pl masz dział linki w którym jak nietrudno się domyślić są linki do stron o podobnej tematyce i na wielu z nich masz mnóstwo tutoriali wystarczy poszukać a jak nie to google. O animowaniu bez kości każdy chyba zapomniał jak wymyślili kości. Pozdrawiam.
Napisano 4 Wrzesień 200717 l Autor Dzięki :) Zapomniałem w ogóle o reference files ;] A tak nawiasem, to nie zamykajcie jeszcze tematu, bo coś czuję, że zadam jeszcze jedno pytanie, a nie chce zaśmiecać forum nowym tematem :D
Napisano 5 Wrzesień 200717 l Autor Szukam i szukam i... nic nie znajduję... ;( Proszę kogoś, o podesłanie tourtiala o mapowaniu głowy. O kościach jeszcze nie szukałem, bo nie wiem co wpisywać ( jak to się po angielsku nazywa ) W reference nie ma, na google szukam, na 3dtotal.com też nie ma ... :(
Napisano 5 Wrzesień 200717 l ta nigdzie nie ma odnosnie mapowanie to slowo klucz "unwrap" a kosci "bones", "rigging"
Napisano 5 Wrzesień 200717 l Co do kości i rigowania to tu masz dokładną ścieżkę do tego tutoriala w pomocy maxa którego "nie ma": Help>tutorials>character animation>character animation without biped.(opisane rigowanie za pomocą kości {bones} i opis na przykładach modyfikatora skin kinematyki odwrotnej i wiele więcej). A tu linki do tutoriali o rigoaniu kościach morfingu itp. http://www.max3d.pl/tut.php?id=225 http://www.max3d.pl/tut.php?id=145 http://www.3dtotal.com/ Nie chce mi się dalej szukać bo jest tego mnóstwo a co do mapowania głowy w maxie to odpalasz modyfikator unwrap uvw selekcjonujesz (z poziomu tego modyfikatora) face'y głowy wybierasz rodzaj mapowania - cylindrical dopasowujesz cylindryczne gizmo do głowy (na boku cylindra masz zieloną linię wyznaczającą w którym miejscu będzie szew umieść ją dokładnie z tyłu głowy). Klikasz na edit poprawiasz zmapowaną siatkę w edytorze i tyle. To tak na szybko chciałem Cię tylko naprowadzić. Więcej o modyfikatorze unwrap uvw w pomocy maxa i JEST na pewno bo sprawdzałem. Powodzenia.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto