Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, jak wiadomo jestem tu nowy, i dzieki wam poznalem, co nie co o 3D Studio Max'ie. Mam pytanie ,jak robic twarz, tzn chodzi mi :

 

 

Jak np. w Widoku: Top/Perpective itp dac twarz danej osoby (np. J. Alby, lub Keiry Knightley obojetnie), i potem w czym modelowac usta oczy itp, w boxach, plejnach, czy co? Bo widzialem na tutorialach, ze ludzie to robia jak by na plejnach, ale mi plejny, ustawiaja sie rowno z siatka w progsie, a nie rowna z twarza. i zaim to obroce i dostosuje do twarzy to dluuugo to trwa. Pozdrawiam, Nie bijcie jesli byl ten temat.

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 3,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Robisz sobie plane'a w widoku front i np. left. Na tego plane w widoku front nakładasz zdjęcie twarzy z przodu a na drugiego plane'a zdjęcie z boku. Dopasowujesz proporcje obu zdjęć skalując plane'y albo gizmo w modyfikatorze uvw map. Najlepiej jeszcze zrobić sobie jakieś punkty kontrolne np. małe boxy, poustawiać je w charakterystycznych miejscach np: czubek nosa kąciki oczu itp. i na podstawie tych punktów dopasować do siebie położenie obu zdjęć. Jak chcesz modelować poszczególne części twarzy osobno i później je łączyć to modeluj je oczywiście z plane'ów.

Napisano
  • Autor

ok, a np, da sie wymodelowac twarz, z np. jednego boxa ?. I potem bawic sie vertexami, poligonami itp?. Ktory spososb jest lepsze (łatwiejszy). Chociaz wiem ze samo modelowani jest trudne.

Napisano

tak, tak to mniej wiecej wygląda, zaczynasz od boxa lub plane'a a pozniej juz tylko dodawanie cięć, przesuwanie vertexów i jakoś leci :) Co do łatwości, to chyba sprawa osobista, czy wolisz od szczegolu do ogolu (zaczynac od plane), czy od ogolu do szczegółu (zaczynac od boxa). Chociaz na początek chyba proponuje box'a, latwiej utrzymac proporcje itp.

Napisano
  • Autor

Ok, a np, wiecie gdzie jest taki tutorial, do tworzenia twarzy ale z glosem pl?. Bo duzo widzialem tutoriali ale niemych (czyli bez dzwieku), i niekiedy nie szlo sie polapac, skad sie cos wzielo, i jak to sie zrobilo. Prosze o odp.

Napisano

to moze naucz sie podstaw bo jak widzisz na filmiku ze kolo dodaje edga a ty nie masz pojecia jak takie cos sie robi to moze sobie odpusc jesli chcesz tak ambitnie to powinienes znac podstawy a jak ich nie znasz to zacznij od tutkow dla beginnerow a nie samochody/twarze itd.

Napisano
  • Autor

Temporal, znowuz Edge, poligony vertexy znam dobrze ;]. Tylko na tych fimikach nie kiedys nie widac kursora i cos sie pojawia ;], a ja sie zastanawiam czy to ta "opcja" czy nie ta ;].

A tak ogolnie, to twarz sie robi, z vertexow i z opcji (Editable Poly) ? Czy jakies opcje dodatkowe? (no procz rotate, scale itp)

Napisano

videotutki służą tylko pomocniczo, pokazują metody pracy a w drugiej kolejności narzędzia,

nie warto się na nich idealnie wzorować tym bardziej że każdy modeluje trochę inaczej.

jeśli nie wiesz jakiego ktoś narzędzia użył, zrób to samo używając funkcji którą już znasz,

najważniejsza jest praktyka, nie będziesz wiedział Jak coś zrobić dopóki nie spróbujesz tego zrobić ;)

Napisano
Temporal, znowuz Edge, poligony vertexy znam dobrze ;]. Tylko na tych fimikach nie kiedys nie widac kursora i cos sie pojawia ;], a ja sie zastanawiam czy to ta "opcja" czy nie ta ;].

A tak ogolnie, to twarz sie robi, z vertexow i z opcji (Editable Poly) ? Czy jakies opcje dodatkowe? (no procz rotate, scale itp)

 

To zalezy co kto lubi jedni jada na splajnach inni na czystym poly a jeszcze inny w nurbsach ja akurat jestem zwolennikiem poly :]

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności