Tomala Napisano 5 Wrzesień 2007 Napisano 5 Wrzesień 2007 Witam, przeszukałem forum i nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Otóż wypaliłem sobie normala w zmapperze i w maxie przy standardowym rendererze działa jak należy ale jak zmienię renderera na mental raya to normal mapa wcale nie działa tzn. na renderach nie widać szczegółów wypalonych na normalce. Wie ktoś może czym to jest spowodowane?
greg_jg Napisano 6 Wrzesień 2007 Napisano 6 Wrzesień 2007 Witam, u mnie na pierwszej z brzegu normal mapie: wszystko działa tak jak powinno (rezultat renderowany mental ray`em i scanline`em jest identyczny). Załaduj nowy materiał "Standard", do slotu Bump wrzuć shader "Normal Bump" (zmień Amount z 30 na 100, żeby efekt był bardziej widoczny) i w "Normal" umieść mapkę, która jest w moim poście, a następnie przypisz do obiektu, zrenderuj pod mental`em i scanline`em i napisz czy wyszło to samo.
Tomala Napisano 6 Wrzesień 2007 Autor Napisano 6 Wrzesień 2007 Greg_jg zrobiłem tak jak mówisz i w mentalu jakiś tam bump jest widoczny tylko że podnoszenie wartości nic nie daje choć bym wziął na maxa. Po lewej scanline po prawej mental ray.
greg_jg Napisano 6 Wrzesień 2007 Napisano 6 Wrzesień 2007 Jeżeli chcesz uzyskać takie same efekty renderując obiekt z normal mapą mental ray`em i scanline`m musisz ustawić dokładnie "1,0" w shader`rze "Normal Bump" dla mapy "Normal", ponieważ mental ray nie reaguje na zmianę tego parametru (tylko scanline), dlatego ustawiając (jak na screen`ach) "12,1" dla mapy "Normal" podbiłeś tylko wartość dla scanline`a, a mental ray renderował dalej wartość "1,0". Dlatego jak pisałem w poprzednim poście podnieś wartość Amount w zakładce Maps dla pola Bump ze standardowych 30 do 100, a jeżeli będzie taka potrzeba i więcej. Edit: obrazki: To powinno wyjaśnić wszystko. Edit_2: Dobrze, że już wiesz o co chodzi. :) 1
ttaaddeekk Napisano 6 Wrzesień 2007 Napisano 6 Wrzesień 2007 dziwne zeczy Ci wychodza, na fabrycznych usawieniach mentala i dalem flipred w normal bumpie, i identycznie wyglada w SL
Tomala Napisano 7 Wrzesień 2007 Autor Napisano 7 Wrzesień 2007 Greg_jg dzięki ja tak robiłem na początku ale w tej mojej scenie miałem jeszcze w additional bump ustawioną taką mapkę która tak jakby zamazywała normala i przez to jak podnosiłem wartość kanału bump to też nie mogłem zobaczyś różnicy ale teraz już wiem. Trochę się wygłupiłem z tym postem ale wyjaśniłeś mi dokładnie dzięki bardzo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się