Skocz do zawartości

Pytanie: Export modeli do gier/engine'ów


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałem ostatnio spróbowac wyexportować coś do ut2k3 i o dziwo na pamie gdzie powinien być mesh ostał się tylko jego cień :0...

Czym moze to być spowodowane?

 

I jeszcze takie jedno pytanko - planuje przetestować swoją Pabiede we flatout 2, próbowal już ktoś takie zabawy?

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie exportowałem nic do UE2, także na 100% nie jestem pewien.

 

Użyłeś formatu .ase rozumiem?

 

Może masz obiekt ustawiony na hidden w grze, wówczas będzie widoczny w edytorze, ale nie w grze. Inna rzecz jaka mi przychodzi do głowy to może spróbuj przebudowac geometrię levelu?

Gość Marioza
Napisano

ja troche exportowałem statik meshów i playerów i w przypadku tych pierwszych pare razy cos takiego mi sie zdazyło, nie wiem czemu tak sie dzieje, na ogół pomaglo spradzenie w maxie id dla textury lub reset x form bo moze byc flipniete czasem z jakis powodów zle zaimortuje texture i ona tez moze byc powodem ze zostaje sam cien po obiekcie, expertem w tym nie jestem to tylko z moich doswiadczen w sumei zawsze sie dalo wybrnac z kłopotów,

 

co do flat outa2 to ja sie zabieralem za to, ale jak zobaczylem autko z tej gry po imporcie to juz mi sie odechcialo zabawy, trza zrobic deformy wszsytkich czesci, troche tego jest trza to polinkowac itp, z tego co wiem to do tej zabawy słuzyl zmodeler 2 a czy jest jkais plug do maxa to juz nie wiem bo odpuscialem temat,

moze Tobie sie to uda wtedy poszedł bym Twoim śladem i w koncu swojego chargera wrzucicl do gry :P, jak cos to pisz co udalo Ci sie zwojować jak nie sam to moze wspolnymi siłami cos sie uda zdziałać

Napisano

Zabiore się za Pabiede do Flatouta 2.

To wszystko bedzie wygladało w taki sposób?:

Rozpakowanie autka, podmiana modelu i pakowanie?

Jeśli tak to donMario masz moze cos do rozpakowania? Na forach carmake'ów zazwyczaj tylko pokazują gotowe autka w grach, a ciezko jest znaleźć narzędzia do tego wszystkiego służące...

Napisano

Coś mi się wydaje, że to nie takie proste ;). Już po chwili gry w Flatout można zauważyć, że autka bardzo ładnie deformują się przy każdym uderzeniu. Czyli tak jak pisał donMario, wymaga to więcej pracy niż eksport jednego modelu w stanie nienaruszonym.

Sam też myślałem nad eksportem auta do F2, ale na myśleniu się skończyło. Może znajdziesz coś, co Ci się przyda na

http://flatoutjoint.com/index.php?option=com_remository&Itemid=38

Gość Marioza
Napisano

no nie takie to proste, bedzie potrzeba wielu prob testów itp, zmod nie jest oficjalnym narzedziem wspierajcym flatouta, takze najlepjej rozjzec sie na necie za zmodelerem 2 , wybierajac wersje oficjalną, o ile sie nic nie zmienilo . bedziesz pozbawiony importu auta z flatouta2, to jest zarezerwowane dla tych ktorzy zarejestruja soft i złoza oplate chyba 20 dolców czy cos kolo tego, tazke trzeba sie rozjzec ;) i zaimporotwac auto z F2 do zmoda a pozniej do maxa, autko sklada sie z ilus tam czesci drzwi maska itd, do tego jest tam od razu nalozony model uszkodzony ktory skada sie z podobnej ilosci czesci tyle ze podeformowanych, to wszsytko jest polinkowane do kupy i identycznie trzeba to zrobic z naszym wozem , czyli podzielic na czesci polinkowac , nie wiem jak dokladnie wyglada sprawa textur ale moze byc tak ze musi to byc ta sam ilosc co w F2

+ to samo nazewnictow, dodatkowo zdjae sie ze nasz model bedzie tylko i wyłacznie kozystal z kół z gry takze moza zapomniec o swoich , podbnie moze byc z silnikiem a przynajmniej textrua, jest tego calkiem soro i to jeszcze nie koniec, bo jak to wszsytko przygotujesz to trza to jeszczx wyksportwac tak abym zmod2 to łyknął i nie bylo zgrzytów , od razu mowie smoth grup nie łyka w grze model jest bez nich czyli kazdy elemnt który ma ostre krawedzie musi byc "wyciety" ja to robie tak ze zaznaczam polygony detach i atach i to juz łyka, i tertaz sie zaczyna male komplikejszyn :O, zeby wszsytko bylo tip top ja robilem tak ze gotowe auto polinkwoane exportowalem do formatu DFF tego z gta dzikei skryptowi do maxa, w zmodzie 1 imporotwalem i sejwowalem poczy w zmodzie2 otiwerlame i tam robilem porpawki na linkowanie , nie stety wtedy kiedy sie tym bawilem wersdja zmoda kotrą mialem wywala sie na linkowaniu lub robila dziwaczne i przypadkowe rzeczy z nim takez w kocu sobie odpusiclem to bylo juz dosc dawno temu takze moze juz w nowych wersjach jest wsjo gut , a tu jeszcze link do chłopaków z forum http://members.lycos.co.uk/carmakers/forum/ oni o zmodzie wiedza wszytko i jak cos to pewnie podowiedzą co i jak ewnetulanie naprostuja jakies moje niescisłosci lub błedy w opisie , no coz wypracowanie powstało :)

 

a i jeszcze sprostuje czemu zmod 1 a nie 2 odrazu itp, zmod 2 nie mial importu z gta 3 i vc ani obj, co najwyzej 3ds ktory wiadomo do dupy jest, porozcinany model wzgledem uv itp, takze w skurcie ja innego sposobu nie znalzlem coby wyeskprotwac auto, w takim stanie jakim je przygotowalem w maxie, tylke wlasnie poprzez skrypt do gta, moze Tobie uda sie wypracowac cos łatiwejszego lub wogle jest juz udoskonalone tzn ten zmodeler2

Napisano

Żeby nie było - Nie myśałem, że to wszystko będzie jakieś bardzo proste itp, ale spróbować imo warto, najwyżej model pójdzie do Gta Sa - jakby z flatoutem nie pykło. Zawsze to lepsze niż maxowy viewport ;)

Gość Marioza
Napisano

wiesz to byloby moze prostsze gdyby byly oficjalne narzedzia bez kombinacji z ilomas tam softami i uda sie nie uda sie, w sumie to mi narobiles smaka z tym flatoutem bo bym sie troche porzbijal sowją furką ;), poza tym probuj probuj, ja jak 1 raz imortowalem do gta vc to spedzilem przy tym ze 3 albo 4 tygodnie bo nie moglem wyknimic o co chodzi co jest zle ze auto sie nie pokazuje w grze, albo bez textur albo drzwi na cały ekran a reszta gut lub kola za male za duze hehehe az mi sie słabo robilo ale sie zaparłem i udało sie ;)

Napisano

Można można, dlatego własnie zacząłem szukać info na ten temat.

H2 - http://flatoutjoint.com/index.php?option=com_smf&Itemid=26&topic=583.msg6141#msg6141

Coś mi się wydaje, że odnośnie wygięć może być trudniej, ciekawi mnie od czego jest plik crash.dat w folderach z poszczególnymi samochodami... hmm Jak będziesz miał wiecej info to daj znać :)

EDIT:

Zajrzyj sobie do plików panels.ini, są tam właściwości częsci danego pojazdu.

Na forum z autkami co Flatouta 2 znalazłem taki screen pokazujący przykłądowe auto:

f_Image1m_2b37039.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności